تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۴۷۳۷۰۷
در آخرین نشست شورای اداری لنده مطرح شد

اداره صمت در لنده مستقر می‌شود/کلنگ زنی فاز سوم لنده تراب در سال جدید/ طرح جدید دولت برای امنیت غذایی کودکان/ خوابگاه الزهرا محل اسکان مسافران نوروزی

۰
کبنا ؛آخرین نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور اعضای شورای تامین و شورای اداری در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز؛ فرماندار لنده در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از استقرار اداره صنعت،معدن و تجارت در شهرستان لنده خبر داد.
جلال دانش با بیان اینکه استقرار اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان از جمله نیازهای اولویت‌دار مردم  به شمار می رود اظهار داشت: تأسیس و راه اندازی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنده مشکلات بسیاری را در حوزه اصناف و کالا در این شهرستان رفع می‌کند.
وی خاطرنشان نشان کرد: با استقرار این اداره مشکل زیادی از جمله نظارت و کنترل بر اجناس و قیمت‌ها در بازار، اخذ پروانه کسب برای مجوز کسبه‌ها و اخذ مجوزهای لازم مانند بهره برداری معادن برطرف می‌شود.

فرماندار دانش همچنین در مورد پروژه بسیار مهم جاده لنده تراب گفت: فاز اول این پروژه در آغاز سال جدید آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.
جلال دانش،با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه اظهار کرد: راه ارتباطی لنده ـ تراب و اتصال آن به محور اصلی پاتاوه ـ دهدشت یکی از مهم‌ترین طرح های راه‌سازی در شهرستان لنده می باشد.
فرماندار شهرستان لنده در خصوص قطعه سوم راه لنده  تراب گفت: در سال جدید نیز شاهد کلنگ‌زنی قطعه سوم راه لنده تراب به اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال از محل سفر وزیر کشور و ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی خواهیم بود.
وی افزود: فاز اول جاده لنده_ تراب به پاتاوه به طول ۵ کیلومتر از آذرماه ۹۹ با مشارکت 60 درصدی بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در شهرستان لنده شروع شد که در اوایل سال آینده فاز اول این جاده تکمیل و آسفالت خواهد شد.
فرماندار لنده همچنین علت توقف فاز اول این پروژه را تغییرات مدیریتی در مجموعه بنیاد مستضعفان عنوان کرد و گفت:کلنگ زنی و آغاز عملیات فاز سوم این جاده نیز در سال جدید آغاز خواهد شد.
جلال دانش با دعوت از مردم برای سفر به شهرستان لنده اظهار داشت: شهرستان لنده به دلیل تنوع آب و هوایی و وجود مناطق سردسیر و گرمسیر، کوه سیاه و کوه سفید، دلی مهرجان و دلی خیار کار ؛ رود خانه و چشمه ساران موگرمون و همچنین امام زاده عماد الدین ولی و آبشار روستای موگر و ....از ظرفیت گردشگری بالایی برای جذب مسافران نوروزی و دیگر ایام سال برخورد دار است.
به گفته فرماندار لنده، به منظور استقبال از میهمانان، میراث فرهنگی، هلال احمر و آموزش و پروش؛ شهرداری و سایر دستگاه های این شهرستان تمهیدات لازم برای اسکان مسافران و گردشگران را اندیشیده اند.
همچنین فرماندار لنده در این نشست به نهادهای متولی تاکید ویژه ای داشت که هم در ایام نوروز و هم ماه مبارک رمضان تمهیدات لازم را اندیشیده و در خدمات رسانی به مردم کوتاهی نکنند.

در ادامه رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای کهگیلویه و لنده گفت:طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال از جمله طرح‌هایی است که دولت در راستای حمایت از کودکان اقدام به اجرای آن کرده است.
سید سلیمان کریمی افزود:بعد از تولد، کودکان کارت سلامت را از طریق خانه‌های بهداشت یا مراکز بهداشتی که در آن شاخص‌های مختلفی از جمله اندازه دور سر، وزن و قد کودک و... در نظر گرفته می‌شود دریافت می‌کنند و اگر کودکی استانداردهای لازم را نداشته باشد، مختصات سلامتی او زیر خط سلامت قرار خواهد گرفت و این به معنای آن است که این کودک نیازمند توجه ویژه است که بخشی از این توجه شامل مشاوره سلامتی و بخشی شامل تغذیه است.
وی افزود:در همین راستا وزارت رفاه، به حمایت از این کودکان که از سوی وزارت بهداشت به این وزارتخانه معرفی شده‌اند و در دهک یک تا هفت درآمدی قرار دارند اقدام کرده است، به‌گونه‌ای که به ازای هر کودک نیازمند توجه بیشتر و امنیت غذایی، در دهک یک تا ۵ ، مبلغ یک میلیون تومان به صورت ماهانه و به ازای هر کودک دهک ۶ و ۷ نیز مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست واریز می‌شود.
در این جلسه خیراله خیراندیش رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه آمادگی لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی داریم گفت:دبیرستان شبانه روزی الزهرا (س) بعنوان محل اسکان مسافران نوروزی این شهرستان پیش بینی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1