تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۴۰۱۹۹۲
توسط بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد:

«طرح دوست علمی» در شهرستان بویراحمد آغاز شد

۰
«طرح دوست علمی» در شهرستان بویراحمد آغاز شد
کبنا ؛آیین افتتاحیه «طرح دوست علمی و آموزش‌های برون مدرسه‌ای» با حضور مدیرکل و معاون آموزش و پرورش استان، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان و معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان در دبیرستان نمونه دولتی یادگار امام (ره) یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز خرسندی از تعاملات خوب و مناسب بنیاد نخبگان با مجموعه آموزش و پرورش استان، گفت: تفکر خلاق لازمه‌ی رشد دانش‌آموزان است و در این طرح دانش‌آموزان با مفاهیم چگونه اندیشیدن، هوش هیجانی و هوش اجتماعی، تصمیم‌گیری و حل مسأله، ایده‌پردازی، تفکر نقاد، خلاقیت و کارآفرینی آشنا می‌شوند.
وی دانش‌آموزان را به استفاده از این فرصت توصیه کرد و افزود: در کنار کسب دانش و آموزش‌های درون مدرسه‌ای بهتر است کمی به فراگیری مهارت‌های برون مدرسه‌ای بپردازید.
رئیس بنیاد نخبگان استان در ابتدای این آیین گفت: نظام آموزشی به رغم دستاوردهای گسترده اما فاقد دو عنصر مهم خلاقیت و هدایت دانش آموزان و دانشجویان به سمت کارافرینی است.
اکوانی گفت: بنیاد نخبگان طرح دوست علمی را با هدف کمک به رفع این کاستی و کمک به توسعه فرهنگ خلاقیت و کارافرینی در آموزش‌های برون مدرسه‌ای اجرا کرده است.
دکتر اکوانی افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این طرح زیر نظر اساتید برجسته با سرفصل‌های مرتبط با خلاقیت و کارآفرینی آشنا می‌شوند.
وی گفت: اساتید دوره و اعضای دوست علمی از میان نخبگان و فرهیختگان و توسط بنیاد نخبگان استان انتخاب شده‌اند.
اکوانی اظهار داشت: چهل دانش اموز شرکت کننده در طول دوره علاوه بر حضور در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، از برنامه‌های جانبی مانند مسابقات ورزشی، برنامه‌های تفریحی و کلاس‌های فرهنگی- معرفتی برخوردار می‌شوند.
رییس بنیاد نخبگان گفت اعضای طرح دوست علمی، به عنوان سفیران بنیاد نخبگان آموخته‌های خود را به سایر دوستان، همسالان و خانواده انتقال می‌دهند.
طرح دوست علمی به مدت سه روز ادامه دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1