تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۴۵۵۶۷۳
در گفت‌وگو با رئیس و مجموعه معاونین دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

دانش‌پایه: دخالت سیاسیون در دانشگاه را رد می‌کنم / موتور محرکه دانشگاه روشن‌تر از قبل در حال حرکت است / شرکت شهرک‌های صنعتی با دانشگاه ارتباط برقرار کند / دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛ تنها دانشگاهی حق‌التدریسش به‌روز است

۹
۱
دانش‌پایه: دخالت سیاسیون در دانشگاه را رد می‌کنم / موتور محرکه دانشگاه روشن‌تر از قبل در حال حرکت است / شرکت شهرک‌های صنعتی با دانشگاه ارتباط برقرار کند / دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛ تنها دانشگاهی حق‌التدریسش به‌روز است
کبنا ؛
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس نظر هیئت نظارت بر کار دانشگاه‌های استان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
روح الله دانش‌پایه_ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا عنوان کرد: از آذرماه 1399 که مسئولیت ریاست این دانشگاه را بر عهده گرفته‌ام، شغل اول و آخرم همین است.
وی در ادامه با بیان اینکه من اصولگرا هستم و همه خانواده و ارتباطات من را می‌شناسند، گفت: افتخار می‌کنم که به حسن روحانی رأی نداده‌ام.
وی افزود: به نماینده‌هایی هم که رأی داده‌ام با برچسب اصولگرایی به آنها رأی داده‌ام.
دانش‌پایه در خصوص ارتباط رشته تحصیلی‌اش با حوزه صنعت گفت: مدرک دکترای بنده در رشته ریاضی است و در کشورهای پیشرفته نیز ریاضی و فیزیک را اصل علم و رشته‌های دیگر را کاربرد علم می‌دانند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در خصوص حرف‌وحدیث‌هایی که در مورد تدریس او در کلاس‌های تقویتی به وجود آمده گفت: شاید یکی از اولین نفراتی که در دانشگاه حضور پیدا می‌کند و آخرین نفر از دانشگاه خارج می‌شود خود بنده هستم؛ حتی در اتفاقی که برای یکی از دانشجویان مرکز دختران افتاد، من در کمتر از 5 دقیقه خودم را به او رساندم؛ حتی قبل از بقیه، من در بیمارستان حضور پیدا کردم.
وی در ادامه به بیان پیشرفت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای پرداخت و گفت: اعتقاد دارم موتور محرکه دانشگاه روشن‌تر از قبل در خدمت دولت مردمی با شتابان در حال حرکت است.
دانش‌پایه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری گفت: قرار است در برنامه هفتم 35 درصد از آموزش‌های کشور به سمت آموزش‌های مهارت‌محور پیش برود.
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تغییرات رخ داده در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح سیستم آموزشی، پالایش علمی اساتید، تکمیل آزمایشگاه‌ها، صدور مدرک دانش‌نامه موقت دانشجویانی که سالها بلاتکلیف مانده بود و تجهیز اتاق اساتید و هویت بخشی به آنها از مواردی است که در دو سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه، تعمیر و نوسازی سلف سرویس دانشگاه، حل تمام مشکلات مربوط به موتورخانه‌های خوابگاه‌ها، خرید و تعویض فرش خوابگاه‌ها و به طور کلی تجهیز خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی دانشجویان را از دیگر مواردی دانست که در دو سال گذشته اجرایی شده است.  
دانش‌پایه در خصوص برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه گفت: دانشگاه به وظیفه خود در حوزه اجرای این برنامه‌ها عمل می‌کند و در همین هفته گذشته چندین شخصیت برجسته استانی در دانشگاه حضور پیدا کردند.
وی حضور پرشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نمایشگاه هفته پژوهش را نیز یکی از موفقیت‌های این دانشگاه اعلام کرد و گفت: غرفه این دانشگاه، یکی از غرفه‌های برتر از دید شرکت کنندگان و مجریان نمایشگاه بوده است.
دانش‌پایه عنوان کرد: ادعای ما این است رسالت این دانشگاه، تربیت تکنسین‌های بخش صنعت است و ادعا می‌کنیم در این مورد موفق بوده‌ایم و کافی است سری به شهر یاسوج بزنید تا فارغ‌التحصیلان کارآفرین این دانشگاه را ببینید؛ برخی از این افراد توانسته‌اند برای 20 نفر و یا بیشتر شغل ایجاد کنند.
وی افزود: بر اساس نظر هیئت نظارت بر کار دانشگاه‌های استان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
رئیس این دانشگاه در خصوص وضعیت رفاهی دانشگاه افزود: چهار خوابگاه دانشجوییِ ملکی داریم که جز بهترین و باکیفیت‌ترین خوابگاه‌ها هستند و با اینکه طبع و توزیع غذا به عهده پیمانکار است اما خرید اقلام با دانشگاه است و شاید یکی از باکیفیت‌ترین غذاها در این دانشگاه سرو می‌شود.
دانش‌پایه اظهار داشت: دانشگاه، میزبان برگزاری دو دوره مسابقات استانی و کشوری بوده است.
وی با بیان اینکه اعتقاد دارم آینده دانشگاه روشن است و ما راه را شناخته‌ایم، افزود: در دو سال گذشته، 16 نفر از کارمندان ما بازنشسته شده‌اند؛ با تفاهم‌نامه‌ای که داشته‌ایم توانستیم 6 نفر را از دانشگاه پیام نور جذب کنیم.
رئیس این دانشگاه در خصوص برخی حرف و حدیث‌ها پیرامون دخالت سیاسیون در دانشگاه نیز شفاف‌سازی کرد.
دانش‌پایه گفت: یکی از نمایندگان که گفته می‌شود در دانشگاه دخالت دارد، تنها یک خواسته از ما داشته که آن هم محقق نشده و حتی برای یک استاد حق‌التدریس نیز دخالتی از بیرون دانشگاه وجود نداشته است.
وی با بیان اینکه دخالت سیاسیون در دانشگاه را کاملاً رد می‌کنم، گفت: انتخاب اساتید در این دانشگاه طی یک فرایند شفاف صورت می‌گیرد؛ اساتید هم باید برخوردار از صلاحیت عمومی و هم دارای صلاحیت علمی باشند.
دانش‌پایه در ادامه به وضعیت پرداخت حقوق حق‌التدریس اشاره کرد و گفت: ما تنها دانشگاهی در استان هستیم که حق‌التدریس در آن به‌روز است.
فرشید شهابی_ معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_ عنوان کرد: دانشگاه در حوزه پسران دو خوابگاه ملکی دارد که جمعاً 300 دانشجو در آن اسکان پیدا می‌کنند و ما در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان هزینه تجهیز این خوابگاه‌ها کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه خواهران نیز دو خوابگاه با ظرفیت سرجمع 300 نفر داریم که متأسفانه کافی نیست و دانشگاه حدوداً برای 200 دانشجوی دختر نیاز به خوابگاه دارد.
شهابی در ادامه به برخی از فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: علاوه بر اردوی راهیان نور، ارودی راهیان پیشرفت با مقصد بوشهر را نیز داشته‌ایم.
وی افزود: کتابی نیز درباره سردار سلیمانی توسط یکی از اساتید این دانشگاه نوشته شده که از آن رونمایی خواهیم کرد.
عبدالرسول جاوید _معاون اداری مالی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_  در خصوص ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی اصلاً احساس نیاز به استفاده از دانش فارغ‌التحصیلان و دامشجویان این دانشگاه نمی‌کند.

