تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۶۶۰۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

 همایش سراسری سالروز ورود آزادگان به کشور در یاسوج برگزار شد + ( حواشی و متن و تصاویر ) / آزادگان خطاب به استاندار: مدیر بیمارستان سلمان یاسوج را برکنار کنید! / چرا حسینی‌پور پیش روشنفکر ننشست + واکنش استاندار

۲
کبنا ؛ همایش سراسری سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با عنوان «الماس‌های درخشان» شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.
«رضا پارسیان‌نژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: سال گذشته بعد از حدود هشت سال، برنامه باشکوهی برای گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در استان برگزار شد و برنامه امسال هم از امروز شروع می‌شود و فردا با برگزاری مسابقات ورزشی، جمع‌آوری خاطرات و برگزاری اردو ادامه پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه همه مسئولان برای تجلیل از آزادگان دوران دفاع مقدس به میدان آمده‌اند، افزود: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه تجلیل از خانواده‌های شهدا، همه مجموعه استان پای کار آمدند و همه به‌ویژه استاندار برای برگزاری این برنامه همکاری کردند و سپاه عزیز نیز تمام‌قد در کنار ما بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ۳۱۷ آزاده به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که از این تعداد، سه نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و از نعمت وجود ۳۰ نفر محروم شدیم که آخرین آن‌ها زنده‌یاد «سیدمحمدکریم موسوی» بود که با مرگ مغزی چند عضو بدنش اهدا شد و حتی مرگش تداوم ایثارش بود.
پارسیان‌نژاد ابراز داشت: طولانی‌ترین مدت اسارت در بین آزادگان سرافراز استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰ سال اسارت مربوط به «سیدحمزه اکوانی» است و دو طلبه آزاده ما «سید‌لطیف موسوی» و «سید‌صادق نجابت» هستند.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از آزادگان ما از اساتید هیئت علمی و جامعه پزشکی استان هستند، گفت: جامعه آزادگان ما جامعه‌ای بالنده است که در دوران دفاع مقدس با صبر و استقامت خود، عزت را به ایران اسلامی برگرداندند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سفر اخیر هیئت دولت به استان، نسبت به دوره‌های قبل بیشترین مصوبات را برای جامعه ایثارگران داشتیم که از جمله این مصوبات، مجتمع توانبخشی ایثارگران بود که بیش از ۱۷ سال نیمه‌کاره بود و امروز اهتمام دولت اتمام این مجموعه است.
پارسیان‌نژاد از اهتمام مجموعه مدیریتی استان برای رفع موانع و مشکلات ایثارگران خبر داد و تصریح کرد: برای اولین بار از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزار‌های شهدای مصوب شد.
وی با تقدیر از حمایت مسئولان ارشد استان برای پیگیری فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت، افزود: کار‌های عقب‌مانده زیادی در این حوزه وجود داشت و در سنوات قبل حقوق فرزندان ایثارگران که با ابرچالش اشتغال و بیکاری روبرو بودند، تضییع شد اما امروز در راستای شعار عدالت اجتماعی دولت سیزدهم، برای جبران مشکلات گذشته پای کار آمده‌ایم.
پارسیان‌نژاد با بیان اینکه در مجموعه بنیاد شهید شبانه‌روز برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران استان پای کار هستیم و در راستای مردمی‌سازی برنامه‌های دولت سیزذهم تلاش می‌کنیم، اضافه کرد: ظرفیت همه دستگاه‌های اداری برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری بسیج شده که در همین راستا سفر مشاوران دستگاه‌های اجرایی به استان از جمله اقدامات صورت گرفته بود.
وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در ارزیابی ماهانه عملکرد ادارات‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، جایگاه پنجم تا هفتم را دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار‌های زمین‌مانده زیاد است اما برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش می‌شود، گفت: جلسات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به صورت مستمر برگزار و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران بررسی می‌شود.
پارسیان‌نژاد تأکید کرد: یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه ایثار و شهادت هزینه شود که در این راستا اکثر دستگاه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند اما در برخی دستگاه‌های مشکلاتی داریم که‌امیدواریم برطرف شود.
وی ابراز داشت: حضور جامعه ایثارگری در بدنه مدیریتی استان از مطالبات جامعه ایثارگران است که‌امیدواریم اجرایی شود.
به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این همایش ایثارگران را از اقشار تأثیرگذار جامعه برشمرد و افزود: بسیاری از ایثارگران پایه‌گذار انقلاب اسلامی بوده‌اند، انقلاب را آغاز و اداره کرده و پس از آن وارد جنگ شدند و در حالی که دشمن آمده بود تا انقلاب را سرنگون کند آن‌ها میدان را از دشمن گرفتند.
وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، همه دنیای استکبار حامی صدام بود، اما کسانی که از یاران امام (ره) و بانیان اصلی انقلاب اسلامی بودند وارد میدان شدند که عده‌ای شهید، عده‌ای جانباز و عده‌ای به افتخار آزادگی و ایثارگری نائل آمدند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایثارگران در دوران دفاع مقدس از همه دارایی و از بزرگ‌ترین سرمایه وجودی خود یعنی جانشان گذشتند، گفت: در عملیات «پد خندق» رزمندگان ما در مقابل دشمن‌ایستادگی کردند و در شرایطی که می‌توانستند صحنه را ترک کنند، ماندند و عده‌ای شهید و عده‌ای اسیر شدند.
احمدزاده ادامه داد: در دوران دفاع مقدس کسی به این فکر نبود که در آینده به نان و نوایی برسد و اختصاص سهمیه به ایثارگران وظیفه حکومت و دولت بود اما مطالبه ایثارگران نبود.
وی با بیان اینکه آزادگان سال‌ها رنج و سختی را متحمل شدند، ابراز داشت: مشکلات و کمبود‌هایی در کشور و استان وجود دارد که آزادگان و ایثارگران هم مانند همه مردم درگیر این مشکلات هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکل اشتغال جامعه ایثارگری استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: آمار بیکاری در استان در برهه‌ای کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت اما با توجه به بهره‌برداری پتروشیمی گچساران و سد چم‌شیر و بیکاری کارگران این پروژه‌ها افزایش می‌یابد که با آغاز به کار پروژه پتروپالایشگاه گچساران بخش زیادی از این جمعیت کارگری دوباره به کار مشغول خواهند شد.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از جامعه ایثارگری در سال‌های گذشته تبدیل وضعیت شدند که بیشتر از سهمیه پنج درصد بودند و ما به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کریم که اولویت به‌کارگیری با فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد است و اگر مدیری تخطی کند تخلف است و از دستگاه‌های نظارتی خواستیم به این موضوع ورود کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید به جامعه ایثارگری توجه شود و این قشر در رأس کار‌های ما برای جذب و ایجاد اشتغال قرار دارند، گفت: ما شرمنده آزادگان و ایثارگرانی هستیم که فرزندان آن‌ها بیکار و فاقد شغل هستند و از مشکل بیکاری فرزندانشان رنج می‌برند.
احمدزاده با تأکید بر اینکه از همه مدیران استانی می‌خواهیم برای خدمت به جامعه ایثارگران دست به دست هم بدهند، ادامه داد: ما عقب‌ماندگی‌های تاریخی زیادی داریم و نتوانستیم در گذشته سهممان را از منابع بگیریم اما در سفر اخیر دولت، توجه زیادی به استان شد و بالای ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌ها و یکصدهزار میلیارد ریال برای اشتغال اختصاص یافت که بی‌سابقه بود.
حواشی همایش
            

به گزارش کبنا، این استان ۳۱۷ آزاده به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که از این تعداد، سه نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و از نعمت وجود ۳۰ نفر محروم شدیم که آخرین آن‌ها زنده‌یاد «سیدمحمدکریم موسوی» بود که با مرگ مغزی چند عضو بدنش اهدا شد و حتی مرگش تداوم ایثارش بود.
طولانی‌ترین مدت اسارت در بین آزادگان سرافراز استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰ سال اسارت مربوط به «سیدحمزه اکوانی» است و دو طلبه آزاده ما «سید‌لطیف موسوی» و «سید‌صادق نجابت» هستند.
ابتدای برنامه مجری از آقای حسینی پور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کند جلو در ردیف استاندار، نماینده بویراحمد و دیگر مسئولان ارشد استان بنشیند و از ردیف سوم بلند شود.
آقای حسینی پور بلند می‌شود و می‌گوید چه اشکال دارد مسئولین هم بین آقایون بنشینند.
یکی از حضار با صدای بلند می‌گوید آقای حسینی پور دیگر مد شده است که مسئولان فقط باید جلو بنشینند.
در ادامه برنامه یکی از آزادگان در حال بیان درخواست‌های خود و جامعه ایثارگران از استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد بود اما مجری اتمام وقت را بهانه می‌کند و حضار فریاد می‌زنند بگذارید صحبت کند.
همچنین همزمان با برنامه استاندار در دفتر خود جلسه مهمی در خصوص پیاده روی اربعین و برنامه‌ریزی برای این موضوع داشت که باید سریع‌تر به سخنرانی می‌پرداخت.
قبل از سخنرانی‌ او، مجری می‌گوید آزادگان ایثارگران خبر‌های خوشی برای شما هست و خبر خود را اینگونه نقل می‌کند که دو سالن قرار است برای زوار اربعین اضافه شود.
برخی از حضار از خبر مجری نگران می‌شوند و می‌گویند این موضوع که برای همه مردم است چه دردی را برای ما ایثارگران دوا می‌کند، و خبرتان بی‌ربط به ایثارگران بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سخنرانی به آقای حسینی پور اشاره می‌کند می‌گوید که نشست او در میان مردم همان فرهنگ ایثار است.
