تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۶۱۸۴۹
در گفت‌وگو کبنانیوز با معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

کرمی: فضای ورزشی مدارس از 32 هزار و 500 متر مربع، طی یک سال اخیر به 84 هزار متر مربع رسیده است / از 15 استان، تنها کهگیلویه و بویراحمد طرح بومرنگ را انجام داده است / حضور قابل توجه دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات ورزشی کشوری / ورزش در مدارس آموزش و پرورش از کما درآمد؟

۹
۰
کرمی: فضای ورزشی مدارس از 32 هزار و 500 متر مربع، طی یک سال اخیر به 84 هزار متر مربع رسیده است / از 15 استان، تنها کهگیلویه و بویراحمد طرح بومرنگ را انجام داده است / حضور قابل توجه دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات ورزشی کشوری / ورزش در مدارس آموزش و پرورش از کما درآمد؟
کبنا ؛
فرشید کرمی در ششم شهریور 1401 در روز معارفه‌اش گفته بود ورزش در آموزش و پرورش استان به کما رفته است و قصد داریم شور، نشاط و انگیزه‌ای که در گذشته وجود داشته را دوباره برگردانیم. حالا پس از هشت ماه از حضورش در سمت معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، به سراغ او رفتیم تا از برنامه‌ها و اقداماتش در این مدت جویا   شویم.
به گزارش کبنا، کرمی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک بزرگداشت هفته معلم، عنوان کرد: زمانی که ما آمدیم، 60 طرح سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد بود که از آن میان تنها پنج طرح اجرا شده بود.
وی افزود: با جدیت تمام پیگیری کردیم و از 42 طرح که مربوط به چمن مصنوعی بود، 37 طرح را انجام دادیم.
کرمی ادامه داد: هشت سالن سقف بلند داشتیم که آهن‌های آن خریداری شده است.
وی با بیان این‌که اعتباراتی برای فنداسیون این سالن‌ها اخذ کرده‌ایم، گفت: با اخذ اعتبارات بعدی، سعی و تلاش بر این است که به زودی تکمیل شوند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از نوسازی و توسعه مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت کلاس درس داشتیم که به اتمام رساندیم  و 33 طرح از چمن‌های مصنوعی را ما نماینده گچساران و باشت، از شرکت نفت امسال به منطقه گچساران و باشت اختصاص داد.
کرمی تصریح کرد: فضای مناسب ورزشی از 32 هزار و 500 متر مربع موجود، طی یک سال اخیر به 84 هزار متر مربع رسیده است.  
وی با بیان این‌که در بین مجموعه‌های ورزشی استان، گل سرسبد آن‌ها مجموعه شهید صیاد شیرازی است، گفت: این مجموعه تنها جایی است که مسابقات استنانی و کشوری را در آن میزبانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: در این فضا، آسفالت چهار هزار و 200 متر مربع انجام شد و علاوه بر تأمین روشنایی، رنگ‌آمیزی نیز صورت گرفت و سلف سرویس آن نیز تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان در ادامه به طرح بومرنگ اشاره کرد و گفت: ابتدا قرار بود این طرح در 15 استان کشور انجام شود، اما تنها استانی که کار را انجام داد، کهگیلویه و بویراحمد بود.
وی در ادامه گفت: با همکاری بسیج، امسال به صورت متمرکز، تجهیزات توسط مدارس خریداری شد و بعد از آن، اغلب به مناطق کمترتوسعه‌یافته داده شد.
وی اضافه کرد: با توجه به کمبود تجهیزات در مدارس عشایری، یک سالن ورزشی، و سه چمن ورزشی برای آن‌ها انجام دادیم.
کرمی در ادامه به برنامه‌های این معاونت برای هفته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: در هفته تربیت بدنی برنامه‌های خاصی داشتیم که یکی از آن‌ها افتتاحیه چمن‌های ورزشی بود.
کرمی گفت: ورزش صبحگاهی نیز داشتیم که استاندار و مدیران کل مختلف دستگاه‌های ورزشی و فرهنگی در آن حضور داشتند و در یکی از مدارس نیز زنگ ورزش زده شد.
وی ادامه داد: مسابقات درون مدرسه‌ای آغاز شد و بیش از 70 درصد مدارس، مسابقات درون مدرسه‌ای را انجام دادند.
