کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با رئیس و مجموعه معاونین دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

دانش‌پایه: دخالت سیاسیون در دانشگاه را رد می‌کنم / موتور محرکه دانشگاه روشن‌تر از قبل در حال حرکت است / شرکت شهرک‌های صنعتی با دانشگاه ارتباط برقرار کند / دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛ تنها دانشگاهی حق‌التدریسش به‌روز است

23 آذر 1401 ساعت 21:27

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس نظر هیئت نظارت بر کار دانشگاه‌های استان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس نظر هیئت نظارت بر کار دانشگاه‌های استان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
روح الله دانش‌پایه_ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا عنوان کرد: از آذرماه 1399 که مسئولیت ریاست این دانشگاه را بر عهده گرفته‌ام، شغل اول و آخرم همین است.
وی در ادامه با بیان اینکه من اصولگرا هستم و همه خانواده و ارتباطات من را می‌شناسند، گفت: افتخار می‌کنم که به حسن روحانی رأی نداده‌ام.
وی افزود: به نماینده‌هایی هم که رأی داده‌ام با برچسب اصولگرایی به آنها رأی داده‌ام.
دانش‌پایه در خصوص ارتباط رشته تحصیلی‌اش با حوزه صنعت گفت: مدرک دکترای بنده در رشته ریاضی است و در کشورهای پیشرفته نیز ریاضی و فیزیک را اصل علم و رشته‌های دیگر را کاربرد علم می‌دانند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در خصوص حرف‌وحدیث‌هایی که در مورد تدریس او در کلاس‌های تقویتی به وجود آمده گفت: شاید یکی از اولین نفراتی که در دانشگاه حضور پیدا می‌کند و آخرین نفر از دانشگاه خارج می‌شود خود بنده هستم؛ حتی در اتفاقی که برای یکی از دانشجویان مرکز دختران افتاد، من در کمتر از 5 دقیقه خودم را به او رساندم؛ حتی قبل از بقیه، من در بیمارستان حضور پیدا کردم.
وی در ادامه به بیان پیشرفت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای پرداخت و گفت: اعتقاد دارم موتور محرکه دانشگاه روشن‌تر از قبل در خدمت دولت مردمی با شتابان در حال حرکت است.
دانش‌پایه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری گفت: قرار است در برنامه هفتم 35 درصد از آموزش‌های کشور به سمت آموزش‌های مهارت‌محور پیش برود.
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تغییرات رخ داده در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح سیستم آموزشی، پالایش علمی اساتید، تکمیل آزمایشگاه‌ها، صدور مدرک دانش‌نامه موقت دانشجویانی که سالها بلاتکلیف مانده بود و تجهیز اتاق اساتید و هویت بخشی به آنها از مواردی است که در دو سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه، تعمیر و نوسازی سلف سرویس دانشگاه، حل تمام مشکلات مربوط به موتورخانه‌های خوابگاه‌ها، خرید و تعویض فرش خوابگاه‌ها و به طور کلی تجهیز خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی دانشجویان را از دیگر مواردی دانست که در دو سال گذشته اجرایی شده است.  
دانش‌پایه در خصوص برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه گفت: دانشگاه به وظیفه خود در حوزه اجرای این برنامه‌ها عمل می‌کند و در همین هفته گذشته چندین شخصیت برجسته استانی در دانشگاه حضور پیدا کردند.
وی حضور پرشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نمایشگاه هفته پژوهش را نیز یکی از موفقیت‌های این دانشگاه اعلام کرد و گفت: غرفه این دانشگاه، یکی از غرفه‌های برتر از دید شرکت کنندگان و مجریان نمایشگاه بوده است.
دانش‌پایه عنوان کرد: ادعای ما این است رسالت این دانشگاه، تربیت تکنسین‌های بخش صنعت است و ادعا می‌کنیم در این مورد موفق بوده‌ایم و کافی است سری به شهر یاسوج بزنید تا فارغ‌التحصیلان کارآفرین این دانشگاه را ببینید؛ برخی از این افراد توانسته‌اند برای 20 نفر و یا بیشتر شغل ایجاد کنند.
