کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده خبر داد

آغاز طرح پایش و غربالگری فشارخون و دیابت از ۱۶ هزار نفر در شهرستان لنده

20 آذر 1402 ساعت 0:39

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده از طرح پایش و غربالگری فشارخون و دیابت از تمامی افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان لنده خبر داد.


مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده از طرح پایش و غربالگری فشارخون و دیابت از تمامی افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان لنده خبر داد.
به گزارش کبنانیوز؛ مهندس فریبرز یاوریان مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده در نشست با خبرنگاران از شهروندان بالای ۱۸ سال درخواست نمود با پیوستن به طرح ملی پایش و غربالگری فشار خون و دیابت ضمن همکاری با متولیان سلامت در اجرای بهتر پویش ملی، در ارتقاء و حفظ سلامت خود گام موثری بردارند.
یاوریان افزود: طرح ملی غربالگری و فشارخون به تازگی در سطح کشور آغاز شده که شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده هم همزمان با سراسر کشور این طرح ملی را آغاز کرد.
وی گفت؛ در این طرح به کمک تمامی مردم و نهاد ها و مسئولان دولتی و نظامی نیاز داریم که هم طرح به خوبی پیش برود و هم به سلامت تمامی مردم کمک خوبی شود.

وی با بیان اینکه بیماریهای غیرواگیر و عوارض آن خسارت های زیادی برای خانواده ها و در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بهمراه دارد، گفت: با اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت می توانیم با شناسایی بموقع عوامل خطر و بیماران احتمالی، از عواقب ناشی از شیوع بیماریهای قلبی – عروقی پیشگیری کرده و به اقتصاد کشور، فرهنگ و اشتغال و جامعه کمک کنیم.
یاوریان در پایان گفت: افرادی در سطح شهرستان هستند که دچار بیماریهای فشارخون و قند هستند ولی اطلاعی از این بیماری ندارند که با این طرح بیمار شناسایی و از افزایش این بیماری ها جلوگیری میشود.
جهت این طرح مردم می توانند به پایگاه های شماره یک و شماره دو و حتی مرکز درمانگاه و در روستاها هم به مراکز بهداشت مراجعه کنند.
 


کد مطلب: 470245

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/470245/2/آغاز-طرح-پایش-غربالگری-فشارخون-دیابت-۱۶-هزار-نفر-شهرستان-لنده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1