تاریخ انتشار
شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۵۴
کد مطلب : ۴۶۰۱۹۳
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج: دانشگاه صنعتی در گچساران احداث می‌شود / هیچ استاد یا دانشجویی را به‌خاطر اظهاراتش در مناظره‌ها باز خواست نکرده‌ایم / رشد کشورهای پیشرفته به‌جهت رشد علمی‌شان است نه مسائل سیاسی / راه‌اندازی دانشکده‌های هنر و معماری و کسب و کار در دانشگاه یاسوج

۱۸
۰
بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج: دانشگاه صنعتی در گچساران احداث می‌شود / هیچ استاد یا دانشجویی را به‌خاطر اظهاراتش در مناظره‌ها باز خواست نکرده‌ایم / رشد کشورهای پیشرفته به‌جهت رشد علمی‌شان است نه مسائل سیاسی / راه‌اندازی دانشکده‌های هنر و معماری و کسب و کار در دانشگاه یاسوج
کبنا ؛رئیس دانشگاه یاسوج گفت: کشورهای پیشرفته اگر به جایی رسیده‌اند به جهت رشد علمی‌شان است نه به خاطر مسائل سیاسی.
به گزارش کبنا نیوز ازیاسوج، بهادر کرمی_ رئیس دانشگاه یاسوج_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز به آخرین وضعیت دانشگاه یاسوج پرداخت و ضمن تبریک عید نوروز و ماه رمضان، اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ را در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی به خوبی و باموفقیت پشت سر گذراندیم. در امر آموزش علاوه بر برگزاری منظم کلاس‌های درس در سه مقطع آموزشی؛ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا موفق به کسب اخذ مجوز‌های آموزشی در رشته‌های جدید تحصیلی شدیم.
کرمی درادامه گفت: سال ۱۴۰۱ در چهار رشته جدید (مهندسی نقشه‌برداری، مهندسی انرژی، کارشناسی ارشد اکوهیدرولوژی و کارشناسی خاک ) از وزارت مجوز گرفتیم واخیراً در دو رشته کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل و زنبورداری مجوز گرفته‌ایم که از مهر ماه دانشجو‌پذیریش می‌کنیم.
وی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری اقدامات اساسی انجام گرفت. میزان گرنت فعالیت‌های پژوهشی را بالا بردیم وسه برابر شد وهم محدودیت‌های استفاده از گرنت را تغییر دادیم. در حوزه فناوری و پسا دکترا گرنت پشتیبانی خاصی گذاشتیم.
وی افزود: مجلات و دانشجویان پسا دکترا رشد خوبی کرده و از دو مجله به ۹ مجله تخصصی رسید و در دانشگاه یاسوج منتشر خواهند شد. تعداد دانشجویان پسا دکترا که معمولاً در کل دانشگاه دو نفر نبود، الان ۳۰ نفر متقاضی متقاضی دانشجویان پسادکترا هستنند و این آمار بسیار خیلی خوبی است.
رئیس دانشگاه یاسوج به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی؛ به غیر از فعالیت‌های عادی فرهنگی در دانشگاه، تشکل‌ها، انجمنها و کانون‌های دانشگاهی فعالیت‌های خوبی دارند هر دو هفته یکبار جلسات فرهنگ عمومی دانشگاه برگزار می‌شود. در اردو‌های پیشرفت و راهیان نور اقدامات ارزنده‌ای انجام گرفته و جزء دانشگاه‌های برتر در این حوزه هستیم. با کمک بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۶ اتوبوس خواهر و بردار را به مناطق عملیاتی و جنگی اعزام کردیم.
کرمی افزود: برگزاری جلسات کرسی‌های آزاد‌اندیشی و مناظره‌های دانشجویی و اساتید مرتب و به نحو احسن برگزار شد. به طوریکه در حوزه فرهنگی جایگاه سوم را بین دانشگاه‌های دولتی کسب کردیم.
وی به وضعیت دانشگاه یاسوج به لحاظ بودجه‌ای اشاره کرد و گفت: از نظر بودجه خیلی تلاش کردیم که دانشگاه را از این حیث ارتقاء خوبی دادیم و به طوریکه بودجه دانشگاه نسبت به سال۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته و از بودجه دو برابری برخوردار هستیم. پیگیری‌های مداوم در حوزه‌های مختلف؛ معاونت‌های وزارتخانه و سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور و رایزنی‌های مداوم که با حوزه بخش آموزشی عالی در سازمان مدیریت در سطح کشور شده، باعث گردیده که جزء دانشگاه‌های باشیم که تخصیص تا امروز یا روز‌های آینده به ۱۱۰ درصد برسد.
