کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

داروخانه ها اگر گرانفروشی می کنند، گرانفروشی نکرده اند؟!

13 تير 1394 ساعت 14:48


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تخلفات دارویی از عمده‌ترین شکایات مردم از داروخانه‌هاست، گفت: عرضه دارو بالاتر از قیمت حک شده بر روی آن تخلف محسوب نمی‌شود.
رضا چمن پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تخلفات قیمت دارو عمده‌ترین شکایت از داروخانه‌های استان است، اظهار کرد: بحث قیمت درج شده روی دارو و قیمت فروش آن از عمده شکایات مردم است که برای مثال اگر روی جلد دارو قیمت آن یک‌هزار و ۲۰۰ تومان نصب شده باشد، در داروخانه‌ها دو برابر قیمت برچسب عرضه می‌شود که در این خصوص هیچ تخلفی صورت نگرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: طی سال‌های اخیر قیمت دارو از زمان تولید تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد، چندین برابر افزایش پیدا می‌کند، لذا در این زمینه تخلفی از طرف داروخانه‌ها صورت نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه نمی‌شود به برچسب نصب شده قیمت دارو بسنده کرد، گفت: قیمت داروها به صورت مکرر و مرتب در حال تغییر و افزایش است.
این مسئول تصریح کرد: علی‌رغم اینکه این تغییر قیمت در داروها تخلف محسوب نمی‌شود، اما هر گاه که مردم از طریق سامانه ۱۴۹۰ شکایات خود را مطرح کردند، به صورت جدی به این شکایات رسیدگی کردیم و در برخورد با تخلفات دارویی و پزشکی هم تعارفی نداریم.
چمن به انتقادات در خصوص تخلف‌های بیمارستان‌های استان هم پاسخ داد و گفت: عده‌ای به بالا بودن هزینه‌های جراحی، درمان و ... در بیمارستان‌های استان گلایه‌مند هستند که بعد از طرح تحول سلامت، میزان پرداختی از جیب مردم کاهش یافته، ضمن اینکه تخفیف‌هایی که در بیمارستان‌های استان اعمال می‌شود، در هیچ جای کشور دیده نمی‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه بیان کرد: به گزارشات و شکایات در خصوص هزینه‌ها در بیمارستان‌های استان رسیدگی شده است./فارس


کد مطلب: 113734

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/113734/داروخانه-اگر-گرانفروشی-می-کنند-نکرده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1