کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آخرین نشست شورای اداری لنده مطرح شد

اداره صمت در لنده مستقر می‌شود/کلنگ زنی فاز سوم لنده تراب در سال جدید/ طرح جدید دولت برای امنیت غذایی کودکان/ خوابگاه الزهرا محل اسکان مسافران نوروزی

22 اسفند 1402 ساعت 1:11

آخرین نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور اعضای شورای تامین و شورای اداری در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.


آخرین نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور اعضای شورای تامین و شورای اداری در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش کبنانیوز؛ فرماندار لنده در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از استقرار اداره صنعت،معدن و تجارت در شهرستان لنده خبر داد.
جلال دانش با بیان اینکه استقرار اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان از جمله نیازهای اولویت‌دار مردم  به شمار می رود اظهار داشت: تأسیس و راه اندازی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنده مشکلات بسیاری را در حوزه اصناف و کالا در این شهرستان رفع می‌کند.
وی خاطرنشان نشان کرد: با استقرار این اداره مشکل زیادی از جمله نظارت و کنترل بر اجناس و قیمت‌ها در بازار، اخذ پروانه کسب برای مجوز کسبه‌ها و اخذ مجوزهای لازم مانند بهره برداری معادن برطرف می‌شود.

فرماندار دانش همچنین در مورد پروژه بسیار مهم جاده لنده تراب گفت: فاز اول این پروژه در آغاز سال جدید آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.
جلال دانش،با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه اظهار کرد: راه ارتباطی لنده ـ تراب و اتصال آن به محور اصلی پاتاوه ـ دهدشت یکی از مهم‌ترین طرح های راه‌سازی در شهرستان لنده می باشد.
فرماندار شهرستان لنده در خصوص قطعه سوم راه لنده  تراب گفت: در سال جدید نیز شاهد کلنگ‌زنی قطعه سوم راه لنده تراب به اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال از محل سفر وزیر کشور و ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی خواهیم بود.
وی افزود: فاز اول جاده لنده_ تراب به پاتاوه به طول ۵ کیلومتر از آذرماه ۹۹ با مشارکت 60 درصدی بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در شهرستان لنده شروع شد که در اوایل سال آینده فاز اول این جاده تکمیل و آسفالت خواهد شد.
فرماندار لنده همچنین علت توقف فاز اول این پروژه را تغییرات مدیریتی در مجموعه بنیاد مستضعفان عنوان کرد و گفت:کلنگ زنی و آغاز عملیات فاز سوم این جاده نیز در سال جدید آغاز خواهد شد.
جلال دانش با دعوت از مردم برای سفر به شهرستان لنده اظهار داشت: شهرستان لنده به دلیل تنوع آب و هوایی و وجود مناطق سردسیر و گرمسیر، کوه سیاه و کوه سفید، دلی مهرجان و دلی خیار کار ؛ رود خانه و چشمه ساران موگرمون و همچنین امام زاده عماد الدین ولی و آبشار روستای موگر و ....از ظرفیت گردشگری بالایی برای جذب مسافران نوروزی و دیگر ایام سال برخورد دار است.
به گفته فرماندار لنده، به منظور استقبال از میهمانان، میراث فرهنگی، هلال احمر و آموزش و پروش؛ شهرداری و سایر دستگاه های این شهرستان تمهیدات لازم برای اسکان مسافران و گردشگران را اندیشیده اند.
همچنین فرماندار لنده در این نشست به نهادهای متولی تاکید ویژه ای داشت که هم در ایام نوروز و هم ماه مبارک رمضان تمهیدات لازم را اندیشیده و در خدمات رسانی به مردم کوتاهی نکنند.

در ادامه رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای کهگیلویه و لنده گفت:طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال از جمله طرح‌هایی است که دولت در راستای حمایت از کودکان اقدام به اجرای آن کرده است.
سید سلیمان کریمی افزود:بعد از تولد، کودکان کارت سلامت را از طریق خانه‌های بهداشت یا مراکز بهداشتی که در آن شاخص‌های مختلفی از جمله اندازه دور سر، وزن و قد کودک و... در نظر گرفته می‌شود دریافت می‌کنند و اگر کودکی استانداردهای لازم را نداشته باشد، مختصات سلامتی او زیر خط سلامت قرار خواهد گرفت و این به معنای آن است که این کودک نیازمند توجه ویژه است که بخشی از این توجه شامل مشاوره سلامتی و بخشی شامل تغذیه است.
وی افزود:در همین راستا وزارت رفاه، به حمایت از این کودکان که از سوی وزارت بهداشت به این وزارتخانه معرفی شده‌اند و در دهک یک تا هفت درآمدی قرار دارند اقدام کرده است، به‌گونه‌ای که به ازای هر کودک نیازمند توجه بیشتر و امنیت غذایی، در دهک یک تا ۵ ، مبلغ یک میلیون تومان به صورت ماهانه و به ازای هر کودک دهک ۶ و ۷ نیز مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست واریز می‌شود.
در این جلسه خیراله خیراندیش رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه آمادگی لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی داریم گفت:دبیرستان شبانه روزی الزهرا (س) بعنوان محل اسکان مسافران نوروزی این شهرستان پیش بینی شده است.


کد مطلب: 473707

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/473707/2/اداره-صمت-لنده-مستقر-می-شود-کلنگ-زنی-فاز-سوم-تراب-سال-جدید-طرح-دولت-امنیت-غذایی-کودکان-خوابگاه-الزهرا-محل-اسکان-مسافران-نوروزی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1