تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۶۸۹۲۸
کبنا گزارش می‌دهد

نشست مشترک استاندار و فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برای مهمترین کنگره ملی

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرمانده سپاه فتح استان در جلسه هماهنگی برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان از همه دستگاه‌های اجرایی خواستند که پای کار برگزاری کنگره ملی شهدا باشند.
به گزارش کبنا، سردار حمید خرمدل_ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد_ در جلسه هماهنگی برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان گفت: بر اساس آمار فعالیت دستگاه‌ها در خصوص کنگره شهدای استان، بسیاری از دستگاه‌ها پای کار نیستند.
خرمدل افزود: کنگره شهدای هر استان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی تلقی می‌شود که هر هشت سال یک بار در استان‌ها برگزار می‌شود.
سردار خرمدل با بیان اینکه این رویداد برنامه نسبتاً سنگین فرهنگی بوده که بدون همکاری دستگاه‌ها امکان برگزاری آن وجود ندارد افزود: برخی دستگاه‌ها برای استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان ۷ ماه عقب ماندگی دارند.
وی از ارائه احکام مدیران در زمینه کنگره ملی شهدا خبر داد و اضافه کرد: باید از ابتدای امسال تا مهر سال آینده ۳۰ هزار برنامه برگزار شود.
سردار خرم دل با بیان اینکه پیش‌بینی شده بود ۶۰ درصد این برنامه‌ها امسال و ۴۰ درصد دیگر سال آینده برگزار شود اما محقق نشده است، افزود: علت انجام نشدن این برنامه‌ها بیشتر، مسائل مالی بوده است.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از لزوم برگزاری ۲ هزار و ۵۵۷ یادواره در قالب کنگره ملی خبر داد و گفت: ۱۲۸ کتاب چاپ نیز باید چاپ می‌شد که تاکنون ۲۸ کتاب به مرحله نهایی رسیده است.
وی کمیته‌هایی دانش‌آموزی و فرهنگیان، طلاب، ارتباطات، رسانه و صدا وسیما، علمی و پژوهشی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فضای مجازی، کمیته تدوین، کارگروه جهاد کشاورزی نیز از جمله سازمان‌هایی هستند که اقدام نسبی در زمینه کنگره ملی را انجام داده‌اند.
وی گفت: اردیبهشت سال اینده استارت برگزار اجلاسیه‌ها انجام می‌شود که شامل ۱۰ اجلاسیه و یک کنگره ملی است که از ۳۰ سخنران ملی در این زمینه دعوت می‌شود.
مسئول برگزاری کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: از ۱۰ اجلاسیه، ۸ اجلاسیه مربوط به سایر شهرستان‌ها و مابقی آن در مرکز استان برگزار می‌شود.
سرهنگ نجاتی به مشکلات و انتطارات این کنگره از مجموعه استانداری اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود فضای استان را برای برگزاری کنگره ملی شهدا آماده کنیم که این مورد توسط علما، اساتید و دانشجویان و انجمنهای مختلف و هنرمندان امکان‌پذیر است.
وی گفت: در رسانه‌ها از جمله صدا و سیما این جریان‌سازی را انجام می‌دهیم اما لازم است تجمعاتی در این زمینه برگزار شود.
جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در جاشیه کنگره ملی بسیار مهم است، گفت: در کنار این اجلاسیه‌ها به خصوص رزمایش فرهنگی باید به این مورد توجه کنیم.
سردار مصطفی مثنوی افزود: اجلاسیه‌ها در حد کنگره نهایی است و باید تلاش شود تا به نحو مطلوب برگزار شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۹ هزار و ۸۰۰ بازدید از خانواده شهدا انجام شده است.
رضا پارسیان نژاد افزود: ۴ فیلم نیز در چارچوب کنگره ملی آماده شده و ۱۲ فیلم نیز در در حال صدور مجوز است.
مدیرکل صدا و سیما استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه نقش استان در دفاع مقدس بر هیچ کسی پوشیده نیست گفت: اما وقتی سردار فضلی از خاطرات و رشادت‌های رزمندگان استان می‌گوید می‌بینیم این گفته‌ها تاکنون کمتر شنیده شده است.
امیر رئوف افزود: وقتی ما اعلام‌کردیم که کمیته‌ها بیایند و گزارش اقدامات خود را در زمینه کنگره ملی شهدا ارائه بدهند عنوان می‌شود هنوز اقداماتی انجام ندادیم.
وی گفت: همه ظرفیت‌های صدا و سیما در خدمت کنگره ملی شهدا است و استاندار، فرمانده سپاه فتح و نماینده ولی فقیه می‌توانند در رسانه اقدامات خودشان را تشریح کنند.
رئوف ادامه داد: برخی از اقدامات در سازمان صدا و سیما در طبقه الف و ب هستند که شامل انیمیشن و فیلم‌ها بوده لذا با همکاری همه دستگاه‌ها می‌توانیم مستندی شاخص در زمینه شهدای استان تهیه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: شهید طیب در قالب یک طرح ملی سینمایی است و توسط شرکت سینمای فارابی اجرا می‌شود.
امین درخشان با اشاره به اینکه این فیلم ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۱۰ میلیارد آن توسط شرکت سینمایی فارابی تأمین شده است افزود: این فیلم گسترده است که بخشی از آن در خارج از کشور تهیه و مابقی آن نیز در استان نیز ساخته می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه فرهنگ مقابله با کفر و استکبار در گرو برگزاری کنگره ملی شهدا است، گفت: این کار اثرگذاری است که می‌توان با استفاده از ظرفیت آن، ذهن‌ها را ساخت.
سید علی احمدزاده با بیان اینکه نباید از شبیخون‌های فرهنگی دشمن غافل شویم، افزود: ما باید این صحنه‌های دشمن که شکست خورده را حفظ کنیم که بخشی از این اقدامات برگزار کنگره ملی شهدای استان است.
احمدزاده با بیان اینکه همه مدیران باید پای کار باشند، گفت: کار را نباید حتماً سپاه انجام بدهد، بلکه وطیفه همه ما است.
استاندار با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردم در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی گفت: در برگزاری این کنگره نباید فقط به مدیران و سپاه اکتفا کنیم بلکه باید ظرفیت عظیم مردمی را همراه کرد.
احمدزاده ابراز داشت: نشست‌های هماهنگی برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان باید به صورت مستمر و مرتب برگزار شود و مدیران مربوطه روند کار‌ها و فعالیت‌ها را گزارش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1