تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۴۶۷۱۹۳
به دلیل وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد؛

حال ناخوش کشتارگاه صنعتی یاسوج / فعالیت کشتارگاه با 10 درصد ظرفیت / وقتی 130 نیروی کشتارگاه اخراج می شوند / جای خالی نظارت های قاطعانه دولت بر بازار حس می شود / مصوباتی که فقط خاک می خورند

۲
کبنا ؛
چندین سال است که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی کشتار دام در مراکز حواشی شهرها سخن می گویند اما طی این سالها هیچ گاه هیچ ساماندهی انجام نشده و کشتارهای غیرمجاز دام به کشتارگاه صنعتی یاسوج آسیب زده است.
به گزارش کبنا نیوز، متأسفانه با هزار مشقت طرح های اقتصادی بخش خصوصی به سرانجام می رسد ولی به دلیل قطع حمایت دولت از یک پروژه می بینیم که در مرحله اجرا با مشکلات متعددی مواجه می شود، در واقع حمایت های دولت نیمه کاره می ماند. در پروژه کشتارگاه هم وضعیت به همین شکل است. کشتارگاه صنعتی یاسوج با سرمایه گذاری کلان به مرحله بهره برداری و تولید رسیده ولی به دلیل قطع حمایت های دولت و عدم نظارت های قاطعانه بر بازار، کشتارگاه عملاً با مشکل مواجه می شود.
با وجود خطرات کشتارهای بدون مجوز برای سلامتی، همچنان بازار این مراکز داغ داغ است، از مهریان گرفته تا تنگاری یاسوج، این مراکز بدون هیچ دغدغه و نگرانی به کشتار و فروش دام اقدام می کنند.
هر بار تعدادی از این مراکز پلمپ می شوند ولی پس از مدتی باز هم به روند فروش غیرمجاز ادامه می دهند، انگار پلمپ کردن و اخطاریه های دولت هیچ تاثیری بر روند کار این مراکزی ندارد که با جان و سلامتی مردم بازی می کنند.
سال گذشته بود که معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضرب العجل ساماندهی کشتارگاه های یاسوج و مراکز حواشی شهر را صادر کرد، اما هیچ اتفاق خاصی نیفتاد، و انگار که مصوبات فقط نوشته می شود که مصوبه باشد.
کشتارگاه با ظرفیت کشتار 1000 رأس در روز به 100 رأس رسید
امروز در بازدید مسئولان استانی از کشتارگاه صنعتی دام یاسوج مشکلات این کشتارگاه بررسی شد.
مدیرکل دامپزشکی استان ضمن انتقاد از وجود مراکز کشتارغیرمجاز دام در ورودی برخی شهرهای استان به ویژه در شهر یاسوج گفت: این مجتمع صنعتی به‌عنوان یکی از چهار کشتارگاه برتر کشور شناخته می شود و همه ظرفیت های یک کشتار سالم و بهداشتی را دارد، ولی متاسفانه به‌دلیل وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام در حاشیه شهر، علناً دچار رکود شده و از همه ظرفیت های آن بخوبی استفاده نمی شود، بطوریکه ظرفیت کشتار این مجتمع  از یک هزار راس دام سبک در روز به 100 راس رسیده که انتظار می رود با توجه به پای کار بودن سرمایه گذار آن، مجموعه حمایت شود.
تعدیل نیرو در کشتارگاه
نیکزاد، سرمایه گذار و مالک کشتارگاه صنعتی دام یاسوج نیز ضمن ابراز گلایه از وضعیت کشتارگاه گفت: زمانی قریب به 150 نفر در واحدهای مختلف کشتارگاه مشغول به فعالیت بودند که به‌دلیل وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام با تعدیل نیرو مواجه شده و هم اکنون نیروهای ما به 30 نفر رسیده است.
وی به تعطیلی واحدهای بسته بندی گوشت و مرغ این واحد اشاره کرد و گفت: بدلیل عدم وجود سرمایه در گردش مجبور به تعطیلی این واحدها شده ایم که انتظار می رود مسئولین اقتصادی استان ما را در برگرداندن نیروها و رونق واحدهای تعطیل شده این مجتمع بزرگ صنعتی یاری نموده و تسهیلات لازم را از طریق بانک های عامل در اختیار ما قرار دهند.
در بخش تسهیلات بانکی دچار مشکلات فرهنگی هستیم
