تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۷۴۴۷۶
سومین بازدید مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از پروژه؛

چند گام مانده تا حفر اولین چاه در میدان‌گازی مختار / اشتغال‌زایی برای بیش از 2 هزار نفر / تشریح آخرین وضعیت پروژه میدان گازی مختار از زبان مهدی حیدری

۴
کبنا ؛
یکی از بهترین موقعیت‌های اشتغال زایی و توسعه منطقه بویراحمد پروژه میدان گازی مختار است که پس از سال‌ها انتظار در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شد و در دستور کار قرار گرفت. این مخزن گازی با حفر نخستین چاه اکتشافی در سال ۱۳۶۹ اثبات شد، اما ۳۰ سال فراموش شده بود، تا اینکه در سال ۱۴۰۰، احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تعیین تکلیف و احیای این پروژه شد. ایجاد اشتغالزایی برای ۵۰۰ تا هزار نفر بصورت پایدار، افزوده شدن روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب تولید گاز کشور، جبران بخشی از ناترازی گاز کشور، ایجاد اشتغال ۲ هزار نفری برای نیرو‌های متخصص بومی در حوزه توسعه میدان، ایجاد صنایع پایین دستی از جمله اهداف پیش روی میدان گازی مختار است.
به گزارش کبنا نیوز، در اولین روز‌های بهار ۱۴۰۳ سومین بازدید مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و بازرسان وزارت نفت به همراه پیمانکار پروژه از میدان گازی مختار انجام گرفت.
به زودی شاهد حفاری اولین چاه خواهیم بود
در حاشیه این بازدید که امروز چهارشنبه (۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳) انجام گرفت، مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز، با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز و جبران ناترازی گاز کشور در برنامه‌های ویژه وزیر محترم و شرکت ملی نفت ایران قرار دارد، اظهار کرد: پروژه مختار یکی از پروژه‌های مهم و اساسی است که با تمرکز ویژه و با محوریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در حال انجام است،
مهدی حیدری با اشاره به اینکه طی ۶ ماه اخیر امروز سومین بازدید را از این پروژه انجام داده‌ام، بیان کرد: در اولین بازدیدی که انجام دادیم هیچ کاری انجام نشده بود و چالش‌های خاص تحصیل اراضی، توپوگرافی خاص منطقه، جنگلی بودن و کوهستانی بودن منطقه دست به دست هم داد تا پروژه را دچار تطویل زمانی کند، اما امروز در سومین بازدید از پروژه، شرایط خوبی شاهدیم و به زودی با حضور دکل و کامل شدن لوکیشن شاهد حفاری اولین چاه خواهیم بود.
حیدری افزود: با حفر این چاه، اطلاعات کاملی از میدان و مخزن مختار بدست می‌آوریم، و این باعث می‌شود تحلیل کاملی داشته باشیم و بتوانیم نگاه منطقی و درازمدت شرکت ملی نفت را در این منطقه ترسیم کنیم.


تولید پایدار با پایداری در محیط معنا پیدا می‌کند
حیدری با بیان اینکه چشم انداز خیلی خوبی را برای منطقه می‌بینم، عنوان کرد: مجموعه شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت هیچ وقت نمی‌تواند نسبت به محیط پیرامون خود در مجموعه صنعت نفت بی‌تفاوت باشد، هر جایی که صنعت نفت در آن شروع به کار کرده، نه تنها عمران و آبادی و اشتغال ایجاد شده، بلکه نگاه دغدغه‌مند وزارت نفت نسبت به محیط پیرامونی وجود داشته است.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: اعتقاد داریم تولید پایدار با پایداری در محیط معنا پیدا می‌کند، اگر جایی اراضی گرفته شده یا آسیبی به محیطی وارد شده، حتماً سعی کرده‌ایم با نگاه ویژه‌ای به محیط زیست، دغدغه‌مندانه پیگیری کنیم و مطمئن باشید که در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.
حیدری در پاسخ به اینکه «یکی از دغدغه‌های اصلی مردم صنایع تبدیلی و پایین دستی این میدان است، وزارت نفت در این راستا کاری انجام خواهد داد؟» افزود: تا حفاری صورت نگیرد و اطلاعات درباره تعداد چاه‌های میدان کامل نشود، نمی‌توانیم درباره زنجیره پایین دستی اظهارنظر کنیم. باید کار‌های مهندسی و مطالعاتی کامل شود، قطعاً هرچقدر زنجیره تولید گاز و پایین دست آن نیاز به توسعه داشته باشد، شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز و مجموعه وزارت نفت کار انجام خواهد داد، چون می‌خواهد رونق و آبادانی را به منطقه برساند و هدف اصلی وزارت نفت که جبران ناترازی انرژی هست حاصل شود.
حیدری در پاسخ به اینکه «آیا پروژه مشکل اعتبار دارد؟ » اظهار کرد: این پروژه مشکل اعتباری ندارد، هر پروژه‌ای که در صنعت نفت تعریف می‌شود اعتبار آن باید مشخص شود تا پروژه شروع شود. ولی شرایط بازار و وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت پیمانکاران ممکن است چالش‌هایی را به وجود بیاورد، ولی در هر حال ما رو به جلو پیش می‌رویم.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

میلاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج نادر منتظریان
انصاری
Iran, Islamic Republic of
استان کهگیلویه و بویراحمد صاحب دلسوز ومسول ندارد چرا این فرصت بزرگ اشتغال زا سی سال برزمین بماند صد حیف
Iran, Islamic Republic of
عکس و بروشور و شده کار مدیران انقلابی و هنوز کاری نشده
رضا
Iran, Islamic Republic of
مسولین ما هیچگاه به منافع ملی توجه ندارند بجای حفاری در مرکز ایران باید از مناطق مشترک استفاده کرد عقل سالم میگه چاه های داخل ومرکزی ایران باید برای آینده بماند چون ما از همسایهایمان مانند قطر و امارات وعراق وکویت عقب هستیم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگو منتظریان تو چی کنی ایچو آخه تو سرپیازی یا ته پیاز
به خیا تا ۱۰ بار هم بیایه رای نیاره 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1