وی در ادامه به نقد عملکرد شرکت شهرک‌ها پرداخت و عنوان کرد: در حالی که باید این شرکت‌ها برای حل مسائل خود به دانش روز که در اختیار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است رجوع کنند.
خدادوست رستمی‌زاده_ معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در پایان به وضعیت آموزشی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه، سه عضو هیأت علمی رسمی، یک عضو هیأت علمی پیمانی و سه مدرس موظف دارد.
وی گفت: دانشگاه دارای 250 استاد مدعو است که 129 استاد در حوزه پسران و 111 استاد در حوزه دختران مشغول تدریس هستند.
وی ادامه داد: با این وجود باز هم در بسیاری از رشته‌ها دانشگاه نیاز به استاد مدعو دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ملکی
Netherlands Antilles
عجب پس اردو بردن هم جز تواناییهای شناست
کارشناس مالی
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم شرکت شهرکهای صنعتی استان با نگاه علمی مدیریت جدید و با برنامه‌ریزی و تدوین پارامترهای تشویقی، شرکتهای تولیدی زیرمجموعه را در تعریف استراتژی‌های رقابتی مثلث بقا و شناسایی عوامل بهای تمام شده محصول و توجه به زنجیره ارزش و الگوی رشد، به سوی رویکردهای علمی-پژوهشی کارشناسان خبره دانشگاهی ترغیب نمایند تا انشاءالله محصولات تولیدی استان با کیفیت بهینه و حاشیه سود مناسب بتواند در سطح کشور حجم قابل قبولی از بازار را به خود اختصاص دهند.
دنا اهورا
Iran, Islamic Republic of
مطمئن هستم اگر تشکیلات قومی و قبیله ای و طایفه ای نبود حتی رییس یک دبیرستان هم نمیشدید!!!!!


اگر فردا اصلاح طلبان به قدرت رسیدند فردا هم ایشان می‌گویند من به اصولگرایان رأی ندادم
Iran, Islamic Republic of
چگونه می شود برای مدرس مدعو در دانشگاه فنی و حرفه ای اقدام کرد
ز
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر دانش پایه
Iran, Islamic Republic of
چاق شدی دکتر!
Iran, Islamic Republic of
میگویند مدرک دکتری را تموم‌کردی!
میگن از قبولی در دکترا تا فارغ التحصییلی.
ذر
Romania
انصافا یکی از مدیران موفق و خوب آقای دانش پایه هستند
م
Iran, Islamic Republic of
خداحفظ کارکنان رسانه مستقل و آزاد کبنانیوز که صدای مردم و حتی دانشجوها هستند، کاش آقایان مسئول دانشگاه کمی انصاف داشتند که این مطالب حقیقت است و رسانه کبنانیوز بر اساس رساله خود عمل کرده
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1