تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۴۶۷۴۸۶
در فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد؛

نشست فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد / سید جواد هاشمی‌مهر: با آبرو و تمام توان‌مان از رأی مردم صیانت می‌کنیم / نباید آخرت خودمان را فدای کسی کنیم / مشارکت کلیدی‌ترین واژه انتخابات است / باید گوش شنوای مردم باشید / برخی از جریان‌های سیاسی در انتصابات دخالت می کنند

۱
کبنا ؛
نشست فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در محل جلسات فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد.
به گزارش کبنا، روز چهارشنبه (۵ مهر ماه ۱۴۰۲) نشست فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید جواد هاشمی‌مهر_ معاون سیاسی استانداری_ در محل جلسات فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد.
کوروش درخشان‌زاده_ فرماندار شهرستان دنا_ در این نشست ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به اعضای ستاد انتخابات و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان دنا گفت: امروز شهرستان دنا میزبان اعضای ستاد انتخابات در راستای برگزاری انتخاباتی با تراز امنیتی بالا و یکی از سالمترین انتخابات از گذشته تا الان و با مشارکت حداکثری و رقابت کاندید‌اها می‌باشد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که چهار راهبرد اصلی انتخابات شامل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت که توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری مطرح شد، به عنوان نقشه راه ما جهت برگزاری انتخابات باشد.
سید جواد هاشمی مهر_ معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست، گفت: دوره‌های آموزشی مختلف را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور هر چه بهتر انتخابات برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه رسالت اصلی ما برگزاری انتخابات پرشور و سالم است، گفت: متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ساختار ایلی، عشیره‌‍ای و قبیله‌ای که دارد، تخریب‌ها در آن رواج دارد و این تخریب‌ها جزء ذات‌مان شده است. در همه ادوار مختلف انتخاب اینگونه تخریب‌ها وجود داشته است.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: باید بگونه‌ای رفتار کنیم که انتخابات پرشور و سالمی برگزار شود.
هاشمی مهر با بیان اینکه باید آستانه تحملمان را بالا ببریم افزود: باید گوش شنوای مردم باشید برای بیان مطالب عامه مردم، بخشی از مردم منتقد ما هستند و این موضوع طبیعی است. ما هر گزینه ای را به عنوان هیئت اجرایی انتخاب کنیم همه مردم درباره آن یا نظر منفی یا نظر مثبت دارند.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی از جریان های سیاسی در انتصابات دخالت می کنند، و فشار می آورند که فلانی بکارگرفته شود، ولی انتقادات زیادی هم به دولت دارند، لذا باید فرمانداران و بخشداران دقت نظر بالایی در انتخاب هیئت اجرایی خود داشته باشند.
وی گفت: دشمنان ما در همه عرصه‌ها شکست خورده‌اند و در فراخوان‌های اخیر هم تیرشان به سنگ خورد.
هاشمی‌مهر با بیان اینکه مشارکت کلیدی‌ترین واژه انتخابات است، گفت: باید زمینه مشارکت حداکثری مردم فراهم شود؛ چرا که محور اصلی انتخابات، مردم است و آنچه که مهم است حضور مردم و مشارکت در انتخابات است. 
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما مجری انتخابات هستیم و مردم باید به ما اعتماد کنند و اگر ما نتوانیم برای مردم رفتار اعتمادساز و عملکرد اعتمادسازی ایجاد بکنیم یک فراز و نشیب در کارمان به وجود خواهد آمد.
هاشمی‌مهر بیان کرد: فرمانداران نباید آخرت خودشان را فدای کسی کنند. تاکید می‌کنم که فرمانداران به هیچ وجه خودشان را فدای دیگران نکنند، سلامت، امنیت و مجری انتخابات در دست ماها است و به فرموده مقام معظم رهبری رأی مردم حق الناس است و باید با تمام توان از رأی مردم صیانت کنیم.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به مردم قول می‌دهیم که اجازه نمی‌دهیم؛ حتی یک عدد رأی جابه‌جا شود و رأی مردم را به کسی نخواهیم داد. با آبرو و تمام توان‌مان از رأی مردم صیانت می‌کنیم.
وی افزود: متناسب با قانون در انتخاب هیئت اجرائی و معتمدین عمل کنید.
به گزارش کبنا، متن کامل صحبت‌های هاشمی‌مهر به شرح زیر است؛
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد خواستار شناسایی معتمدین هیأت‌های اجرایی شد و گفت بیشترین فشار به فرمانداران در خصوص معتمدین خواهد بود لذا فرمانداران براساس مُر قانون در این خصوص عمل کنند.