روزبهان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست به وجود این مرکز صنعتی در مرکز استان در حوزه تامین گوشت و فرآورده های پروتئینی شهرستان مرکز استان و برخی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: با توجه به محصولات استحصالی از آن بعنوان تامین کننده بخشی از پروتئین سفره مردم حیاتی بوده که انتظار می رود با حمایت معاونت محترم اقتصادی استانداری از فعالیت این عزیزان به نوعی حمایت های مادی و معنوی بعمل آید.
وی عمده مشکل واحد های صنعتی استان را مشکلات فرهنگی عنوان کرد و گفت: در بخش تسهیلات بانکی دچار یک مشکل فرهنگی هستیم که سرمایه گذاران بدون آگهی از دستورالعمل های تسهیلات بانکی، بیمه، اشتغال و ... اقدام به اخذ تسهیلات بانکی می کنند که در ادامه راه بدلیل نداشتن آورده، متقاضی به میزان حداقل 30 درصد متضرر شده که به نوعی منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می شوند.
وی پرداخت تسهیلات بانکی را مفید عنوان کرد و گفت: در برخی موارد مشاهده می کنیم پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران بدلیل نداشتن سرمایه اولیه و سهم آورده منجر به تعطیلی آنها می شود که شایسته است در اعطاء تسهیلات همه موارد مدنظر قرار گرفته و سرمایه گذاران با علم و آگاهی قدم در این وادی گذارند.
مدیران ما دلسوزانه پای کار هستند
احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: خوشبختانه همه مدیران ما دلسوزانه پای کار هستند و این موضوع را با علم و آگاهی بیان می کنم.
وی گفت: اگر تزریق اعتبارات در قالب تسهیلات در یک سال گذشته صورت نگرفته است، ناشی از اراده استان نبوده بلکه مشکل کشوری بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: ما مسئولین به نوعی هموار کننده مسیر توسعه استان در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی،گردشگری، خدمات و ... هستیم، قطعاً این واحد صنعتی نیز همانند سایر واحدهای تولیدی مورد حمایت مسئولین دلسوز استانی خواهد بود.
وی از پرداخت تسهیلات برای راه اندازی مجدد واحد بسته‌بندی کشتارگاه صنعتی دام یاسوج خبر داد و گفت:  با توجه به منابع مالی در اختیار استان، مبلغ 50 میلیارد ریال برای راه اندازی مجدد واحد بسته‌بندی مرغ کشتار روز اختصاص خواهیم داد.
عسکری گفت: قطعاً تلاش مسئولین، در راستا و همپای تولید کنندگان خواهد بود البته ما هم کمبودهایی را در بخش اعتبارات و تسهیلات بانکی مواجه هستیم ولیکن با توجه به تعدد واحدهای صنعتی در شهرستان های 9 گانه استان، سعی می کنیم این تسهیلات عادلانه و با توجه به رونق اقتصادی استان تقسیم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حق الناس
Iran, Islamic Republic of
کبنا خدایی برای این بازار گرمیهات چقدر از کشتارگاه هدیه گرفتی؟
اخه خدا نشناس، کجا چند تا کشتار غیر مجاز و تعدادی فروشنده آزاد که قبلا هم بودن و وجود داشتند باعث تعدیل یک کشتارگاه بزرگ استانی میشه برادر؟ یه حرفی بزن یه ادعایی بکن که آدم به سلامت عقلتون خندش نگیره..!
والله همون موقع که این کشتارگاه با کارگرهای فراوان مثل ساعت کار میکرد همین تعداد کشتار و فروش غیر مجاز هم بودن... حالا کبنا تو چرا بوق تبلیغی تعدیل یک عده بیچاره به بهانه کشتار غیر مجاز میشی؟ یعنی عقلت نمیرسه این کشتارهای غیرمجاز که اکثریت قاطع مردم هم بخاطر غیر بهداشتی بودن ازشون خرید نمیکنند هرگز نمیتونند رقیبی برای حیات کشتارگاه بشن؟ بله کبنا جان... تو خوب میدونی اما اینجا پر کردن کیسه از آینده اون کارگر بیچاره سودش و منفعتش براتون بیشتره..
خداوند به راه راست هدایتتون کنه که فردا با همین تیتر و تبلیغ شما کشتارگاه به کمک معاون اقتصادی میلیاردها تومن وام بی بهره میگیره و حتما سهم شما هم محفوظه..

اینم مثل همیشه سانسور کن کبنا اما خدارو که نمیشه سانسور کرد.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1