وی اضافه کرد: وزارت علوم بنا داشت برای دانشگاه‌ها بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ درصد بودجه از سازمان برنامه و بودجه تخصیص بگیرد. به این دلیل که در نیم سال دوم متمم افزایش حقوق برای اعضای هیئت علمی داشتیم تحت عنوان جهش علمی.
رئیس دانشگاه یاسوج به سفر دور اول رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سفر دوره اول ریاست جمهوری در زمان رئیس قبلی دانشگاه انجام گرفت و برنامه‌های سفر هم مربوط به استاندار قبلی بود.
وی ادامه داد: در سفر اول ریاست جمهوری برای آموزش عالی بخصوص دانشگاه یاسوج هیچ اعتباری پیش‌بینی نشده بود تا اینکه به لطف استاندار، کمک وزارتخانه و پیگیری‌هایی که انجام گرفت، برای تکمیل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه در متمم سفر رئیس جمهور ۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده تا این لحظه ۱۴ میلیارد تومان آن را وصول کردیم.

بهادر کرمی _ رئیس دانشگاه یاسوج_ به اهمیت پروژه دانشکده فنی و مهندسی پرداخت و گفت: این پروژه اهمیتش اینجاست که دانشکده فنی ومهندسی جزء اولین دانشکده‌های دانشگاه یاسوج می‌باشد و فضای فیزیکی دُرستی نداشت از ابتدا به دنبال این بودیم که با راه‌اندازی دانشکده فنی و مهندسی شاهد توسعه رشته‌های فنی مهندسی باشیم. دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج هم اکنون هفت رشته شامل؛ مهندسی مکانیک، عمران، مواد، شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و معماری دارد والبته بنا داریم که دانشکده هنر و معماری را به‌زودی مستقل کنیم. برای توسعه رشته‌های مهندسی و گسترش فضای دانشکده که می‌دانید؛ این رشته‌ها باعث می‌شود فضای کسب و کار و فناوری بیشتری در استان ایجاد شود.
وی افزود: دانشجویان فارغ التحصیل رشته‌های فنی ومهندسی با فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان وشرکت‌های فناورانه سبب می‌شوند که استان از رشد معقول صنعتی پایدار برخوردار شود.
کرمی گفت: در سفر بعدی ریاست جمهوری به دنبال این‌ایده هستیم که دانشگاه صنعتی در استان پایه گذری شود.
بر اساس جلسه‌ای که اخیراً در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، همانطوری که می‌دانید؛ دانشکده نفت و گاز گچساران از دانشکده اقماری دانشگاه یاسوج است و به دنبال این هستیم که این دانشکده به دانشگاه صنعتی ارتقا پیدا کند.
وی تأکید کرد: دانشگاه صنعتی در شهرستان گچساران ایجاد خواهد شد.
رئیس دانشگاه یاسوج اضافه کرد: دانشکده معدن چرام هم جزء دانشکده‌های اقماری دانشگاه یاسوج است و اهمیت ساختمان جدید دانشکده فنی و حرفه‌ای به دلیل توسعه رشته‌های مهندسی است. اگر بتوانم این پروژه را به اتمام برسانم، جز افتخارات خودم می‌دانم.
کرمی گفت: برنامه‌های دیگری برای تصویب در سفر دوره دوم ریاست جمهوری داریم. اول پیشنهادی برای توسعه فضای فیزیکی دانشگاه با توجه به اراضی اطراف آن داریم. بنا داریم که با توجه به فضا‌های اطراف دانشگاه یاسوج و با همکاری ریاست جمهوری که این اراضی را به عنوان هدیه سفر برای دانشگاه در نظر بگیرند. یک مجتمع فرهنگی و رفاهی برای دانشگاه یاسوج احداث کنیم.
