تاریخ انتشار
شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۶۶۲۹۳
وزیر بهداشت در دیدار با نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد؛

جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص بصورت بومی گزینی انجام شود / ثبات مدیریتی را شدیداً قبول دارم / از آقای جاودان سیرت خواهش می کنم که هر دستگاه پیشرفته ای بخواهند اعلام کنند / صنایع دارویی باید اینجا شکل بگیرد

۰
کبنا ؛
 وزیر بهداشت و درمان با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
به گزارش کبنا نیوز، وزیر بهداشت ضمن تشکر از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد و تبریک هفته دولت گفت: حضور من در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تشکر از مسوولان است.
بهرام عین اللهی گفت: از تک تک مدیران در حوزه دولت و همه کارکنان در حوزه بهداشت، پرسنل زحمت کشی که در مناطق دوردست و روستایی خدمت می کنند، تقدیر و تشکر می کنم.
وی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی پس از انقلاب پرورش متخصصان و پزشکان در این کشور است.
وی گفت: در زمان بعد از انقلاب در همین مناطق کهگیلویه و بویراحمد مردم بسیار محروم بودند و پزشک عمومی به ندرت و به اندازه انگشتان یک دست پیدا نمی شد و در شهرها برای ساده ترین موارد عمل جراحی اعزام به خارج انجام می گرفت.
عین اللهی گفت: به استناد تمام سازمان های بین المللی قوی ترین حوزه سلامت منطقه جمهوری اسلامی ایران است. ایران از منظر شاخص های امید به زندگی، مرگ و میر مادران باردار، کنترل بیماری های واگیر و دیگر شاخص ها در منطقه در بهترین سطح است.
وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت قدرت نرم ما از قدرت سخت ما قوی تر است، افزود: در کشور عراق یک شعبه از دانشگاه علوم پزشکی تهران را داریم و توانایی این را داریم که در بسیاری از کشورها دیگر نیز دانشگاه احداث کنیم.
عین اللهی گفت: 67 دانشگاه و دانشکده، 22 هزار عضو هیئت علمی، 850.مرکز آموزشی، 270 هزار دانشجو داریم و رتبه علمی ما در دولت از 16 به 15 ارتقا پیدا کرد،
وی با بیان این خبر که 40 درصد تجهیزات داخل کشور را از طریق دانش بنیان ها تولید می کنیم، 99 درصد داروها تولید داخل کشور است، افزود: در نمایشگاهی که در آمریکای جنوبی برگزار کردیم، بسیاری از کشورها خواستار داروهایی هستند که تولید ایران است.
سیل واردات واکسن در دولت سیزدهم
عین اللهی با اشاره به دوره بیماری کرونا اضافه کرد: ما دولت را با این وضعیت تحویل گرفتیم که روزی 50 هزار بیمار کرونایی، 20 هزار بستری، 8 هزار بیمار در وضعیت نامساعد داشتیم، کسب و کارها متوقف شده بود، دولت 50 هزار میلیارد تومان و 700 میلیون یورو بدهی در حوزه بهداشتی داشت که به لطف خداوند متعال و مدیریت رئیس جمهور سیل واکسن به کشور سرازیر شد.
وی اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم روزانه 40 هزار واکسن تزریق می‌شد، ولی زمانی که سیل واردات واکسن را داشتیم، وزارت بهداشت توان پوشش این تعداد واکسن را نداشت، و از ظرفیت مردمی استفاده شد، آموزش و پرورش، مدارس و ادارات پای کار آمدند.
وزیر بهداشت افزود: روزانه 1 میلیون و 600 هزار واکسن تزریق شد، در هفته 8 میلیون تزریق می شد، طوری شد که در آذرماه 1400 به میزان منطقی از تعداد بیماران رسیدیم.
عین اللهی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا سال 1400 تعداد بیماران روزانه 122 هزار نفر بود، در تابستان 1400 بیماران به 24 هزار نفر رسید، و جزو اولین کشورهایی بودیم که به خوبی توانست کرونا را کنترل کند که نشاندهنده قدرت نرم ایران است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه 6 نوع واکسن در سطح کشور تزریق شد و تنها کشوری که در منطقه واکسن تولید کرد ایران بود، بیان کرد: الان 50 میلیون واکسن ذخیره داریم.
وی افزود: بیمه همگانی نیز یکی از اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم بود، که با هدف قرار دادن قشر محروم جامعه سه دهک اول جامعه بصورت رایگان ویزیت می شوند، امسال برای این سه دهک هم خدمات سرپایی و هم خدمات بستری رایگان اعلام شد.
