تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۵۹۹۶۲
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

معضل اصلی زنان هنرمند کهگیلویه و بویراحمد نبود بازارچه فروش است

۱
معضل اصلی زنان هنرمند کهگیلویه و بویراحمد نبود بازارچه فروش است
کبنا ؛یکی از رویکرد‌های دولت در یک سال و نیم گذشته رسیدگی به مشکلات و نیاز‌های بانوان بوده است و برنامه‌های متفاوتی برای توانمندسازی، حمایت از تحصیل، مهارت‌آموزی وتخصیص یک درصداعتبارات دستگاه‌ها به این حوزه انجام گرفته اما همچنان حوزه بانوان و خانواده کهگیلویه وبویراحمد نیازمندهمراهی همه نهادهاست.
به گزارش کبنا، نگاه به زنان در نظام جمهوری اسلامی، نگاهی متعالی است، همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند: مسأله زن و خانواده از مسائل درجه یک کشور است.
بنابراین جایگاه زن و خانواده در این نظام جایگاهی رفیع است و توجه بسیاری به امور زنان و خانواده در حیطه‌های مختلف شده است اما هنوز هم زنان در رسیدن به جایگاه و حق واقعی خود با کم و کاستی‌هایی روبرو هستند.
امور زنان و خانواده در استانداری‌ها در سال‌های اخیر هیچگونه ردیف اعتباری نداشته‌اند که بتوانند به طور خودجوش از این اعتبارات در جهت رفع مشکلات زنان کاری انجام دهند و دست به دامن دیگر دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف خود بوده است اما اکنون در دولت سیزدهم اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه زنان تصویب شده است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: زنان توانمند بسیاری در استان وجود دارند که کمتر زمینه معرفی و استفاده از ظرفیت آن‌ها در بخش‌های مختلف فراهم شده اما اکنون کار‌های مهمی در دست اقدام است تا بتوانیم از ظرفیت این زنان استفاده شود.
عاطفه سادات مدبرنژاد تأکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در استان، برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف بود؛ زیرا که معتقدیم هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همین راستا تدوین سند راهبردی حوزه زن و خانواده در دستور کار قرار داده شد و در قالب کارگروه‌های هفت‌گانه تدوین و به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: دومین اقدام در حوزه برنامه‌ریزی، ایجاد بانک اطلاعاتی زنان استان بود که بخشی از این بانک تکمیل و بخش‌های دیگرش در حال تکمیل شدن هستند.
مدبرنژاد عنوان کرد: برای نخستین بار، شورای‌اندیشه‌ورز حوزه زن و خانواده را با هدف اهمیت کار گروهی و تیمی تشکیل دادیم.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین بوم راهبری حوزه جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده بوده که مورد تقدیر دبیر قرار گاه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت کشور هم قرار گرفته است.
وی یکی از مسائل مهم و دغدغه حوزه زنان را اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه‌های متولی اشتغال در حوزه زنان نیز مسئولیت دارند؛ حتی ما به دنبال آن نیز هستیم که چه میزان تسهیلات در حوزه زنان ارائه شده است.
مدبرنژاد تصریح کرد: طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در دست اجراست و تاکنون حدود ۵۰ نفر مورد حمایت قرار گرفته‌اند و برای سال ۱۴۰۲ نیز تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی‌امید در راستای حمایت از آن‌ها و توانمندسازی‌شان خواهیم داشت.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کار‌های فرهنگی برای زنان استان، ادامه داد: در شهریورماه سال جاری همایش مدافعان حریم خانواده در استان برگزار که با استقبال باشکوه زنان هم‌استانی مواجه شد.
وی ابراز کرد: همچنین برنامه‌های فرهنگی متعدد همچون هفته زن، جشن روز مادار، فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری و مسابقات ورزشی ویژه بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی را نیز داشته‌ایم.
مدبرنژاد عنوان کرد: با توجه به اینکه بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی استان یکی از اقشار مخاطب ما هستند، تاکنون برنامه‌های آموزشی متعددی در راستای توانمندسازی آن‌ها اجرا شده و برای سال ۱۴۰۲ نیز برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ما یک سری اقدامات را در این حوزه انجام داده‌ایم؛ در سال ۱۴۰۲ نیز با کمک اداره‌کل بهزیستی، طرح آموزش‌محور همدل را جهت پیشگیری از طلاق خواهیم داشت.