وی افزود: راه‌اندازی دانشکده هنر و معماری و دانشکده کسب و کار جز برنامه‌های بعدی ما است و ایجاد یک مرکز تحقیقاتی با دستگاه‌های پیشرفت‌هایتک در زمینه استخراج و شناسایی مواد مؤثراز گیاهان دارویی از دیگر اهداف دانشگاه یاسوج است که در سفر دور دوم ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد. البته همچنین مرکزی دردانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که منظور اینجا، یک مرکز کامل استخراج و شناسایی است که استان بتواند جزء فروشنده‌های مواد مؤثره گیاهان دارویی باشد و اسانس و عصاره منظورمان نیست.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: همچنین یکی دیگر از پروژه‌های که در این سفر دنبال خواهد شد، جنگل تحقیقاتی در محدوده بنسجان تا مهریان با مساحت ۷۰۶ هکتار که به کمک منابع طبیعی در اختیار دانشگاه یاسوج قرار گرفته و قرارداد ۳۰ ساله با آن‌ها داریم، احداث می‌شود و می‌خواهیم‌ایستگاه باغ گیاه‌شناسی، مرکز مطالعه گیاهان دارویی وهمچنین‌ایستگاه تحقیقاتی منابع طبیعی و جنگل در این جنگل تحقیقاتی داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سال آینده برنامه‌های گسترشی و تکمیلی برای دانشگاه یاسوج داریم و یکی از اهداف ما گسترش دوره دکترا است. پذیرش دانشجویان خارج از کشور که همین الان قریب به پرونده ۳۰ نفر از دانشجویان در حال بررسی است، از دیگر کار‌های سال آینده دانشگاه یاسوج می‌باشد.
کرمی به قرارداد‌های با برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: عراق یکی از این کشور‌ها است که درخواست‌های متعددی در این رابطه دارند. آئین نامه دانشجویان شهریه پرداز بین‌المللی را در هیئت امنای دانشگاه به تصویب رسانده‌ایم و اگر ارتباطات بین‌المللی ایران با کشور‌های همسایه و دنیای خارج با توجه به گشایش روابطی که آغاز شده، رو به بهبود باشد و آمریکا و کشور‌های استکبار در این مسیر سنگ‌اندازی وکارشکنی نکنند و با توجه به رنکینگ دانشگاه یاسوج در بین سایر دانشگاه‌های کشور و دنیا، ‌امید می‌رود جزء دانشگاه‌های باشیم که محل رجوع دانشجویانی باشیم که از کشور‌های خلیج فارس به ویژه عراق به کشور ما واستان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد. در زمینه فعالیت‌های را هم شروع کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: برای سال آینده دانشگاه یاسوج‌، امید داریم که موفقیت‌های خوبی حاصل شود و هم در یک کانال درست بیافتد و مانند یک دانشگاه جامع و تراز اول کشور خوش بدرخشد.
کرمی گفت: بر اساس اطلاعاتی که اعلان شده؛ دانشگاه یاسوج صاحب رنکینگ ۷ بین دانشگاه‌های کشور از لحاظ آموزشی شده و در مجموع شرایط و آیتم‌ها با لحاظ همه موارد بیست و سومین دانشگاه کشور است که به نظر من می‌تواند جایگاه بهتری داشته باشد اما جایگاه مناسبی است با توجه به اینکه قدمت آنچنانی نداریم. همه موارد یعنی مسائل عمرانی، آموزشی، تعداد دانشجویان و... که این به سوابق بر می‌گردد. دانشگاه یاسوج، دانشگاه نوپایی می‌باشد. البته در حوزه‌های پژوهشی و فناوری، ما معمولاً در بین رتبه‌های ۱۰ تا ۱۹ در حال نوسان بودیم، اما در حوزه‌های آموزشی رتبه ۷ را داریم.
رئیس دانشگاه یاسوج در پاسخ به سؤالی گفت: تأثیرگذاری دانشگاه در جامعه اطراف به عوامل زیادی ارتباط دارد. یکی از این عوامل، سیاستگذاری‌های کلان است و سیاست‌گذاری‌ها باید در این راستا تنظیم شود. مثلاً دانشگاه‌ها باید توسط مسوولان بالا دست موظف شوند که بخشی از بودجه خود را از راه درآمدزایی تأمین می‌کند و دانشگاه‌ها را به این کار وادار کنند این مسأله سبب فعالیت، پویایی و تحرک دانشگاه‌ها می‌شود و دانشگاه‌ها را از وابستگی به بودجه عمومی ر‌ها می‌کند.
کرمی تصریح کرد: اگر قوانین، دانشگاه‌ها را به این کار ملزم کنند وصنعت را وادار کند که از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بهره ببرند. آن موقع صنعت‌های مختلف به هر چیزی که نیاز داشته باشد، مجبور است که از دانشگاه‌ها بگیرد. قوانین مربوط به هیئت علمی باید الزامات خودش را داشته باشد. تجربه نشان می‌دهد با توصیه، استدعا دارم، خواهش می‌کنیم به جایی نمی‌رسیم باید در تمام امورات قانون حاکم شود.