عین‌اللهی عنوان کرد: صندوق بیماری های صعب العلاج و خاص نیز از اقدامات خوبی بود که در این رابطه از آقای روشنفکر تشکر می کنم که سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان حمایت شد و امسال 7 هزار میلیارد تومان حمایت شد.
بیماران نباید از استان خارج شوند
وزیر بهداشت گفت: برای بهبود وضعیت فرهنگی و دانش جامعه باید دانشگاه احداث کنیم و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکی از دانشگاه های موفق است.
عین اللهی خاطرنشان کرد: ما نباید اجازه دهیم هیچ بیماری از استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان بیماری به خارج از استان نرود، از آقای جاودان سیرت خواهش می کنم که هر دستگاه پیشرفته ای بخواهند اعلام کنند، ما استان را در اولیت قرار می دهیم، الان نزدیک 240 دستگاه پیشرفته در کل کشور توزیع کرده ایم و عمدتا در مناطق محروم توزیع شده است. اگر کسی نیاز به رادیوتراپی و دیگر موارد تخصصی داشته باشد نباید به خارج از استان سفر کند.
تأکید بر بومی گزینی و جذب متخصصان بومی
عین اللهی در خصوص جذب پزشکان متخصص گفت: تأکید ما بر بومی گزینی است، افرادی استعداد دارند و می توانند، در سهمیه جداگانه ای برای آنان در نظر گرفته شود، چون پزشکان اعزامی بیشتر از دو سال نمی مانند و باید پزشک بومی استخدام کرد.
وی ادامه داد: بهترین کار این است که نیروهای بومی تخصصی و فوق تخصصی را بتوانید جذب و استخدام کنید.
عین اللهی گفت: باید یاسوج کاملا مجهز باشد، خواهشم از آقای جاودان سیرت این است که هیچ چیزی نباشد که در شیراز باشد ولی در یاسوج نباشد. باید یک مرکز کاملا مجهز باشد که مشکلی پیش نیاید.
ثبات مدیریتی را شدیداً قبول دارم
عین اللهی عنوان کرد: ثبات مدیریتی را شدیداً قبول دارم، سعی می کنیم که از این به بعد این ثبات تداوم داشته باشد، هر چند که سلایق متفاوت است ولی باید جایی با هم وحدت کنیم.
وی گفت: آقای دکتر احمدزاده از نیروهای بسیار خوب دولت هستند به ایشان تبریک می گویم، ان شاالله وحدت و هماهنگی را در استان ایجاد کنند.
گردشگری سلامت در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود
عین اللهی خاطرنشان کرد: این استان می تواند پذیرای گردشگری سلامت باشد، آب و هوای خوب این استان در شهرهای بزرگ وجود ندارد.
وی افزود: شیراز قطب گردشگری سلامت است ولی اگر کسی به یاسوج بیاید می بیند که اینجا خیلی بهتر از شیراز است. اینجا در بیمارستان های لوکس استان می توانید بخشی از بیمارستان را بصورت وی آی پی برای گردشگری سلامت قرار دهید.
وزیر بهداشت بیان کرد: از استاندار خواهش داریم در بحث تولید داروهای گیاهی برنامه داشته باشند و سرمایه گذاری شود، استان کهگیلویه و بویراحمد معدن گیاهان دارویی است، صنایع دارویی باید اینجا شکل بگیرد و ما هم حمایت می کنیم.
عین اللهی اظهار کرد: امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
ساخت بیمارستان سی سخت خیلی کند پیش می ره بعد از رفتن غلام نژاد هم بکل تعطیل شده
Iran, Islamic Republic of
بومی گزینی و سهمیه ها تیشه زدن به ریشه سلامت جامعه.نتیجه این سیاست اشتباه تربیت پزشکان کم سواد و بی سوادی است که نتیجه فعالیت آنها رو در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان می‌بینیم.پدر بنده ۴ماه در استان از این مطب به اون مطب و از این بیمارستان به اون بیمارستان پاس داده می‌شد و بیماریش درمان نمیشد و روز به روز حالش بدتر میشد.ولی با یک ویزیت ربع ساعته در مطب یکی از پزشکان شیراز بیماری تشخیص و روند درمانی آغاز شد و به سرعت بهبودی حاصل شد.خدا میدونهدچقدر ما اون ۴ماه ضررهای مالی کردیم و چقدر آسیب روحی و جسمی و روانی بهمون وارد شد.کاش به جای اینکه نخبگان رو از ورود به پزشکی بازمی‌دارن و عوضش دانشجوی بومی و سهمیه ای میگرفتن ترتیبی اتخاذ میکردن تا بااستعدادترین ها وارد این رشته بشن.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1