تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۴۷۰۱۴۵
در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لنده مطرح شد

لزوم راه اندازی هر چه سریعتر کمپ ترک اعتیاد/ مواد مخدر مسکنی برای بیماری است، باوری غلط و خانمان سوز است/ مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر باید مو به مو اجرا شود

۰
کبنا ؛نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده با حضور فرماندار و اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز؛ در این نشست،ابتدا مصوبات جلسه قبل بررسی و مسائلی مانند وضعیت روشنایی خیابانها، بازدید از کافه های سطح شهر و طرح ۲۰۲۰ در محله‌های کم برخوردار بررسی و پیگیری گردید.
سپس اعضای جلسه در حوزه وظایف خود به گزارش عملکرد پرداختند.
از جمله موارد مطرح شده در این جلسه سامانه مشاوره از طریق شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۷۰ برای خانواده‌های دانش آموزان و شماره تلفن ۱۴۸۰ در حوزه مشاوره روانشناختی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.

فرماندار لنده هم در این جلسه با اشاره به اینکه بررسی  آسیب های اجتماعی یک کار تخصصی هست، گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و کاهش آنها نیازمند همراهی همه ادارات و سازمان‌ها می باشد و همه در این زمینه مسئول هستند.
جلال دانش با نگاهی به اقدامات انجام شده، افزود: برنامه زنگ زندگی که قبلا مطرح شده است، می تواند در زمینه شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مفید باشد. 
وی گفت: ریشه تمام مسایل اجتماعی موضوعات فرهنگی است و برای حل این مسائل باید برنامه ریزی فرهنگی انجام شود.
دانش راهکاری اساسی برای حل معضلات اجتماعی را قطع زنجیره‌های ایجاد این مسائل برشمرد و  گفت: در هر جامعه‌ای که باورهای دینی به شکل مشهودی هویدا باشد، معضلات اجتماعی کمتر دیده می شود.
رئیس دادگستری لنده هم در این جلسه گفت: اهمیت جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر برای من بسیار بالاست چرا که این جلسه تلاشی برای نجات انسانها از دامن این بلای خانمان سوز است.
حجت الاسلام انصاری اظهار کرد: متاسفانه در استان ما و مناطق عشیره ای و حتی شهرستان ما باورهای غلط و اشتباهی در مورد مواد مخدر وجود دارد که هنوز مردم به آن واقف هستند و نمی‌دانند که خانمان سوز است و باید آموزش های لازم در این زمینه داده شود.
وی افزود: از جمله این باورها مانند مخدر تسکینی برای فرد داغ دیده هست،مخدر مسکنی برای کمر درد و بیماری سالمندان است،مخدر افزایش قوای جسمانی به همراه دارد و دیگر مواردی که همه این ها باورهای غلطی است که خانواده ها را گاها حتی به کام مرگ می‌کشاند و لذا در این زمینه باید سعی کنیم در جامعه آگاهی سازی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1