وی افزود: جدیداً قانون خوبی وضع شده که برای تبدیل وضعیت حتماً باید یک طرح مثلاً ارتباط با صنعت گذرانده شود. در سامانه طرح نان که در واقع نظام‌ایده‌ها و نیاز‌ها است، صنعت باید نیاز‌هایش را در این سامانه اعلام کند و بعد دانشگاه و مراکز علمی روی این نیاز‌ها طرح بدهد. در صورتی این طرح تحقق پیدا کند، الزاماتی باید برای آن‌ها در نظر گرفته شود.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: کشور‌های غربی و کشور‌های پیشرفته صنعتی مثلاً پایان‌نامه‌ای را که دانشجو یا استاد می‌خواهد انجام بدهد از قبل محل تأمین مالی آن پایان‌نامه توسط فلان صنعت پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در حوزه‌های علوم انسانی مشکلات زیادی داریم. این مشکلات هیچ وقت به دانشگاه ارجاع داده نمی‌شود و در این زمینه باید یک سری الزامات برای دانشگاه ایجاد کنند و من فکر می‌کنم استارت این کار‌زده شد.
کرمی گفت: درآمد اختصاصی هر دانشگاه میزان ارتباط با جوامع اطرافش را نشان می‌دهد. دانشگاه شریف ۳۰۵ میلیارد تومان بودجه‌اش را از محل درآمد‌های اختصاصی‌اش به دست می‌آورد. این ماحصل ارتباط دانشگاه با جامعه اطرافش است.
رئیس دانشگاه یاسوج بر روی توسعه فرهنگ ارتباط با دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید مشوق‌های را برای ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه لحاظ کرد و تا بستر‌های لازم فراهم نشود این مشکل همچنان باقی است. دانشگاه‌هایی که صنایع اطراف‌شان ضعیف هستند، درآمدکمتری هم دارند. در استان کهگیلویه و بویراحمد صنایع ما نمودی ندارند.
کرمی تأکید کرد: تشویق‌های را برای ارتباط اعضای هیئت علمی با جامعه اطراف ایجاد کرده‌ایم.
بهادر کرمی_ رئیس دانشگاه یاسوج_ در پاسخ به سؤالی گفت: هیچ استاد و دانشجویی را برای اظهاراتش در مناظره‌ها و کرسی‌های آزاد‌اندیشی بازخواست نکرده‌ایم و اگر همچنین موردی را هم متوجه شوم که فلان دانشجو و استاد را برای اظهاراتش در مناظره بازخواست کرده‌اند، به جد ورود می‌کنم و برخورد خواهیم کرد. اتفاقاً بنده برای حضور اساتید در این مناظره‌ها امتیاز پژوهشی گذاشته‌ام.
وی تأکید کرد: حضور اساتید در مناظره‌ها هیچ تأثیری بر استخدام، تبدیل وضعیت و رسمی شدن آن‌ها ندارند. ما برای مناظره‌ها امتیاز پژوهشی گذاشته‌ایم.
کرمی در صحبت‌های پایانی خود گفت: دیدگاه شخص استاندار نسبت به دانشگاه مثبت است و توصیه بنده به سایر مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی این است که دانشگاه را کنار دست خودشان به عنوان بازوی توانمند علمی ببینند و مسائل علمی را به دانشگاه محول کنند.
وی افزود: دانشگاه هم این قول را می‌دهد که خیلی علمی و موشکافانه به کمکشان دستگاه‌های دولتی و خصوصی بیاید و توصیه من به همه مدیران استانی این است که به ارزش و جایگاه واقعی دانشگاه دقت و کمک کنند که دانشگاه‌های استان، مثل سایر استان‌ها رشد خوبی داشته باشند؛ چرا که رشد دانشگاه رشد جامعه و کشور است، اگر دنیای خارج به جایی رسیده‌اند به خاطر رشد علمی‌شان است نه به خاطر مسائل سیاسی. مسائل سیاسی مسائل علمی را تحت تأثیر خود می‌گذارد که بحث در مورد آن جایگاه خودش را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کشاورز
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این حرف ها درست بود!
