تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۹۰۷۹۱
کبنا گزارش می دهد

تجلیل شهردار و شورای شهر دوگنبدان از خبرنگاران / خبرنگاران وارد مسائل سیاسی و باندبازی نشوند + تصاویر

۰
کبنا ؛مراسم تجلیل از خبرنگاران با حضور شهردار و معاونین و اعضای شورای شهر گچساران در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد.
رئیس شورای شهر دوگنبدان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: توجه به برخی مشکلات خبرنگاران را در برنامه داریم به هرحال امروز با تأخیری ۴۰ روزه از روز خبرنگار درخدمت شما عزیزان هستیم. حقیقتاً خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین هستند و مطالبه‌گری و بیان مشکلات مردم از جمله رسالت خبرنگاران است.
محمدعلی مرادی‌فرد افزود: امروز رسالت خبرنگاران بسیار بزرگ و حساس است و اینکه حق را باید گفت و مطالبه کرد و مسئولین در تمام موارد باید پاسخ‌گوی سؤالات خبرنگاران باشند و خبرنگاران هم باید مسئولین را در راستای حل مشکلات جامعه با صداقت و عدالت به چالش بکشانند.
مرادی بیان کرد: از اینکه در این مدت سه سال گزارشاتی از عملکرد شورا و شهرداری دوگنبدان منتشر می‌کنید کمال تشکر را داریم؛ اما انتظار ما این است که خبرنگاران ما را به زیر سؤال ببرند و از ما مطالبه کنند، انتظار دیگر هم این است که خبرنگاران نباید وارد مسائل سیاسی و باندبازی و  یا جناح‌بازی سیاسی شوند و بیشتر دغدغه حل مشکلات شهر را داشته باشند.
وی تصریح کرد: همه مسئولین مؤظف هستند به خبرنگاران پاسخگو باشند و خبرنگاران در محلات کم برخوردار حضور پیدا کنند برخی گچساران را به نام بام نفت ایران می‌شناسند اما حقیقتاً مشکلات این شهر بسیار زیاد است.
مرادی عنوان کرد: سعی کنید تلاش‌های شما خبرنگاران بیشتر مردم‌پسند باشد و نه مسئول‌پسند و انتظار این است که بیشتر بین مردم و محلات کم برخوردار حضور پیدا کنید و مشکلات را از نزدیک رصد و احصا کنید.
شکوهی پور، عضو شورای شهر دوگنبدان در ادامه هم گفت: خبرنگاران گچساران کم‌توقع و اما تلاش‌گر هستند آنچه در توان دارید بدون غرض و حواشی سیاسی مطالب‌تان را بیان کنید آنهم مطلبی که خدا پسند باشد.
عاملی مقدم، عضو دیگر شورای شهر دوگنبدان همچنین تصریح کرد: از همه خبرنگاران قدردانی می‌کنم زیرا صدای مردم هستید و روحیه‌امیدآفرینی را به مردم تزریق می‌کنید.
در ادامه شهردار دوگنبدان اظهار کرد: از همه خبرنگاران تشکر ویژه دارم، امروز نمی‌توانیم ادعا کنیم که ۱۰۰ درصد عملکردمان خوب بوده است و بعضاً در راستای خدمت‌رسانی به مردم ضعف‌هایی هم وجود دارد.
رضاقشقایی افزود: انتقاد خبرنگاران را مثبت می‌بینم اما خواهشم این است به جهت اینکه شهرستان گچساران نسبت به دیگر شهرستان‌های استان متفاوت است و ۸۵ درصد جمعیت شهری را دارد و عمده جمعیت در شهر است پس نیاز به توجه بیشتری درخصوص توسعه و وضعیت عمرانی دارد.
وی عنوان کرد: در بحث مشارکت مردم و فرهنگ شهروندی اصحاب رسانه نیز ورود کنند و تنها یک یا دو دستگاه نمی‌تواند مشکلات را حل کند، بنابراین ما باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم و آن‌ها را هم در مسائل شهری دخیل کنیم و همه شهروندان خودشان را مسئول بدانند.
قشقایی خاطر نشان کرد: جلساتی در اخیر داشتیم که توزیع خدمات در شهر به صورت عادلانه صورت بگیرد و شورا هم پیگیر این مهم است و‌امیدواریم ارتباط با رسانه‌ها ارتباطی سازنده در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم باشد زیرا  تعامل و هم‌افزایی با خبرنگاران باعث رشد خدمات و اثر‌گذاری بیشتر در حوزه شهری می‌شود و نگاه ما در این دوره هم این است که به محلات کم برخوردار نیز توجه بیشتری شود.
در ادامه عضو شورای شهر دوگنبدان اظهار کرد: همه ما یک مسئولیتی برعهده داریم که هم مؤظف هستیم و هم مقیّد و باید پاسخگوی مردم و جامعه باشیم.
محمدعلی کرمی‌فرد افزود: حرفه خبرنگاری بسیار سخت است اگرچه توقع بر این است که واقعیت‌ها به درستی بیان و منتشر شوند و در کنار انتقاد سازنده عملکرد‌ها نیز به خوبی تبیین شود تا مردم هم‌امیدوار شوند.
کرمی تصریح کرد: هم درمقابل مردم و هم درمقابل خداوند مسئول هستیم و  به اندازه ذره مثقالی چه در گفتار  و چه در عمل نیز باید پاسخگو باشیم.
وی افزود: گچساران شهری با منابع عظیم خدادادی است و می‌توان به شایستگی از این ظرفیت‌ها هم بهره برد، معتقدم نقد خوب است اما بیان اقدامات صورت گرفته هم خوب است و توقع این است شما در کنار مسئولین نسبت به نارسایی‌ها شهری و حل مشکلات مردم نیز از هیچ تلاشی دریغ نکنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1