تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۷۰۲۴۵
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده خبر داد

آغاز طرح پایش و غربالگری فشارخون و دیابت از ۱۶ هزار نفر در شهرستان لنده/ مردم به پایگاه های سلامت و بهداشت مراجعه کنند

۰
کبنا ؛مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده از طرح پایش و غربالگری فشارخون و دیابت از تمامی افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان لنده خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز؛ مهندس فریبرز یاوریان مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده در نشست با خبرنگاران از شهروندان بالای ۱۸ سال درخواست نمود با پیوستن به طرح ملی پایش و غربالگری فشار خون و دیابت ضمن همکاری با متولیان سلامت در اجرای بهتر پویش ملی، در ارتقاء و حفظ سلامت خود گام موثری بردارند.
یاوریان افزود: طرح ملی غربالگری و فشارخون به تازگی در سطح کشور آغاز شده که شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده هم همزمان با سراسر کشور این طرح ملی را آغاز کرد.
وی گفت؛ در این طرح به کمک تمامی مردم و نهاد ها و مسئولان دولتی و نظامی نیاز داریم که هم طرح به خوبی پیش برود و هم به سلامت تمامی مردم کمک خوبی شود.

وی با بیان اینکه بیماریهای غیرواگیر و عوارض آن خسارت های زیادی برای خانواده ها و در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بهمراه دارد، گفت: با اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت می توانیم با شناسایی بموقع عوامل خطر و بیماران احتمالی، از عواقب ناشی از شیوع بیماریهای قلبی – عروقی پیشگیری کرده و به اقتصاد کشور، فرهنگ و اشتغال و جامعه کمک کنیم.
یاوریان در پایان گفت: افرادی در سطح شهرستان هستند که دچار بیماریهای فشارخون و قند هستند ولی اطلاعی از این بیماری ندارند که با این طرح بیمار شناسایی و از افزایش این بیماری ها جلوگیری میشود.
جهت این طرح مردم می توانند به پایگاه های شماره یک و شماره دو و حتی مرکز درمانگاه و در روستاها هم به مراکز بهداشت مراجعه کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1