تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۹۱۹۳۳
صبح امروز برگزار شد

تصاویر و فیلم | اولین نشست شورای اداری دولت چهاردهم در کهگیلویه و بویراحمد / بحران سوخت و انرژی کارخانه‌های سیمان و صنایع استان / 3 هزار ساخت‌وساز منزل مسکونی غیرمجاز در اطراف یاسوج وجود دارد / ۵۰۰ پرونده و حکم قلع‌وقمع در جهاد کشاورزی وجود دارد / مدیران باید برای دفاع و اخذ اعتبارات ملی شجاع باشند/ استاندار: بازدید سرزده ای از سد کوثر داشتیم، همه تمهیدات لازم بکارگرفته شده بود/ تأکید اول من روی سیاست های اقتصاد مقاومتی است

۰
کبنا ؛اولین نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت چهاردهم به ریاست یدالله رحمانی استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، صبح امروز یکشنبه (۲۹ مهرماه ۱۴۰۳) اولین نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت چهاردهم به ریاست یدالله رحمانی استاندار این استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد که سید مسعود حسینی معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: آقای دکتر رحمانی هر جایی که کار کرده‌اند مایه خیروبرکت بوده‌اند، امیدواریم برای این استان نیز خیروبرکت داشته باشند.
سید مسعود حسینی بیان کرد: دوستانی از جمع شورای اداری خارج شدند و دوستان دیگری به این جمع اضافه شدند.
حسینی بیان کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی آقای عیسی شهامت جایگزین آقای علی‌محمد روستا شدند، برای آقای دکتر پیوند آرزوی توفیق دارم، مدیرکل و مشاور حوزه استاندار آقای دکتر رحمانی جایگزین آقای سید افضل حسینی شدند، در حوزه دفتر تحول اداری خانم نوریان جایگزین خانم خواجه‌زاده شدند، آقای عباس رسولی جایگزین آقای شعبانی شدند.
وی افزود: در حوزه ادارات کل سید مجتبی میرحسینی جایگزین آقای سعید طالبی پور مدیرکل میراث‌فرهنگی شدند، در حوزه اداره کل حفاظت محیط‌زیست آقای عبدال دیانتی نسب جایگزین اسلام جاودان خرد شدند.
تصاویر و فیلم | اولین نشست شورای اداری دولت چهاردهم در کهگیلویه و بویراحمد / بحران سوخت و انرژی کارخانه های سیمان و صنابع استان

سید جواد هاشمی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: بعد از عملیات وعده صادق مرتباً تهدیدهایی از ناحیه دشمن صورت می‌گیرد و شورای‌عالی امنیت کشور مکاتبات و بخشنامه‌های ارسال می‌کنند که برخی از این مکاتبات که صلاح است ارسال می‌کنیم، باتوجه‌به تهدیداتی که وجود دارد همه دستگاه‌های اداری و اجرایی موظف هستند دوربین‌های مداربسته را فعال کنند و به‌صورت شبانه‌روزی نگهبانی وجود داشته باشد. 
وی بیان کرد: مردم نگرانی‌هایی دارند و برخی از مدیران به امورات مردم رسیدگی نمی‌کنند و کار را رها کرده‌اند، وظیفه ما هست که تا آخرین لحظه به وظایف خود عمل کنیم.
هاشمی بیان کرد: عدم پرداخت مطالبات معوق نیروهای ادارات، از جمله پرستاران، کارگران شهرداری، آبداران، موضوعی است که ادارات باید به آن ورود کنند و اجازه ندهند این موضوعات دامنه‌دار شود و موجب تجمعات خیابانی شود.
سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تمام دستگاه‌ها موظف هستند در سرشماری کشاورزی که ۱۲ آبان‌ماه شروع می‌شوند شرکت داشته باشند تا بتوانیم آمارگیری کشاورزی که بیس مسائل اقتصادی است به‌خوبی انجام بگیرد.
عسکری بیان کرد: مدیریت سوخت گاز صورت‌گرفته است، و قرار هست  و مجموعه‌های کارخانه‌ها سیمان مارگون و دشت روم باید با سوخت مایع مدیریت شوند، پیگیری کرده‌ایم و قرار هست از پالایشگاه شیراز سوخت مجموعه‌های بزرگ تأمین شود. 
عسگری گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده، باید کارگروه‌های تخصصی تشکیل شوند. 