وی افزود: بر اساس نظر هیئت نظارت بر کار دانشگاه‌های استان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
رئیس این دانشگاه در خصوص وضعیت رفاهی دانشگاه افزود: چهار خوابگاه دانشجوییِ ملکی داریم که جز بهترین و باکیفیت‌ترین خوابگاه‌ها هستند و با اینکه طبع و توزیع غذا به عهده پیمانکار است اما خرید اقلام با دانشگاه است و شاید یکی از باکیفیت‌ترین غذاها در این دانشگاه سرو می‌شود.
دانش‌پایه اظهار داشت: دانشگاه، میزبان برگزاری دو دوره مسابقات استانی و کشوری بوده است.
وی با بیان اینکه اعتقاد دارم آینده دانشگاه روشن است و ما راه را شناخته‌ایم، افزود: در دو سال گذشته، 16 نفر از کارمندان ما بازنشسته شده‌اند؛ با تفاهم‌نامه‌ای که داشته‌ایم توانستیم 6 نفر را از دانشگاه پیام نور جذب کنیم.
رئیس این دانشگاه در خصوص برخی حرف و حدیث‌ها پیرامون دخالت سیاسیون در دانشگاه نیز شفاف‌سازی کرد.
دانش‌پایه گفت: یکی از نمایندگان که گفته می‌شود در دانشگاه دخالت دارد، تنها یک خواسته از ما داشته که آن هم محقق نشده و حتی برای یک استاد حق‌التدریس نیز دخالتی از بیرون دانشگاه وجود نداشته است.
وی با بیان اینکه دخالت سیاسیون در دانشگاه را کاملاً رد می‌کنم، گفت: انتخاب اساتید در این دانشگاه طی یک فرایند شفاف صورت می‌گیرد؛ اساتید هم باید برخوردار از صلاحیت عمومی و هم دارای صلاحیت علمی باشند.
دانش‌پایه در ادامه به وضعیت پرداخت حقوق حق‌التدریس اشاره کرد و گفت: ما تنها دانشگاهی در استان هستیم که حق‌التدریس در آن به‌روز است.
فرشید شهابی_ معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_ عنوان کرد: دانشگاه در حوزه پسران دو خوابگاه ملکی دارد که جمعاً 300 دانشجو در آن اسکان پیدا می‌کنند و ما در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان هزینه تجهیز این خوابگاه‌ها کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه خواهران نیز دو خوابگاه با ظرفیت سرجمع 300 نفر داریم که متأسفانه کافی نیست و دانشگاه حدوداً برای 200 دانشجوی دختر نیاز به خوابگاه دارد.
شهابی در ادامه به برخی از فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: علاوه بر اردوی راهیان نور، ارودی راهیان پیشرفت با مقصد بوشهر را نیز داشته‌ایم.
وی افزود: کتابی نیز درباره سردار سلیمانی توسط یکی از اساتید این دانشگاه نوشته شده که از آن رونمایی خواهیم کرد.
عبدالرسول جاوید _معاون اداری مالی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_  در خصوص ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی اصلاً احساس نیاز به استفاده از دانش فارغ‌التحصیلان و دامشجویان این دانشگاه نمی‌کند.

وی در ادامه به نقد عملکرد شرکت شهرک‌ها پرداخت و عنوان کرد: در حالی که باید این شرکت‌ها برای حل مسائل خود به دانش روز که در اختیار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است رجوع کنند.
خدادوست رستمی‌زاده_ معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در پایان به وضعیت آموزشی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه، سه عضو هیأت علمی رسمی، یک عضو هیأت علمی پیمانی و سه مدرس موظف دارد.
وی گفت: دانشگاه دارای 250 استاد مدعو است که 129 استاد در حوزه پسران و 111 استاد در حوزه دختران مشغول تدریس هستند.
وی ادامه داد: با این وجود باز هم در بسیاری از رشته‌ها دانشگاه نیاز به استاد مدعو دارد.


کد مطلب: 455673

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/455673/دانش-پایه-دخالت-سیاسیون-دانشگاه-رد-می-کنم-موتور-محرکه-روشن-تر-قبل-حال-حرکت-شرکت-شهرک-های-صنعتی-ارتباط-برقرار-کند-فنی-حرفه-ای-تنها-دانشگاهی-حق-التدریسش-به-روز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1