تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۷۱۱۹۹
با حضور فرماندار بویراحمد برگزار شد؛

نشست معتمدین و ریش سفیدان بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد / آبنوس: انتخابات بدون رقیب دیکتاتوری است / ریش سفید به این معنی نیست که فردی ریش‌اش سفید باشد بلکه باید عقلش بزرگ باشد

۳
کبنا ؛
نشست نخبگان، ریش سفیدان، معتمدین، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌های شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با موضوع مشارکت در انتخابات در حضور فرماندار بویراحمد و مسئولان استانی برگزار شد.
   

به گزارش کبنا نیوز، در این نشست که روز سه‌شنبه (19 دی‌ماه 1402) برگزار شد،  حشمت فتاحیان از معتمدان حاضر در جمع گفت: همه ما در هر شرایطی باید پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و به فرد مورد نظرمان رأی بدهیم. همه باید به نحو مطلوب در انتخابات شرکت کنیم و فرمان مقام معظم رهبری را تحقق ببخشیم.
فتاحیان بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد و گفت: «رهبر معظم انقلاب بر شرکت مردم در انتخابات تأکید بسیار زیادی دارند.
وی اظهار داشت: انتخابات رقابتی است و همه ما بایستی در جهت پیروزی کاندیدای مورد نظرمان تلاش کنیم. ۴۵ سال است که انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوسته است و همه ما در طی این سال‌ها در انتخابات حضور داشته‌ایم.
فتاحیان عنوان کرد: درخواست و خواهش من این است که باز همانند گذشته سعی در برگزاری انتخابات باشکوه داشته باشیم. کشور ما متعلق به امام زمان (ع) است و ما باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم که نظر‌ایشان برگزاری انتخابات باشکوه است. »
  
یکی از محور‌های اصلی این نشست، بحث مبارزه با فساد بود. خرسندیان، یکی از معتمدین استان، در این زمینه گفت: «مردم فساد مسئولین را با چشم غیر مسلح می‌بینند، اما مسئولین نظارتی نسبت به آن بی‌تفاوت هستند یا آن را نمی‌بینند. این امر موجب ناامیدی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی می‌شود.
وی تصریح کرد: بنابراین، ضروری است که با عوامل بروز فساد در کشور مبارزه شود. در این راستا، لازم است که در تمام ادارات، دستگاه‌های نظارتی و قضایی، کسانی که حمایت‌ها و هدایت‌ها را به عوامل فسادزا داشته‌اند شناسایی و به آن‌ها برخورد قانونی شود.»
عبدالخالق خرسندیان از دیگر معتمدان نیز با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری گفت: قرن 21، قرن گردشگری است. در قرن 21 درآمدهای ناشی از صنعت گردشگری بیشتر از درآمدهای سایر حوزه‌ها است. نماینده و استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار باید در توزیع عادلانه امکانات قدم بردارند، متأسفانه عده‌‌‌ای در مکان‌های دور دست و صعب‌العبور سرمایه‌گذاری کرده‌اند که دسترسی به آن امکان پذیر نیست.
وی افزود: عدم هم‌افزایی منتخبان استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از معضلاتی است که با آن روبرو هستیم، یکبار نشده که نمایندگان ما برای یک هدف مشترک همسو با هم تلاش کنند. نمایندگان ما به سمت جناح و گروه خود نگاه می‌کند و کاری به منافع ملی ندارد. و این ناشی از این است که ما استاندار قدر و قوی در این ادوار نداشتیم. استاندار امکانات را عادلانه توزیع می‌کند. استان ما از این جنبه ضرر زیادی می‌بیند.
حجت‌الاسلام آبنوس در ادامه سخنرانی کرد و با اشاره به چهار راهبرد انتخابات از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر در انتخابات رقابت نباشد و رقیبی وجود نداشته باشد، انتخابات بدون رقیب دیکتاتوری است. پس وقتی رقیب باشد، رقیب هم سلامت می‌خواهد، همانطوری که یک کاندید می‌خواهد، آرای مردمی‌اش حفظ شود، رقیبش نیز می‌خواهد. انتخابان بدون رقابت را هیچ کس همچون شماها نمی‌تواند جمع کند.
او در ادامه گفت: رأی مردم در انتخابات حق الناس است و باید امنیت انتخابات برقرار شود.
وی افزود: وظیفه معتمد جلوگیری از تنش و ایجاد امنیت است، ریش سفید به این معنی نیست که فردی ریش‌اش سفید باشد بلکه باید عقلش بزرگ باشد.
حجت‌الاسلام آبنوس تصریح کرد: انتخاب هوشمندانه باید در انتخابات مد نظر قرار گیرد به گونه‌‌ای که انتخاب همراه با علم باشد.
وی ابراز کرد: رای مردم حق الناس است و نقش معتمدان در سلامت انتخابات انکار نشدنی است.
آبنوس گفت: «مقام معظم رهبری بر مشارکت قوی و گسترده مردم در انتخابات تأکید کرده‌اند. این امر موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی و افزایش اقتدار کشور می‌شود. علاوه بر این، مشارکت مردم در انتخابات موجب رقابت واقعی و سالم بین کاندیدا‌ها می‌شود.»
   