سید جواد هاشمی‌مهر در ادامه اظهار کرد: به دلیل ساختار ایلی، قبیله‌ای و عشیره‌ای که در استان وجود دارد گاهی موارد شاهد برخی تخریب‌ها بودیم که در همه ادوار انتخابات این موضوع وجود داشته اما متولیان انتخابات طوری رفتار کنند که انتخابات آسیب نبیند و زمینه برای انتخابات سالم و با مشارکت بالا در استان فراهم گردد.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: دشمنان به دلیل عدم توفیقی که در فراخوان اغتشاشات داشتند برای نیمه دوم سال برنامه دارند که در روند انتخابات چالش ایجاد شود و قطعاً از طریق فضای مجازی و رسانه‌های دشمنان شاهد بمباران انتخابات یازدهم اسفند ماه هستیم.
وی بیان کرد: مردم از برنامه و نقشه دشمن آگاه هستند و همیشه جلوتر از مسئولان قرار دارند این بار هم در انتخابات پیش رو متفاوت‌تر از گذشته حاضر خواهند شد و تو دهنی محکمی به دشمنان می‌زنند.
هاشمی مهر با بیان اینکه مشارکت مهمترین کلید واژه انتخابات است، بر لزوم فراهم شدن همه زیرساخت‌ها برای حضور با مشارکت بالای مردم تأکید کرد و گفت: محور اصلی انتخابات مردم است و ما به عنوان مجریان انتخابات باید بستر حضور باشکوه مردم را هم به لحاظ امکانات و هم از طریق اعتمادسازی فراهم کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فرمانداران با بیان اینکه به مجریان انتخابات استان در همه شهرستان‌ها اعتماد و اعتقاد دارم، افزود از فرمانداران می‌خواهم دین و عزت خود را فدای مصلحت هیچ فردی در انتخابات نکنند که اگر در این خصوص خطایی مرتکب شدیم در دنیا و آخرت شفاعتی نخواهیم داشت.
وی به سخن مقام معظم رهبری پیرامون اینکه "رای مردم حق الناس است" اشاره و عنوان کرد: عهد می‌بندیم که با تمام توان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از آرای مردم صیانت کنیم و اجازه جابه جایی یک رای مردم را به کسی نمی‌دهیم تا حس بی‌اعتمادی صوری که برخی سیاسیون ایجاد کردند از بین برود.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه اجازه اخلال در روند برگزاری انتخابات را به هیچ فردی نمی‌دهیم گفت از تمام توان و آبرویمان از آرای مردم حفاظت می‌کنیم.
هاشمی مهر به فرمانداران توصیه کرد از همین امروز برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و ساختار برگزاری انتخابات را فراهم کنند.
وی خواستار شناسایی معتمدین هیأت‌های اجرایی شد و گفت: بیشترین فشار به فرمانداران در خصوص معتمدین خواهد بود لذا فرمانداران براساس مُر قانون در خصوص معتمدین عمل کنند.
هاشمی مهر با اشاره به برخی حساسیت‌های ایجاد شده مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی فرمانداران و حتی بخشداران تاکنون هیچ گونه انتخاباتی برگزار نکردند، گفت: برخی فرمانداران و بخشداران به عنوان هیأت‌های اجرایی انتخابات بودند و بقیه هم با مقوله انتخابات بیگانه نیستند ضمن اینکه مجریان انتخابات آموزش‌های لازم را دیده و باید با دست پر و اشراف کامل بر وظایف وقانون به استقبال انتخابات بروند.
به گفته معاون سیاسی استانداری، علاوه بر تلاش برای فراهم شدن زیرساخت‌های انتخابات، کمیته‌های ستاد انتخابات وارد عرصه فعالیت شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه مجریان انتخابات گوش شنوایی برای بیان گفته‌ها و انتقادات مردم داشته باشند، گفت: متأسفانه برخی جریانات سیاسی در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند بعد دیگران را مورد انتقاد قرار می‌دهند لذا رفتار، گفتار و عملکرد فرمانداران طوری باشد که نگرانی در خصوص انتخابات وجود نداشته باشد.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرمانداران از هم اکنون پیش‌بینی نیروی انسانی دخیل در امر انتخابات، میزان تجهیزات و امکانات مورد نیاز، تعداد عوامل انتظامی براساس شعب اخذ رای و تعداد شعبه اخذ رای را مشخص و به ستاد انتخابات اعلام کنند.
