تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۹۰۵۷۹
کبنا گزارش می‌دهد:

مهار آتش‌سوزی کوه سفید لنده

۰
مهار آتش‌سوزی کوه سفید لنده
کبنا ؛آتش‌سوزی کوه سفید شهرستان لنده مهار شد.
به گزارش کبنا نیوز، پس از گذشت ۶۰ ساعت از آغاز آتش‌سوزی کوه سفید لنده با تلاش نیروهای مردمی و  منابع طبیعی آتش‌سوزی مهار و مرحله پایش منطقه در حال انجام است. لازم به ذکر است شدت فواره آتش به حدی بود که (چهارشنبه‌شب ۲۱ شهریور ۱۴۰۳) زبانه‌های آتش از چاروسا نیز قابل‌مشاهده بود.
فرماندار شهرستان لنده در گفتگو با خبرنگار کبنا نیوز از مهار آتش‌سوزی داد و گفت: ساعت یازده امروز پنج‌شنبه ۲۲ شهریور آتش‌سوزی کوه سفید مهار و نیروهای منابع طبیعی در حال پایش منطقه‌اند.
جلال دانش با تشکر از نیروهای مردمی و منابع طبیعی ادامه داد: 
نیروهای مردمی و به‌خصوص منابع طبیعی سنگ تمام گذاشتند. شرایط منطقه را که کوهستانی است و صعب‌العبور به همراه حجم آتش از یک‌سو و وزش شدید باد از سوی دیگر که حرارت ناشی از آتش را تا چند ده متر پرتاب می‌کند را در نظر بگیریم تا راحت‌تر متوجه زحمات نیروهای مردمی و بسیج و منابع طبیعی شویم.
وی ادامه داد: بخشدار موگرمون و مدیرکل بحران باتوجه‌به گستردگی آتش، دیشب در کوه بودند و اطفای آتش را از نزدیک مدیریت می‌کردند. هلال‌احمر و نیروهای امدادرسان نیز در منطقه حضور کامل داشتند تا به مصدومان احتمالی ناشی از سوختگی و مارگزیدگی امدادرسانی کنند.
دانش از درخواست بی‌سرانجام بالگرد برای حضور در منطقه نیز گفت و افزود: ما درخواست بالگرد داشتیم، منتها باتوجه‌به آتش‌سوزی‌های متعدد در سطح استان، این درخواست اجابت نشد. مثلاً در حوزه دشمن زیاری کهگیلویه حجم آتش به‌مراتب از لنده بیشتر بود. البته ناگفته نماند که دیروز ظهر آتش مهار شده بود که متأسفانه با چرخش وزش باد، مجدد آتش شعله‌ور شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر آتش‌سوزی کوه سفید مهار شده و دودی که از اطراف قابل‌مشاهده است ناشی از سوختن بقایای کنده‌های سوخته شده است. نیروهای زحمت‌کش منابع طبیعی در حال پاییش منطقه هستند.
 باتوجه‌به اخبار رسیده به پایگاه کبنا نیوز و تأیید نشده علت این آتش‌سوزی خصومت‌های شخصی و عشیره‌ای برخی از طوایف آن منطقه با همدیگر بود. افکار عمومی و مردم شدیداً خواستار برخورد قانونی با این عوامل‌اند؛ گرچه تا کنون نه‌تنها در سطح لنده و کهگیلویه که در سطح استان هیچ‌گاه مشخص نشد با این عوامل به چه شکلی و نحوی برخورد شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
1