تصاویر و فیلم | اولین نشست شورای اداری دولت چهاردهم در کهگیلویه و بویراحمد / بحران سوخت و انرژی کارخانه های سیمان و صنابع استان
سالار خشایی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تصمیم وزارت نفت نیست و مصوبه دولت است که سهمیه کارخانه‌های سیمان را به ماهشهر اختصاص داده‌اند، رایزنی کرده‌ایم باتوجه‌به اینکه مصرف کارخانه سیمان یاسوج کم هست، از شیراز تأمین شوند، باتوجه‌به اینکه شیراز هم از بندرعباس تأمین می‌شوند، فعلاً تأمین سوخت انجام نگرفته و هیئت دولت اولویت را به نیروگاه‌ها داده‌اند. 
خشایی بیان کرد: در خصوص نفت سفید ذخیره‌سازی انجام‌گرفته و مشکلی نداریم، در خصوص نفت و گاز، سوخت صنعت و معدن را بر اساس فروش سال ۱۴۰۰ برآورد کرده‌اند، آماری که به وزارت صمت داده‌اند باید از طریق وزارتخانه اصلاح شود، سهمیه صمت را افزایش دهند، فعلاً ۶ میلیون داریم که حدوداً تا پایان بهمن‌ماه پاسخگو است؛ ولی باید اداره صمت پیگیری کنند که سهمیه افزایش پیدا کند. 
سید علی معتمدی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در بحث آمارگیری انتظار داریم فرمانداران استان همکاری بیش از پیش داشته باشند.
معتمدی پور تأکید کرد: آمادگی در این مجموعه ایجاد شده است و مشکل حادی وجود ندارد و به هماهنگی بین دستگاهی وجود دارد.
وی تأکید کرد: سه پروژه‌ای که در محدوده دنا بوده یکی در حد ۹۵ درصد است به این  دلیل که ولتاژ برقی که باید برای این‌ها تأمین شود، تأمین نشده هنوز بهره‌برداری نشده است وگرنه قابل‌بهره‌برداری است و مابقی در حال تأمین اعتبار هستند.
وی تأکید کرد: موردی در استان وجود دارد که نیاز به تصمیم جامع در استان دارد شهر یاسوج سومین شهر مهاجرپذیر کشور است که جمعیت حاشیه‌نشین از جمعیت شهرنشین بالاتر است و بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی موضوع مهمی است که یک تهدید مهم برای امنیت غذایی محسوب می‌شود.
در شهر یاسوج سه هزار ساخت‌وساز منزل مسکونی غیرمجاز در اطراف شهر وجود دارد که بالاتر از ۵۰۰ پرونده و حکم قلع‌وقمع در جهاد کشاورزی وجود دارد که قرار است اجرا بشوند.
یک طرح جامع که قرار است ابلاغ بشود، موضوع ابلاغ روستاهای اطراف به شهر یاسوج است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اگر قلع‌وقمع انجام نشود ترک فعل مسئولان محسوب می‌شود و اگر هم انجام شود در زمینه امنیت اجتماعی می‌تواند تبعاتی داشته باشد؛ چون بالاتر هزار میلیارد تومان ساخت‌وساز غیرمجاز در مجموعه شهر انجام‌گرفته است خواهش داریم موضوع الحاق تعیین تکلیف شود.
معتمدی پور تأکید کرد: طرح جامع گردشگری را نیز خواهش داریم در دستور کار قرار دهید تا تکلیف ما در بحث سرمایه‌گذاری و تغییر کاربری‌ها مشخص شود.
عیسی شهامت سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز اگر ما متولی امورات مردم و نماینده دولت و نظام هستیم باید حداکثر تلاش برای عبور از مشکلات و کمبودها را داشته باشیم.
وی در ادامه به شرایط خوبی که برای استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت چهاردهم فراهم شده، اشاره کرد و گفت: اولین مطلب فرصت ویژه‌ای هست که برای استان به وجود آمده، دولتی مستقر شده که حمایت حداکثری مقام معظم رهبری را دارد، ویژگی‌های رئیس‌جمهور و توجهی که به کار کارشناسی دارند، می‌تواند گره‌گشایی توسعه استان باشد.
عیسی شهامت ادامه داد: فرصت حضور استاندار توسعه‌گرا و توجهی که دولت به فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی داشته، همه اینها فرصتی برای استان هستند، فرصت‌ها دیر یا زود می‌گذرند و در واقع زودگذر هستند، این فرصت را باید مغتنم بشماریم.
