کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد:

«طرح دوست علمی» در شهرستان بویراحمد آغاز شد

13 مرداد 1397 ساعت 20:49

بنیاد نخبگان طرح دوست علمی را با هدف کمک به رفع این کاستی و کمک به توسعه فرهنگ خلاقیت و کارافرینی در آموزش‌های برون مدرسه‌ای اجرا کرده است.


آیین افتتاحیه «طرح دوست علمی و آموزش‌های برون مدرسه‌ای» با حضور مدیرکل و معاون آموزش و پرورش استان، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان و معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان در دبیرستان نمونه دولتی یادگار امام (ره) یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز خرسندی از تعاملات خوب و مناسب بنیاد نخبگان با مجموعه آموزش و پرورش استان، گفت: تفکر خلاق لازمه‌ی رشد دانش‌آموزان است و در این طرح دانش‌آموزان با مفاهیم چگونه اندیشیدن، هوش هیجانی و هوش اجتماعی، تصمیم‌گیری و حل مسأله، ایده‌پردازی، تفکر نقاد، خلاقیت و کارآفرینی آشنا می‌شوند.
وی دانش‌آموزان را به استفاده از این فرصت توصیه کرد و افزود: در کنار کسب دانش و آموزش‌های درون مدرسه‌ای بهتر است کمی به فراگیری مهارت‌های برون مدرسه‌ای بپردازید.
رئیس بنیاد نخبگان استان در ابتدای این آیین گفت: نظام آموزشی به رغم دستاوردهای گسترده اما فاقد دو عنصر مهم خلاقیت و هدایت دانش آموزان و دانشجویان به سمت کارافرینی است.
اکوانی گفت: بنیاد نخبگان طرح دوست علمی را با هدف کمک به رفع این کاستی و کمک به توسعه فرهنگ خلاقیت و کارافرینی در آموزش‌های برون مدرسه‌ای اجرا کرده است.
دکتر اکوانی افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این طرح زیر نظر اساتید برجسته با سرفصل‌های مرتبط با خلاقیت و کارآفرینی آشنا می‌شوند.
وی گفت: اساتید دوره و اعضای دوست علمی از میان نخبگان و فرهیختگان و توسط بنیاد نخبگان استان انتخاب شده‌اند.
اکوانی اظهار داشت: چهل دانش اموز شرکت کننده در طول دوره علاوه بر حضور در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، از برنامه‌های جانبی مانند مسابقات ورزشی، برنامه‌های تفریحی و کلاس‌های فرهنگی- معرفتی برخوردار می‌شوند.
رییس بنیاد نخبگان گفت اعضای طرح دوست علمی، به عنوان سفیران بنیاد نخبگان آموخته‌های خود را به سایر دوستان، همسالان و خانواده انتقال می‌دهند.
طرح دوست علمی به مدت سه روز ادامه دارد.
 


کد مطلب: 401992

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401992/طرح-دوست-علمی-شهرستان-بویراحمد-آغاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1