تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۴۹۰۷۴۹
در جلسه هماهنگی دومین کنگره ملی آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی (ره) مطرح شد؛

نماینده ولی فقیه استان: مفاخر استان در کتاب‌های درسی معرفی شوند /درخشان: بزرگداشت مفاخر فرهنگی و هنری در اولویت شورای فرهنگ عمومی است / حجت‌الاسلام عبودی: آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) افتخار جنوب کشور بوده اند / فرماندار بویراحمد: ایجاد یک دبیرخانه دائمی ضروری است / سردار مثنوی: ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی برای نسل جوان تبیین شود

۲
کبنا ؛
جلسه هماهنگی دومین کنگره ملی آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی (ره) با حضور آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و حضرت آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (سه‌شنبه 27 شهریورماه 1403) جلسه هماهنگی دومین کنگره ملی آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی (ره) با حضور آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان و آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، سید جواد هاشمی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری و جمع دیگری از مسئولان استانی در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.
در این جلسه هر کدام از اعضا به بیان دیدگاه های خود پیرامون نحوه برگزاری این کنگره پرداختند.
درخشان: بزرگداشت مفاخر فرهنگی و هنری در اولویت شورای فرهنگ عمومی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مدت‌ها پیش بنا بود با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان و تأکید حضرت آیت‌الله حسینی دومین کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی را رسماً آغاز کنیم.
امین درخشان بیان کرد: بزرگداشت مفاخر فرهنگی و هنری یکی از مهم‌ترین تکلیف دستگاه‌های فرهنگی است.
وی افزود:باتوجه‌به شخصیت فقهی، علمی، مبارزاتی ابعاد شخصیتی آیت‌الله ملک‌حسینی کنگره اول بزرگداشت آیت‌الله ملک‌حسینی در سال ۱۳۹۶ برگزار شد، بر این آمدیم که برای برگزاری کنگره دوم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. باتوجه‌به تجربه‌ای که از کنگره اول وجود دارد، بخش قابل‌توجهی از برنامه کنگره اول را دانشگاه یاسوج برگزار کرد و دستگاه‌های فرهنگی و مجموعه استانداری پای‌کار بودند.
درخشان گفت: شورای سیاست‌گذاری، کمیته برگزاری مراسم، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته پشتیبانی، کمیته مالی و برنامه‌ریزی، کمیته تشریفات، کمیته تولیدات فرهنگی و هنری، کمیته انتظامات، کمیته علمی و پژوهشی پیشنهاد می‌شود و دبیرخانه کنگره نیز باید تعیین تکلیف شود.
وی افزود: نقاط قوت و ضعف کنگره اول را بررسی کرده‌ایم، و درصددیم که کنگره دوم را گسترده‌تر و با حضور مقامات کشوری برگزار کنیم، همین‌طور یک پایگاه خبری برای کنگره پیش‌بینی کنیم که همه آثار و اطلاعات در این پایگاه درج شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرحیم عبودی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) را افتخار جنوب کشور دانست و گفت: این کنگره را باید فراتر از استان در نظر بگیریم و باید استان‌های جنوب کشور را درگیر این کنگره کنیم.
وی با بیان اینکه باید یک سری فعالیت های فرهنگی را در کنار این کنگره ملی در نظر گرفت، افزود: نهاد امام جمعه در سراسر استان آمادگی لازم را برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره دارد.
   
شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای کنگره ملی آیت الله ملک‌حسینی(ره) را ضروری دانست و گفت: برای شناخت ابعاد مختلف شخصیت بی نظیر آیت الله ملک حسینی (ره) منابع مطالعاتی نداریم که به همین دلیل ایجاد دبیرخانه دائمی کنگره آیت الله ملک حسینی(ره) ضروری است. آیت الله ملک حسینی(ره) ابعاد مختلف شخصیتی  دارد که شناخته شده نیست و بیشتر روی جنبه های مبارزاتی و شجاعت آن شخصیت والامقام صحبت می شود و دیگر جنبه های آن عالم ربانی مغفول مانده اند
سردار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید دستورالعمل کلی برای کنگره آیت الله ملک حسینی(ره) طراحی شود که نقشه راه باشد. 