وی افزود: مجوز اجرای سه طرح پیشگیری از خودکشی زنان نیز برای سه شهرستان با معاونت رئیس جمهور گرفته شده است.
مدبرنژاد تأکید کرد: برای توانمندسازی زنان، طرح شناسایی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده را بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و کمیته امداد داشته‌ایم که تاکنون ۲۷۶ زن مطلقه و دختران تجرد قطعی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، شتاسایی شده‌اند.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توانمندسازی آن‌ها در زمینه‌های مختلف در استان کلید خورده است و اکنون استارت طرح بومی توانمندسازی زنان استان، در شهرستان چرام‌زده شده است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در این طرح توانمندسازی زنان با محوریت مشاغل خانگی بود که آن را با حمایت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای، آموزش مهارت‌محور را در شهرستان چرام برگزار کردیم.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح احداث بازارچه زنان، گفت: به دنبال راه‌اندازی یک بازارچه فروش ویژه زنان نیز هستیم زیرا یکی از معضلات اصلی موجود برای زنان هنرمند استان نبود بازارچه فروش است.
مدبرنژاد تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد نظر‌ای حوزه، فروش محصولات از طریق نمایشگاه‌هایی است که در طول سال در استان برگزار می‌شوند؛ در همین راستا قرار است کمیته نظارتی بر این نمایشگاه‌ها ایجاد شود تا از نزدیک بتوانیم مطالبه زنان را برای حضور در این نمایشگاه‌ها دنبال کنیم.
وی ادامه داد: بانوان فناور نیز از مخاطبین مهم هستند که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، قرار بر این شد از محل تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری، این بانوان مورد حمایت قرار گیرند.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت وام‌های ازدواج، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، تا پایان دی ماه، استان رتبه نخست را در پرداخت وام‌های ازدواج داشته است.
وی یکی از مشکلات دفتر امور زنان و خانواده عدم برخورداری از ردیف اعتباری عنوان کرد و افزود: اما خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده است یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه زنان و خانواده اختصاص داده شود.
مدبرنژاد تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم که در افکار عمومی نیز بسیار پیگیری می‌شود، پارک بانوان در شهر‌های استان است و یکی از وظایف مهم شهرداری، ایجاد و توسعه و تجهیز پارک‌هاست.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چندین بار از پارک بانوان یاسوج بازدید صورت گرفته و قرار شد شهرداری آن را تجهیز کند، اما تاکنون اقدامی از سوی شهرداری انجام نشده است.
وی اضافه کرد: پارک بانوان بهمئی به زودی افتتاح خواهد شد و پارک بانوان گچساران نیز تا حدودی تجهیز شده است.
مدبرنژاد تصریح کرد: مطالبه مهم ما احداث پارک در شهرستان‌های فاقد پارک است و در برخی از شهر‌های استان زمین نیز مشخص شده است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: با وجود اینکه نیاز داریم دستگاه‌های متولی پای کار بیایند، اما برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، توجه چندانی به حوزه زن و خانواده ندارند.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در کهگیلویه و بویراحمد زنان بارداری هستند که دچار سوءتغذیه شده‌اند، مادران بارداری که با مشکل تغذیه مواجه هستند، یک سری ارگان‌ها موظف هستند که کمک کنند مشکلات تغذیه آن‌ها برطرف شود.
مدبرنژاد عنوان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مکلف است با معرفی علوم پزشکی، و سایر دستگاه‌های متولی، ماردارن باردار شیرده و دارای کودک زیر پنج سال که نیازمند حمایت هستند را شناسایی کند و سبد حمایتی رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهد.
وی تصریح کرد: بر اساس آخرین ارزیابی که انجام شده، نزدیک به ۵۰ درصد قانون حمایت از خانوده و جوانی جمعیت در استان اجرایی می‌شود و ۵۰ درصد دیگر آن مغفول مانده است که ارزیابی حضوری دستگاه‌ها را در این خصوص در دستور کار قرار داده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1