وی افزود: از فعالیت‌های دکتر روستا و مدیران و کارشناسان و حوزه عمرانی استان تشکر می‌کنم، ما باید ادامه‌دهنده راه این عزیزان در خلق فرصت‌های جدید و تداوم فعالیت‌های مثبت باشیم.
شهامت بیان کرد: دو نکته مثبت در این دولت وجود دارد، انتظار داریم به اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد بسنده نکنند، این قول را از دکتر رحمانی می‌گیریم که اگر مدیری به واسطه دفاع از حقوق استان مورد غضب مدیر بالادستی و وزارتی قرار گرفت، حمایت حداکثری تیم مدیریتی استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد را خواهند داشت، مدیران باید برای دفاع و اخذ اعتبارات ملی شجاع باشند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد و بالابودن نرخ ارائه خدمات به‌گونه‌ای است که این اعتبارات به هیچ‌وجه جوابگوی نیازهای ما نیست.
وی گفت: ما به دنبال آمارسازی نیستیم، واقعیت‌ها را روی صفحه بیاوریم و آمارها به‌درستی ارائه شوند تا بتوانیم برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد
ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت گفت: این توصیه را به همه بشریت دارم که در مقابل این ظلم بایستند و نگذارند این عملیات ددمنشانه ادامه پیدا کند.
رحمانی ضمن تقدیر و تشکر از استاندار پیشین و مدیران قبلی استان بیان کرد: امیدواریم مدیران جدید بتوانند در مسئولیت خود حل مشکلات مردم و اشتغال و سرمایه گذاری تلاش کنند. 
رحمانی ضمن خیر مقدم حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه استان و رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: یوم اله ۱۳ آبان را در پیش داریم، همه دستگاه ها تلاش کنند با مشارکت گسترده مردم این برنامه را باشکوه تر از همیشه برگزار کنیم. 
رحمانی افزود: همه ادارت و دستگاه های اداری با هم ید واحدی را تشکیل دهیم و عزم خود را جزم کنیم تا برنامه های توسعه استان شدت بیشتری بگیرد. تاکید اول من روی سیاست های اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های خوبی که می توانیم از آنها برای پیشبرد توسعه استان استفاده کنیم، توسعه شرکت های داشن بنیان، ارتباط با کشورهای همسایه، که می تواین آنها را عملیاتی کنیم.
وی گفت: اجرای تمام و کمال سیاست های دولت وفاق ملی و اجرای وعده های انتخاباتی رئیس جمهور، و باید تمام تلاش ما برای پیشبرد اهداف توسعه استان باشد. 
رحمانی اظهار کرد: فلسفه وجودی ادارات خدمت به مردم و حل مشکلات تولید و سرمایه گذاری است، باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی گفت: در برنامه ها مشارکت های مردمی را در دستور کار قرار دهیم، در اجرای پروژه ها در جهت حل معارضات با مردم تعامل داشته باشیم، اگر مردم بدانند فعالیت دولت در جهت حل مشکلات است همکاری لازم را انجام خواهند داد. 
رحمانی خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه ظرفیت های خوبی دارد، فرازهایی از این برنامه جنبه استانی دارد، سازمان برنامه ریزی مدل استانی برنامه هفتم را در جلسه شورای برنامه ریزی در دستور کار قرار دهند. 
رحمانی تصریح کرد: سندهای آمایش سرزمین استان یکی از بهترین سندهایی است که هم تقسیم کار ملی و استانی در آن به خوبی انجام گرفته است. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دوستان اتاق بازرگانی و  صنعت معدن تجارت و سایر ادارت مرتبط می خواهم بیش از گذشته بستر را برای بخش صنعت و کشاورزی و توسعه صادرات فراهم کنند.
وی افزود: هفته پدافند غیرعامل را در پیش داریم، ادارات تمهیدات لازم را ببینند، هفته گذشته بازدید سرزده ای از سد کوثر داشتیم، و دیدیم که همه تمهیدات لازم به کار گرفته شده است، از همه دستگاه ها انتظار دارم تمهیدات لازم را در زمینه تجهیزات و ساختارهای مربوط به اداره خود داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نسبت به عواقب اظهارات اخیر ...
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
1