تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۴۶۸۱۴۶
کبنا گزارش می دهد؛

امام جمعه جدید گچساران معرفی شد (+ تصاویر)

۳
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه امامان جمعه جدید و قدیم گچساران با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای اداری شهرستان و جمعی از امامان جماعت شهرستان‌های استان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، در این مراسم از خدمات ۱۰ ساله حجت الاسلام سید‌امین الله حجازی تقدیر و حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش به عنوان امام جمعه جدید شهرستان گچساران معرفی شد.
 امام‌جمعه سابق گچساران در این آیین گفت: عملیات طوفان الاقصی استکبار جهانی را تحقیر کرد و این پیروزی بزرگ را به همه ملت‌های آزاده دنیا تبریک عرض می‌کنم.
حجت‌الاسلام سید‌امین‌الله حجازی افزود: از مردم مظلوم گچساران تشکر می‌کنم چون گچساران مردمی انقلابی، مؤمن، ولایی و پای‌کار دارد و برخی افراد همچنان این شهر را نمی‌شناسند درحالی‌که انسان‌های قرص، محکم و باثباتی دارند و دلیل بر اخلاص و بصیرت مردم این شهرستان دارد.
 حجازی عنوان کرد: در جریان اغتشاشات سال گذشته تصور خیلی‌ها این بود که در گچساران حمام خون راه می‌افتد اما مشاهده کردند که گچساران یکی از امن‌ترین شهر‌های کشورمان بود که حاصل تلاش نیرو‌های نظامی و انتظامی، بسیجیان، سربازان گمنام امام زمان(عج) و مردم بصیر این شهرستان بود.
امام‌جمعه سابق گچساران تصریح کرد: بازهم می‌گویم که تأکیدم بر بحث ولایت است و تحت هیچ عنوان بر سر بحث ولایت معامله نمی‌کنم و آن چیزی که توصیه می‌کنم اینکه موفقیت فقط در این نکته است، عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی دلیلش ولایت است اما توصیه به همه مسئولین شهرستان دارم که قرص و باثبات در کار‌ها و اموراتتان قدم بردارد هیچ‌گاه باکسی معامله‌ای نکنید و تنها برای رضای خداوند کارکنید که در غیر این صورت ذلت را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: در این مدت که امام‌جمعه گچساران بودم خداوند لطف کرد و تحت هیچ عنوانی ذره‌ای تزلزل در بنده ایجاد نشد و کسی که بخواهد این‌چنین خدمت کند بنابراین مخالفانی هم دارد اگرچه در بحث جابه‌جایی بنده برخی خوشحال شدند وعده‌ای هم ناراحت، آنچه حائز اهمیت است اینکه نیرو‌های انقلابی شهرستان را دلسرد نکنیم و نباید کاری کنیم که نیرو‌های انقلابی و متدین و هیأت‌های مذهبی دلسرد شوند.
امام‌جمعه سابق گچساران بیان کرد: بازهم تأکیددارم که مردم گچساران نماز جمعه را تقویت کنند و آن چیزی که اسلام، مملکت و نظام اسلامی را قدرت می‌بخشد اخلاص است و انسان عاقل فقط باید با خداوند معامله کند پس وقتی اخلاص باشد ثبات وجود دارد و کسی نمی‌تواند انسان را تهدید و تطمیع کرد.
حجت‌الاسلام حجازی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر قرآن و عترت است. خوب است انسان قرص، محکم و خیلی شفاف بتواند ریزترین وضع زندگی‌اش را در بلندگو بگوید بنابراین از مردم بسیار باوفا، باصفا و از جهاتی مظلوم گچساران بازهم تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی افزود: بنده از هیچ‌کسی پاکت نگرفتم چراکه امام‌جمعه باید رعایت حقوق مردم را بکند و امام‌جمعه نباید وامدار شخص یا گروهی شود و بنده هیچ کار شخصی از کسی نخواستم. برخی به بنده می‌گویند تند! ولی خدمتشان عرض کردم شما کند هستید و بنده تند نیستم چراکه پیگیری موضوعات و مشکلات مردم و دفاع از مظلوم از اولویت‌های کاری بنده در این شهرستان بود.