۸۸۲ شعب اخذ رای سیار و ثابت در استان وجود دارد
در ادامه معاون سیاسی و اجتماعی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۸۲ شعب اخذ رای سیار و ثابت در تمام روستا‌ها و شهر‌ها قرار دادیم، گفت: قبلاً تنها با شناسنامه می‌شد رای داد اما اکنون به ۵ طریق و حتی با کارت پایان خدمت و شماره ملی آرا ثبت می‌شود.
سید جواد هاشمی مهر تصریح کرد: هدف اصلی نشست با معتمدین و ریش سفیدان بالابردن سطح مشارکت مردم است. در انتخابات دشمنان سعی بر نشان دادن ناکارآمدی جمهوری اسلامی دارند و سعی در کمرنگ کردن حضور مردم دارند.
وی اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های ریش سفیدان و معمتدان در برگزاری باشکوه انتخابات که دغدغه جدی رهبر است اسنفاده کنیم.
هاشمی مهر خاطرنشان کرد: انتخابات تأثیر مستقیم در جمهوری اسلامی دارد و باعث بالابردن مسئولیت و تقویت بنیان جمهوری اسلامی می‌شود که نیاز به حضور مردم دارد.
وی ادامه داد: مردم استان همیشه حضور باشکوه داشتند و این نشان دهنده‌ی علاقه‌مندی آن‌ها به آرمان‌ها و ارزش‌های ولایت فقیه و انقلاب اسلامی است.
معاون سیاسی استاندار گفت: انتخابات امسال از حساسیت ویژه‌ای برخور دار است زیرا در منطقه اتفاقاتی افتاده که مسئولیت ما را چندین برابر می‌کند.
هاشمی مهر یادآور شد: از ریش سفیدان و بزرگان طوایف می‌خواهیم با همکاری هم تعارضات را کم کنیم. وظیفه دینی و ملی ما شرکت در انتخابات است و در سرنوشت خود سهیم باشیم.
وی اضافه کرد: نباید به مسائل غیراخلاقی اهمیت بدیم زیرا باعث اختلاف و دودستگی می‌شود و باعث از بین بردن شیرینی انتخابات می‌شود.
هاشمی مهر با اشاره به توجیه مردم با رفتار‌های معقولانه گفت: نباید یکدیگر را تخریب کنیم اگر خدایی نکرده در کوچکترین روستا مشکلی پیش بیاد رسانه‌های معاند آن را به نظام جمهوری اسلامی ربط می‌دهند.
معاون سیاسی_اجتماعی استانداری خطاب به ریش سفیدان و معتمدین بیان کرد: نباید از خطوط قرمز نظام عبور نکنیم کاندید‌ها از شما مطالبه می‌کنند آن‌ها را نصحیت کنید از آن‌ها بخواهید برنامه‌ها و عملکردشان را به مردم بگویند و در خصوص مسائل مختلف اجتماعی سیاسی اقتصادی چه برنامه‌های دارند.
وی ادامه داد: به برنامه‌های انتخابات رای بدهید به شعار‌های دهن پُرکُن رای ندهید باید واقعیت‌ها را دید.
هاشمی مهر در پایان گفت: آنچه وظیفه ما بود در انتخابات انجام دادیم معصوم و بدون اشتباه و خطا نیستیم اما تمام برنامه‌ها و شرایط را برای انتخابات در نظر گرفتیم.
ملتی که نسبت به اوضاع کشورش خنثی باشد محکوم به شکست است
در پایان این نشست نیز نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرکس نسبت به کشورش احساس مسئولیت نکند و خنثی رفتار کند دیگران برای او تصمیم می‌گیرد اگر ملت‌ها اراده بر جامعه‌ی حاکم نکنند تبعات بسیار منفی دارد.
آیت الله حسینی تصریح کرد: در دوران طاغوت علت ظلم حاکمان بی‌تفاوتی مردم بود و طاغوت نیز به دنبال همین است که مردم درست انتخاب نکنند.
وی ادامه داد: استکبار به دنبال این بود که مردم سبک مغز بار بیایند. و هر حاکمی را بپذیرند اما اسلام اینطور نمی‌خواهد و جامعه را به سمت عقلانیت سوق می‌دهد‌اندیشه ورزی و عقلانیت را خدا می‌خواهد و جمهوری اسلامی نیز در این راستا حرکت می‌کند که مردم در تمام امور کشور تصمیم گیر باشند.
امام جمعه یاسوج اظهار داشت: کشور‌های که سخن از دموکراسی می‌زنند یک انتخابات درست ندارند تنها با پافشاری آنکه خود می‌خواهند را به مسئولیت می‌گمارند.
وی ادامه داد: رضاخان پهلوی با کودتا و حمایت آمریکا و انگلیس روی کار آمد به میرزا کوچک خان جنگلی نیز گفتند ما تو را به حکومت می‌رسانیم اما باید به دستور ما کار بکنی اما او قبول نکرد و رضاخان که خبیث‌ترین نسبت به دین و ناموس کشور بود به حکومت رساندند و بعد خود همان‌ها او را از کشور بیرون انداختند این نهایت ذلت برای مردم یک کشور است.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: ایران هرگز به قدرتی که جمهوری اسلامی دست یافت تاکنون نرسیده بود و با اقتدار مقابل با کشور‌های استعمار و اسکتبار‌ایستاد.
آیت الله حسینی اظهار داشت: سناتور آمریکایی می‌گوید زمانی ایرانی‌ها از ما می‌ترسیدند اما امروز ما از ایران می‌ترسیم و باید هم بترسند زیرا ایران باشکوه‌تر از قبل مقابل دشمنانش‌ایستاده است
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی میراث خون هزاران شهید، انبیاء و خرمند است پس نمی‌توانیم نسبت به دشمن بیخیال باشیم. باید در صنحه باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان خطاب به معتمدین و ریش سفیدان گفت: مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنید اگر بیکاری و گرانی هست نتیجه انتخابات ماست ما باید با انتخابمان سعی در بهتر شدن اوضاع کنیم.
آیت الله حسینی در پایان گفت: باید جوانان، نمایندگان و حتی کاندید‌ها را پند و اندرز بدهیم نباید تخریب کنیم و احساساتی برخورد نکنیم سعی در انتخاب کاندید اصلح داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1