Iran, Islamic Republic of
دکتر کرمی مردی دلسوز و پیگیر امور دانشگاه است
ما عادت داریم که فقط تخریب می کنیم
اگر رییس دانشگاه لندن را هم‌بیاورند ما دوباره انگ‌میزنیم چون همیشه منافع عده ای تامین‌نمی سود
کرمی را با رییس قبلی که یک مجسمه بود مقایسه کنید
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
انتخاب خود شما سیاسی بود. اینقد دنبال نماینده که آخرش شدی رئیس دانشگاه . شان علم و استاد را برا یه چندر غاز حق مسئولیت
محقق
Iran, Islamic Republic of
عزیزم رشد علمی خودش از نتایج رشد سیاسی هست و تاثیر مستقیم از سیاست داره.
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
آهان پس من بودم‌ اخراج و بگیر و ببند کردم‌ و مسبب نابودی روشنفکران. . عذرخواهی میکنم که من این کار هارو انجام دادم. مردم هم میدونن من بودم‌ شما هم حتما میدونی من بودم خدا هم می‌داند و و و
Iran, Islamic Republic of
مركز گياهان دارويي علوم پزشكي رو شست كه فقط عصاره و اسانس…
Iran, Islamic Republic of
فضای دانشگاه بشدت بسته شده است
دکتر کرمی خودش آدم بدی نیست
اطرافیان و برخی از افراد فضا را بسته کرده اند و اجازه نفس کشیدن نمی دهند.
عضو هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر کرمی خدا قوت
سال نوی شما مبارک
خداییش خودمون را گول نزنیم اصلا کدام هیات علمی حرف زدن دارد که بازخواست شود
بازخواست شدن هیات علمی یعنی اعمال نظر در پرونده های تبدیل وضعیتشان که شما به عنوان رییس هیات جذب دانشگاه بفرمایید کدام پرونده را افتادن هیات علمی ارسال کردید با این وضع از کرسی و مناظره صحبت می کنید؟
دانشجویان برای سه روز شعار دادن که خیلی هم سیاسی نبود چه احکامی براشون صادر شد و تا از خود و خانواده شون تعهد نگرفتن احکام سنگین آنها را تغییر ندادن.
در جواب هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
باید ما گرفتار عریان بودیم تا...
هرکسی تخلف کرد باید پای لرزش هم بشینه
دانشگاه جای بی مبالاتی و بی اخلاقی نیست
Iran, Islamic Republic of
کاش قدری واضح تر بیان می کردید! مفهوم جملات واضح نیست!
هم استانی
Spain
1- انتخاب خود شما سیاسی و با حمایت نماینده کهگیلویه و باند تمامیت خواه بویراحمد انجام شد. انتصابات شما گویای همین مطلب است.
2- تیم مدیریتی شما افراد نامحبوب دانشگاه هستند و مقبولیتی ندارند.
3- شما که دم از قانون میزنید، انتصاب معاون فرهنگی شما غیر قانونی است. طبق قانون معاون دانشگاه باید حداقل مدرک دکتری داشته و 5 سال با مدرک دکتری هیات علمی بوده باشد. معاون فرهنگی شما دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد بوده و مربی است.
4- اعضای هیات علمی هستند که شما ماه هاست پرونده های تبدیل وضعیت انها را معطل نگه داشته اید
5- تزریق زوری هیات علمی در گروهها. از باند تمامیت خواه بویراحمد هستند.
و ...
United States
اعضای هییت علمی دنبال رفتن از کشور هستند با این اقدامات حذفی وتهدبد
Iran, Islamic Republic of
آقای کرمی قضیه برادر زاده تون که در کلینیک دهدشت مشغول به کار کردید چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
کیان دهراب پور
قرار بود استعفا بدی
استعفا بده
بهرام ایرانی
Iran, Islamic Republic of
میشه این خبرگزاری مسخره، این خبرهای مسخره خودشو دیگه نزنه؟!
بابا بنویسید: "پشت سر گذاشتیم" نه "پشت سر گذراندیم"
تو را خدا بنویسید "اخذ مجوز" نه "کسب اخذ مجوز"
و خیلی چیزهای دیگه
این جناب دکتر هم مث اینکه آبان ماه گروهی از دانشجوها رو یه جورایی طومارشونو پیچوند؛ فکر کنم یادش رفته...
بهرام ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شما رو با سیاسی کاری و باند بازی گذاشتن اینجا وگرنه به ریاست دانشگاه نمیخوره
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
مگر خودت نگفتی اگر حرف دهراب پور درست بود استیفا می دهم پس چی شد؟
بنده خدا
راه اندازی دانشکده های جدید و ایجاد ساختارهای جدید فقط راهی است برای تزریق نیرو به سیستم. کلک خوبی است. موفق باشید
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1