در ادامه امام‌جمعه جدید افزود: بنابراین نظام جمعه تکلیف را بر همه ما مشخص کرده است و نماز جمعه قرارگاه‌ایمان، قرارگاه تقوا و مظهر رأفت اجتماعی و یادگار حضرت امام (ره)است، امروز در گام دوم انقلاب اسلامی نقش این نماز عبادی سیاسی بر هیچ‌کسی هم پوشیده است و این نقش هم بسیار ممتاز و بی‌بدیل است.
حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش تصریح کرد: رهبر انقلاب از نماز جمعه به‌عنوان قرارگاه فرهنگی یادکردند و به‌ضرورت احیای این نهاد ارزشمند و شبکه نورانی در گام دوم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند و ضرورت آن را هم در فضای عمومی و هم در جلسات ائمه جمعه در سطح کشور مطرح کرده‌اند.
هاشمی منش اظهار کرد: علمای دین استوانه‌های محکم جامعه هستند و در مسائل دینی و فرهنگی ذخایر جامعه هستند و استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ائمه جمعه فعال، پیشرو در مسائل فرهنگی و دغدغه‌مند برای پیشرفت و آبادانی منطقه هستند و حقیقتاً نماز جمعه در نظام اسلامی زبان گویای مردم و حلقه ارتباط مردم با مسئولین است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین پایه‌های ارکان نماز جمعه‌ایجاد فضای وحدت، همدلی و همچنین ایجاد تعامل با مسئولان و مردم است و امام‌جمعه هرروز مسئولیت دارد و فقط منحصر به‌روز جمعه نیست اگرچه مسئولیت امام‌جمعه روشنگری، بصیرت افزایی و‌امیدآفرینی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و همچنین همراهی با جوانان و نیرو‌های انقلابی است.
حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: نظام جمعه از مهم‌ترین رسانه‌های تأثیرگذار در کشور و جهان برای دفاع از اسلام، نظام و ولایت است. لذا در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این فریضه الهی تلاش خواهم کرد تا نماز جمعه‌ای در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود و پناهگاه مستضعفان و همه مردم عزیز باشد.
امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: بنده اعلام می‌کنم که امام‌جمعه همه هستم، نوکر همه هستم البته هرکسی با شأن و منزلت و جایگاه خودش و‌امیدوارم همه در زیر چتر پرفروغ نماز عبادی سیاسی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان تلاش کنی
وی عنوان کرد: فضل بنده به خط و جناح نیست فضل بنده به انقلابی بودن است و راهبرد بنده در این مسئولیت خطیر همدلی و وحدت است و خطوط قرمز بنده نیز نظام جمهوری اسلامی، ولایت و خدمت بی‌منت به مردم و پیگیری مشکلات شهرستان و نیز همراهی با مسئولین است.
 گفتنی است: استقبال از امام جمعه جدید در ورودی شهر گچساران، حضور در گلزار مطهر شهدای گچساران، دیدار با خانواده مرحوم حجت الاسلام پرویز خواجه‌زاده امام جمعه فقید موقت گچساران از دیگر برنامه‌های مسئولین پیش از برگزاری آیین تکریم و معارفه در این شهرستان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
United Kingdom
بادرود وصلوات به روح امامان جمعه اسبق شهرگچساران حاج اقای متقی وحاج اقا خواجه زاده وارزوی سلامتی وطول عمرباعزت برای سید بزرگوار حاج حجازی وخیرمقدم خدمت امام جمعه جدید امیدوا یم که امام جمعه همچون اعمه جمعه اسبق نام نیک دراین شهر برای به یادگاربگدارد واز حق حقوق مردم گچساران دریغ نکند
ناشناس
Germany
خداروشکر به همت نماینده مسولین دهدشتیها صاحب شهرشدندمنتظرنماینده و شورای دهدشتی هم درآینده نزدیک هستیم
United States
شجاع پوریان و رضایی فر فارسی غاصب تهران شدند برادران چیر دهدشت گچساران تهران نمیشه
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا متقی یادت بخیر
بهشت گوارایت
امید
Iran, Islamic Republic of
تبریک به گچساران بی کس و کار
ان شاالله که دو تا جایگاه دیگه رو بگیرند میشیم یکی از شهرهای کهگیلویه زیر نظر دهدشت
تبریک به سید محمد موحد با این نفوذ عالی
دهدشت صاحب گچساران شد.
Netherlands
یعنی خود شهرستان یه روحانی نداشته که رفتن از یه شهر دیگه آوردن
چرا مسئولین فقط به دنبال تفرقه افکنی بین شهرهای استان هستن
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1