مثنوی به شجاعت، صراحت در کلام، علم و دیگر ویژگی های اخلاقی آیت الله ملک حسینی(ره) پرداخت و گفت: باید موضوعات مختلف ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی (ره) در این کنگره برای نسل جوان تبیین شود.
  
آیت‌الله «سید شرف‌الدین ملک‌حسینی» در این نشست، ضمن تشکر از حضرت آیت‌الله حسینی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت میزبانی از این نشست و همچنین دبیری کنگره، گفت: حضورم برای طرح پیشنهادهایم در ارزیابی پیشنهادها و برای تشکر از تلاش‌های گذشته بود و تلاش‌هایی که چندی پیش برای این کنگره شکل گرفت.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این کار را تحت اشراف ایشان به فال نیک می‌گیریم و کنگره‌ای پربار شکل خواهد گرفت، گفت: آنچه که پیشنهاد فرمودید، بسیار زیبا بود، ان‌شاءالله که این تحلیل‌های زیبا، تبیین‌های دقیق و خواسته‌های معقول در جلسه مشترک کمیته‌ها باید به ارزیابی گذاشته شده و انتخاب شوند.
وی ضمن تأکید بر اینکه در میان پیشنهادهای هریک از اعضای نشست پیشنهادهای برجسته‌ای ارائه که می‌توان بر آن‌ها متمرکز شد، یادآور شد: لکن نمی‌شود به انبوه این پیشنهادها عمل کرد، وی باید از بین آن‌ها گزینش کرد.
آیت‌الله ملک‌حسینی خطاب به اعضای این کنگره با بیان اینکه دست شما از لحاظ برگزاری یک کنگره فاخر به لحاظ شکل کنگره‌ها و عظمت بخشیدن به آن‌ها خالی نیست، ادامه داد: چون استان کهگیلویه و بویراحمد تجربه ارزشمندی در برگزاری کنگره نخست و دوم شهدای استان دارد.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: یاد دارم بسیاری از مسئولانی که در کنگره نخست شرکت داشتند اعتراف کردند که در هیچ جای کشور همچنین کنگره‌ای نداشتند و بدون شک در کنگره دوم هم‌زبان‌ها به ستایش باز خواهد شد که در هیچ جای کشورمان چنین کنگره‌ای برگزار نشده است.
وی یادآور شد: کنگره نخست مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی با تلاش‌هایی که از طرف دانشگاه، فرهنگ به ارشاد اسلامی، حوزه هنری، روحانیت و... صورت گرفت، کنگره‌ای نه‌تنها قابل‌قبول بلکه کنگره‌ای بسیار فاخر در حد خود بود.
آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه داده‌های موجود در کنگره نشست همه به خط نرفت و بسیاری از داده‌ها و اندیشه‌های خام هنوز وجود دارد، گفت: بنابراین بود که یک دبیرخانه دائمی شکل بگیرد تا این داده‌ها در خدمت آن‌ها قرار گیرد.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرار بر این بود که این کار به دانشگاه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یا حوزه هنری سپرده شود و مشخص نشد که این داده‌ها باید نزد چه کسی باشد.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که از مرحوم آقا اعم از نوارها، سی‌دی‌ها و دست خط‌ها در اختیار دستگاه مسئول قرار می‌گیرد و چون کسی بانی آن نشد، هنوز خام است و این کار باتوجه‌به هزینه بالا، از عهده ما ساخته نیست.
آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: یکی از پیشنهادهایی که مطرح می‌کنم که باید روی آن فکر شود این است که بر اساس آنالیزی که صورت می‌گیرد، در کنار پیشنهادهایی که از طرف حاضرین مطرح شد، پیشنهاد یک مجموعه از نوشته‌های حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی است که مقدمه از خود نوشته‌ها و مؤخره نیز از خودم باشد و متن نیز از خود همان نوشته‌ها باشد.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: این نیازمند این است که یک سری از اسناد که در دست ما است تقدیم به ستاد کنگره شود و کنگره نیز پیش از برگزاری و چاپ آن، از مردم استان بخواهند هر آنچه که دارند که خصوصی نیست و می‌توان آن را در اختیار کنگره قرارداد، به دبیرخانه کنگره تحویل دهند.
وی یادآور شد: آرزو دارم کنگره‌ای، پربارتر، گسترده‌تر و بهتر از گذشته هم به لحاظ مخاطبان و هم به لحاظ برگزاری در شهرهای متعدد باشد، ضمن اینکه کنگره می‌تواند دوروزه باشد که یک روز در استان کهگیلویه و بویراحمد و یک روز در استان فارس برگزار شود.  
آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: باتوجه‌به اینکه در جنوب‌ سازی این کنگره مطالبی در نشست مطرح شد، شاید بتوان در آینده آن را توسعه داد.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر قرار باشد این کنگره همراه با پیشنهاد عزیزان و بزرگان دیگر مثل مرحوم آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی، مرحوم آیت الله‌امیر احمد تقوی و دیگران باشد هم در کنار این کنگره یا به‌صورت مرکب و یا به‌مثابه کنگره قرار گیرد، باید نشستی با حضور امامان جمعه شهرهای استان تشکیل شود.
وی با اشاره به اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعلاً در این زمینه پیش‌گام هستند، تأکید کرد: برگزاری این نشست در حضور نماینده مکرم ولی‌فقیه در استان، رمز امید به شکل‌گیری کنگره، دوام تصمیم‌ها و به هدف رسیدن برنامه‌ها است.
آیت‌الله ملک‌حسینی ضمن تأکید بر اینکه هر جامعه‌ای که برای بزرگ خود احترام قائل شود، برای خود احترام قائل شده، گفت: احترام به بزرگان، پیش نهادن یک الگو برای آینده است و تکریم اسوه‌ها، امید بخشیدن به نسل‌هایی است که احساس می‌کنند انسانی رشد یافت، پس ما هم قابل چنین رشدی هستیم.
نماینده ولی فقیه استان: مفاخر استان در کتاب‌های درسی معرفی شوند
آیت الله «سید نصیر حسینی» در این نشست، اظهار کرد: حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) شخصیت و سرمایه ملی است که باید ادای دین نسبت به‌ایشان داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره علما، مفاخر اسلام و حوزه‌های علمیه، از تلاش‌های مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان تقدیر کرد و گفت: ما به چنین شخصیت‌هایی نظیر مرحوم آیت الله ملک حسینی (ره) برای‌امید آفرینی، توسعه، بالندگی و همچنین مباحث علمی نیاز داریم که این‌ها به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.
وی خاطرنشان کرد: هرچند استان ما به عنوان استانی محروم و فقیر معرفی شد، ولی می‌بینیم انسان‌های شایسته و مفاخر بزرگ علمی داریم که در سطح ملی و جهانی مطرح هستند.
آیت الله حسینی ادامه داد: استان ما در زمان طاغوت از جهت اقتصادی و خدماتی دچار شرایط سختی بود ولی در همین شرایط، سرمایه عظیم انسانی را داشته و داریم که باید مفاخر علمی و اجتماعی خود را به درستی به جامعه و به ویژه نوجوانان و جوانان معرفی و تبدیل به الگو کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مواردی که در نشست مطرح شد و اینکه هر کدام که قابلیت اجرایی دارد را باید اجرا کرد، بیان داشت: در زمینه اجرای مطلوب این کنگره ملی باید کمیت و کیفیت کار‌ها مد نظر قرار گیرد.
وی پیشنهاد داد که دبیرخانه این کنگره ملی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین دبیر علمی کنگره با دانشگاه یاسوج باشد و افزود: باید آثار و زندگینامه مفاخر در این دبیرخانه در دسترس باشد.
آیت الله حسینی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست اعتبار لازم در راستای برگزاری این کنگره را پیش‌بینی و تصویب کند و ادامه داد: کار‌ها و فعالیت‌های تدوین شده باید در قالب نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به اینکه زمان برگزاری کنگره نیز نباید طولانی شود، یادآور شد: باید آرمان گرایی، اهداف و مطالبات مرحوم آیت الله ملک حسینی (ره) مد نظر باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را در جامعه از خود به جا بگذارد.
وی با اشاره به اینکه مفاخر استان در کتاب‌های درسی می‌تواند معرفی شوند، خاطرنشان کرد: آرمان‌ها، فعالیت‌ها و مطالبات آن‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی بر افراد جامعه داشته باشد.
آیت الله حسینی خواستار تدریس مباحث اخلاقی و معنوی‌ایشان در قالب کتاب و در دانشگاه‌ها شد و گفت: مشی، آرمان‌ها مطالبات آیت الله ملک حسینی (ره) برای مدارس و دانش‌آموزان تدریس شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1