کرمی اظهار داشت: بعد از آن، مسابقات شهرستانی را شروع کردیم که در آن، تیم منتخب هر رشته را به ما معرفی کردند و مسابقات منطقه‌ای را به میزبانی گچساران، یاسوج و دهدشت برگزار کردیم. در یاسوج نیز مرحله میزبانی استانی انجام شد و سپس منتخبین مسابقات کشوری اعزام شدند.
وی با اشاره به اهمیت استعدادیابی در مدارس گفت: از شش نفر منتخب دو میدانی که در مسابقات کشوری اعزام شدند، دو نفر مقام طلا، یک نفر مقام نقره، و یک نفر نیز رتبه چهارم را کسب کرد.
کرمی ادامه داد: در مسابقات فوتبال نیز تیم کهگیلویه و بویراحمد تا چهار تیم صعود کرد و تیم والیبال استان نیز جز هشت تیم بود.
وی با بیان اینکه امسال حضور پرشور فرهنگیان را در مسابقات فرهنگیان شاهد هستیم، گفت: هزار و 800 معلم ورزشکار در مسابقات ورزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.
کرمی ادامه داد: در هفته معلم کوهپیمایی به کوه خامی را داشتیم و 450 نفر از معلمان درس تربیت بدنی، بهداشت و اداره کل در آن شرکت کردند.
وی عنوان کرد: قبل از سال 1402 یک کارگاه آموزشی با حضور اساتید برتر کشوری در سالن شهید ایزدپناه داشتیم که استقبال بسیار خوبی از آن شد.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان در ادامه به یکی از تفاهم‌نامه‌های خوب این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: با هیئت‌های مختلف ورزشی، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که بر اساس آن ما امکانات در اختیارشان قرار می‌دهیم و در مقابل، این هیئت‌ها تیم‌های خوب ورزشی از میان دانش‌آموزان در اختیار ما قرار می‌دهند.
وی با اشاره به این‌که بهداشت مدارس نیز زیر نظر معاونت تربیت بدنی قرار دارد گفت: معلمان ما سلامت دانش‌آموزان را رصد می‌کنند؛ آن‌هایی که مشکلات خاص داشته باشند، ارجاع داده می‌شوند و دانش‌آموزان دارای اضافه وزن، علاوه بر ترغیب به ورزش، تحت رژیم غذایی قرار می‌گیرند.
وی گفت: حتی در نظر گرفته‌ایم بوفه‌های مدارس نیز باید با مجوز کار کنند. اما در هر صورت بهداشت مدارس در سراسر استان با کمبود نیرو مواجه است.
وی در خصوص اعزام سرگروه‌های آموزشی گفت: امسال تنها سالی بود که سرگروه‌های آموزشی در تمامی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد ماندند.
وی با بیان اینکه 10 دقیقه نرمش صبحگاهی در مدارس را اجباری کرده‌ایم، گفت: دو سالی که کرونا در کشور فراگیر شده بود، دانش‌آموزان فعالیت بدنی نداشتند و طول می‌کشد تا این وضعیت به حالت نرمال برگردد.
وی با بیان این‌که سرانه دولت نسبت به گذشته بهتر شده است، گفت: تقریباً دو برابر سال گذشته، برای ما اعتبار داده شده است.
کرمی عنوان کرد: برای هر کدام از سالن‌های ورزشی ما یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار واریز کرده‌اند.
وی در خصوص اقدام برای مناطق محروم استان گفت: جشنواره‌ای بین ما و اداره ورزش و جوانان به صورت هماهنگ در مدارس شبانه روزی انجام شد که افتتاحیه‌اش در مدرسه فاطمه‌الزهرا بویراحمد بود و در این جشنواره، قرار شد طبق تفاهم‌نامه با وزارت ورزش و جوانان، برای مناطق محروم تجهیزات ورزشی از طریق وزارت ورزش خریداری و به مناطق محروم ارسال شود.
وی در خصوص اهمیت معلم ورزش نیز گفت: امسال کارگاهی با عنوان اهمیت جابگاه درس تربیت بدنی در مدارس، با مدیران مدارس و معلمان ورزش همزمان برگزار کردیم.
وی در ادامه به طرح شنای مدارس اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه طرح شنا را آغاز کردیم، اما به دلیل افت فشار گاز، استخرها چند ماه تعطیل شدند. ولی با این وجود استخر سایر شهرستان‌ها آغاز به کار کرده و فعالیت استخر یاسوج نیز از همین هفته شروع می‌شود.
کرمی در پایان از تلاش‌های صادق ستاری‌فرد، جعفری مدیرکل تربیت بدنی وزارت و دهقانی مسئول بخش اعتبارات معاونت تربیت بدنی وزارت، مدیران کل آموزش و پرورش و توسعه و نوسازی کهگیلویه و بویراحمد تشکر کرد.
 