وی عنوان کرد: فرمانداران و بخشداران به تعداد شعب اخذ رای نماینده و نیروی عادل، توانمند و آشنا به فرآیند انتخاب مشخص کنند و از انتخاب فرد مبتدی که آشنایی با روند کار ندارد خودداری کنند.
هاشمی مهر بر عدم استفاده از مدیران ادارات در هیأت اجرایی انتخابات تأکید کرد و گفت: از هم اکنون برخی‌ها به دنبال فضاسازی در این خصوص هستند که باید خطاب به آن‌ها گفت چنین موردی از گذشته وجود نداشته و در آینده هم وجود نخواهد داشت وهیأت‌های اجرایی از معتمدین اقشار مردم تشکیل می‌شود.
هاشمی مهر با اشاره به آموزش اعضای شعب اخذ رای گفت: بانک اطلاعاتی از خودرو‌ها تهیه و از هم اکنون پیش‌بینی لازم انجام شود تا در اختیار کمیته پشتیبانی قرار داده شود، صندوق‌های اخذ رای و تعداد رایانه مورد نیاز مدنظر باشد.
وی بیان کرد: مجریان انتخابات هیأت نظارت شهرستانی را تشکیل دهند و ارتباط تنگاتنگی با هیأت نظارت داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان از الکترونیکی شدن ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با الکترونیکی شدن ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس ضمن تسهیل کار شاهد تجمعات هواداران نامزد‌های انتخابات در فرمانداری‌ها نخواهیم بود.
وی ادامه داد: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به وسیله فیبرنوری به ستاد انتخابات متصل می‌شوند، همچنین نیاز است صندوق‌های اخذ رای جمع‌آوری و در اختیار مخابرات قرار بگیرد.
هاشمی مهر بر رصد زیرساخت‌های همراه اول و ایرانسل در استان تأکید کرد و گفت: موضوعی تحت عنوان افزایش تعداد نمایندگان مجلس در سطح کشور مطرح بود و احتمال داده می‌شد تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون افزایش یابد که تاکنون مسکوت مانده و در انتخابات پیش رو انجام نمی‌شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فرمانداران به عنوان مجریان انتخابات در وهله اول مراقب آبرو و عزت خود باشند، دوم مراقبت لازم را انجام دهند تا انتخابات سالم و پرشوری در کمال آرامش و امنیت برگزار شود.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد فرمانداران را بر عدم موضع‌گیری سیاسی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری توصیه کرد و گفت: فرمانداران از سوگیری در انتخابات پیش رو خودداری کنند.
وی از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: بار‌ها اعلام کردیم امکان تقلب سیستماتیک در انتخابات وجود ندارد اما عده‌ای به طبل می‌کوبند که می‌خواهند انتخابات را مهندسی کنند.
هاشمی‌مهر در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نباید از ظرفیت و نقش رسانه‌ها در انتخابات اسفند ماه جاری غافل شویم، افزود: مجریان انتخابات ارتباط صمیمانه و دو سویه‌ای با رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به استفاده از ظرفیت بزرگان سیاسی و اجتماعی در انتخابات پیش رو گفت: شخصیت‌ها و چهره‌های خوب سیاسی و اجتماعی در استان هستند که فرمانداران با این افراد جلسه برگزار کنند و از ظرفیت آن‌ها برای جلوگیری از برخی تعصبات نابجا جلوگیری شود تا در روند انتخابات کوچکترین خللی ایجاد نشود.
وی خاطرنشان کرد: اجازه استفاده از بیت المال به مدیران در جهت استفاده له یا علیه کسی در انتخابات داده نشود و با نظارت فرمانداران و پیش‌بینی امکانات و تجهیزات و آموزش افراد شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور و با شکوه در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خلقمون کردی ککا
انگار ایخی تورمه یه رقمی کنی
هر روز در مورد انتخابات گپ ایزنی
فرموندارلت قادر به مدیریت یه پیش دبستانی نیسن .هنی کو تا انتخابات
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آیا فرمانداری که پسر دایی نماینده باشد می تواند انتخاباتی سالم برگزار کند، زهی خیال باطل.!
Iran, Islamic Republic of
با شعار، شعور مردم را به سخره نگیریم.
مارگون
Brazil
.فرمان بر هستش نه فرماندار
چویل دنا
Iran, Islamic Republic of
به همون قران قسم بیشترت/ فرماندار دنا بخشدارمرکزی دنا فرماندار مارگون.
Iran, Islamic Republic of
افرادی در فرمانداری ها گماشته شده اند که در سلامت انتخابات دخالت می کنند....
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1