تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۴۷۳۸۴۵
کبنا گزارش می دهد

برگزاری نشست کمیته جوانی در گچساران/عسکری؛ شبکه بهداشت و درمان گچساران پیش قراول جوانی جمعیت در استان/ رئیس اداره و شهرسازی گچساران: زمین برای طرح فرزند آوری آماده کرده ایم

۱
کبنا ؛نهمین نشست کمیته جوانی جمعیت شهرستان گچساران با حضور دکترحسین عسکری رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان گچساران و اعضای این کمیته در سالن اداره شبکه بهداشت درمان گچساران برگزار شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در این جلسه اظهار کرد: در هر جلسه دو اداره موظف به گزارش عملکردخود در این راستا می باشد.
دکتر حسین عسکری افزود: چون قانون کشوری است و مورد وثوق وزارت بهداشت می باشد ولذابه همه وزارتخانه ها و به طبع به ادارات شهرستان ارسال شده است.
عسکری تاکید کرد:ادارات طبق مصوبات این کمیته موظف می باشند که عملکرد خود را گزارش داده تا ما به قرار گاه جوانی جمعیت که در دانشگاه علوم پزشکی استان(معاونت بهداشتی) مستقر می باشد،گزارش بدهیم.
وی افزود:با گزارش عملکرد ادارات خود دراین جلسات نشان دهنده اینست که ادارات به نقش خودشان واقف هستند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه به نقش پررنگ وتلاش مضاعف اداره شبکه بهداشت و درمان این شهر در خصوص برگزاری کمیته جوانی جمعیت اشاره کرد و عنوان کرد: ما این جلسات را بطور منظم برگزار می کنیم که بر نقش ادارات مجددا تبیین کنیم درحالی که ما یک نقش هماهنگی و نظارتی داریم وما متولی اصلی نیستیم.
عسکری خاطر نشان کرد: باید گفت اداره شبکه بهداشت و درمان گچساران پیش قراول جوانی جمعیت در استان بوده و با برگزاری جلسات، تبلیغات ها،دیوار نویسی،ظرفیت رسانه ها و....بخشی از اقدامات در این راستا می باشد.
وی بیان کرد: ما آمار ارائه شده(ازدواج،طلاق، تولد و...) در جلسات را کاملا تحلیل و ارزیابی می کنیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اضافه کرد: برگزاری جلسه پیشگیری از سقط جنین با ماماها و نشست با عطاری ها شهر در خصوص عدم عرضه داروهای سقط جنین از دیگر اقدامات و تلاش های این اداره می باشد.
عسکری در پایان یادآوری کرد: با دادن یارانه پلکانی به بهورزان روستایی تا تلاش و انگیزه آنان دوچندان شده تا زوج های نابارور را در روستاها شناسایی کنند ودر ادامه ما زوج های نابارور را به بیمه سلامت معرفی تا از خدمات مرکز ناباوری استفاده کنند.
در ادامه این نشست رئیس اداره راه و شهرسازی اظهار کرد: ما نزدیک به 900 پرونده جوانی جمعیت داریم.
محمدرضاعابدی افزود: طرح سه فرزندی به بالا شامل افزادی می شود که تاریخ تولد فرزندشان1400/7/24 به بعد باشد.
عابدی بیان کرد:خانواده های دارای چهار فرزند زیر بیست سال(در منزل) هم شامل این طرح می باشد واگر فردی چهار فرزند از دو زن داشته باشد(ازهر زن دو فرزند) شامل این طرح نمی شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: از 900 پرونده حدوا 190 قطعه زمین را آماده واگذاری کرده بودیم که طبق مصوبات به ما اعلام شد که اولویت با کسانی است که 5یا2،3،4 قلو دارند،می باشد.
عابدی عنوان کرد:در فاز بعدی حدودا 95 قطعه زمین آماده و سند آن هم گرفته شده است و اگر مشکلی پبش نیاددرسال جدید آنرا تحویل می دهیم.
وی یادآور شد: در صدد هستیم که برای جوانی جمعیت یک زمین را الحاق کنیم که وسعت آن 13 تا 15 هکتار می باشد و در سال آینده آنرابه متقاضیان واجد شرایط تحویل دهیم.
عابدی تصریح کرد: در بحث ازدواج آسان ما به پسران بالای 23 سال به شرط متاهل شدن و با گرفتن تعهدنامه آنان را در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده ایم که تعداد آنان400 نفر می باشند که تعیین سایت شده که باید در زمان تحویل آپارتمان متاهل و دارای عقدنامه باشند.
در ادامه رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گچساران اظهار کرد: آمار  و مقایسه ذیل مربوط به 11 ماه منتهی به سال1401 و 1402 می باشد.
کشکولی افزود: ولادت ثبت شده در سال1401 تعداد 1309 نفر و درسال 1402 تعداد1343 نفر که 2 درصد افزایش داشته ایم.
وفات در سال 1401 تعداد 506 نفر و در سال 1402 تعداد 523 نفر فوتی داشته ایم.
ازدواج در سال 1401 تعداد333 مورد و درسال 1402 تعداد 360 مورد می باشد.
طلاق در سال 13401 تعداد562 مورد که در سال 1402 تعداد502 مورد بوده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
آمارطلاق درمقایسه باازدواج🤔🤕😭😭😭
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1