جشنواره ملی «دآا» با حضور مسئولان کشوری و استانی در مدرسه عشایری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها روستای سرآبتاوه برگزار شد.
    
آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر استان کهکیلویه و بویراحمد

   
کوهنوردی فرهنگیان 
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
درود خسته نباشید واقعا باید ادم بدون ترس و واهمه از کسی که کاری را انجام داده تشکر کند نه از کسی که روحش از کاری ندارد تشکر کند عامل این جهش سالن های ورزشی دکتر ستاری فر بود که باید جانانه از تلاش ها و زحمتش تقدیر شود نمک نشناسی نکنید
Iran, Islamic Republic of
زحمات ایشون قابل ستایشه
ولی نباید از عموی خانمش حمایت می کرد.
آن هم شخصی اصلاحطلب و ناکارآمد.
کاش تخلفات آموزش و پرورش عشایر پیگیری می شد
مدیر مدرسه
Iran, Islamic Republic of
2100 فضای ورزشی به همت دکتر ستاری فر در سراسر کشور ساخته شده، بدون دخالت استانها
در مدرسه ی من شش ماه درخواست یک سرویس ماسه دادیم
اما استان و این معاون همکاری نکردن......

و این بنده خدا معاون جدید استان بعد از این طرح معاون شده
حتی در زمان خانم حسینی شناسایی مدارس و واریزی ها انجام شده




کارشناس تربیت بدنی
Iran, Islamic Republic of
اینا نتوانستند به تعهدات خودشون در قبال تامین ۵۰ درصدی برای ساخت ۸ سالن ورزشی استان کاری کنند
و هزارتومان از اعتبارات استانی نتوانستند جذب کنند
استاندار در کلنگ زنی قول ۵۰ میلیارد داده، اما دریغ از جذب یک ریال.....
و مهمتر از همه در خصوص تامین مالی وسایل ورزشی توسط فلان نهاد حمایتی، حرف و حدیث های زیادی بپا شد.....
اکثریت کارشناسان تربیت بدنی مناطق میدونن چه می گم
دبیر ورزش
Iran, Islamic Republic of
درود دکتر کار بلد
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
تحول در ورزش اموزش وپرورش این روزها هویداست خسته نباشید
Iran, Islamic Republic of
فرشید به گمانم خیلی سانتی متر را به متر اعلام می کنی برادر یک انداره ای داره در این دولت پولی نبود تمام طرحها خوابیده بعد این خدمات مربوط به یک سال نیست و اکثر این طرحها در زمان دکتر تاجگردون انجام شده و شما دارید برایش بنر افتتاح می زنید.
مردم را هالو حساب نکنید.
جمال
Iran, Islamic Republic of
چرا ازنقش بی بدیل نماینده گچساران وداشت دراجرای چمن های مصنوعی تقدیر وتشکرکنی ،
معلم تربیت بدنی
Iran, Islamic Republic of
چرا به نام خود مصادره می کنید طرح های کشوری که خود هیچ نقشی در آن نداشتید
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1