پس از اتمام سخنرانی و در محل خروجی چند تن از ایثارگران از استاندار می‌خواهند مدیر بیمارستان سلمان را تغییر دهد زیرا ادعا می‌کردند که او از کارمندان صدا و سیما است و هیچ تخصصی در کار خود ندارد و بیمارستان سلمان باید به یک فرد متخصص سپرده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

خیانت
Iran, Islamic Republic of
انسان خیانت کار در هر جایگاهی مورد مذمت و سرزنش است .
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر شما که همیشه می گفتید بیمارستان پاتاوه تمومه و آماده کار در صورتکه اصلآ بیمارستانی در کار نبود حالا دوست دارم فقط یک مورد نه بیشتر از کارهایی که واسه شهر پاتاوه انجام دادید را بیان کنید
Iran, Islamic Republic of
روشنفكر خوش كار بيمارستان پاتاوه را خراب كرد مگه دنبالش بود
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
مدیر سایت کبنا واقعا برات متاسفیم که چرا در درج و پوشش اخبار اینقدر تابلو عمل میکنید آیا فقط برکناری مدیر بیمارستان خواسته آزادگان عزیز یود یا درخواست رفع اشتغال فرزندان مسکن و ... و دخالت نمایندگان در بکارگیری نیرو در ادارات؟؟؟ وانگهی بدا به حالت که نمی‌دانی مدیر سلمان کارمند همین بیمارستان به سابقه ۱۳ سال کار در رده های مختلف همین بیمارستان هست. چقد شما در درج اخبارتون پایبنده به رعایت اصول و ارزش های خبری هستید.التماس تعقل و تفکر
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
برادر محترم که گفتین رعیس بیمارستان سلمان متخصص نیست این مطلب شما از روی نا اگاهی هست یا هر چیز دیگری به اطلاع شما برسونم که ایشان بیش از بیست سال سابقه کار در مراحل مختلف دارند و از دانشگاه خوارزمی تهران فارغ التحصیل شدند و جهت اطلاعات بیشتر سوابق کار ایشان رو بررسی کنید تا کارنامه درخشان ایشان ببینید. تخصص وکار امدی در عمل مشخص میشود. به عمل کار براید به سخنرانی نیست....
mor
Iran, Islamic Republic of
سلام
درمورد خبر اخر مربوط به بیمارستان سلمان. شما برای اینکه تخصص و تعهد رو بیشتر اشنا بشید باهاش میتونید یه سر به بیمارستان سلمان بزنید و تغییرات چند سال گذشته رو ببینید و همچنین میزان رضایت جانبازان عزیز و پرسنل محترم بیمارستان رو بسنجید
منتظر پاسخ شما هستیم
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام
بنده به عنوان کسی که سالهاست در خیابان تختی زندگی میکند به وضوح تغییرات مثبت اراعه خدمات بیمارستان سلمان رو شاهد بودم
Iran, Islamic Republic of
سی ناصر جونی نیخو بری صف سوم بشینی صف اول بشی رو صتدلی چرم.ولی یکار مثبتی هم انجام بده برا حوزه انتخابیت
Iran, Islamic Republic of
نیروی صدا وسیما در بیمارستان چکار میکند حتنا همکار سید افضل حسینی هست که خودش هم نیروی صداوسیماست
Iran, Islamic Republic of
نماینده بی لیاقت
پسر ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای کبنا نیوز،مدیر بیمارستان سلمان چه خدمات گرانبهایی که برا این بیمارستان نکرده، مدیری با سواد و فوق تخصص در این زمینه که به خوبی ثابت کرده که میتونه این بیمارستان را برای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت زنده نگه داره
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر هدفش این بود که با پیمان شکنی همچون سرپرست علوم پزشکی رو در رو نشود.
جانباز ایران
Iran, Islamic Republic of
کاش ما کمی به شایسته سالاری هم اعتقاد داشتیم تا وضع استانمان اینگونه نمیشد.تا بوده همین بوده که انسان موفق دشمنان زیادی داشته.من چند ساله در این بیمارستان بستری میشم و الحق و الانصاف شایستگی و کارآمدی و رسیدن به نقطه اوج این بیمارستان را در زمان رئیس کنونی دیده ام.ای کاش عقده ها و غرایض شخصی را در محافل دیگری بیان کنیم.به امید تفکر و قبول شایسته سالاری در کشور
منتقد
Iran, Islamic Republic of
در عمل زمان اسارت آزادگان در نظر گرفته نمی شود.
فقط بحث جانبازی آنهاست که خدمات دریافت می کنند.
کاش به ازای هر سال اسارت درصدی به جانبازی آنها اضافه میشد تا حقشان ضایع نشود.
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
کاش استاندار به خودش زحمت میداد ویک جلسه هم برای بازماندگان جنگ تحمیلی می گرفت که حدود سی واندی سال پیش تمام دارایی خود رابرای دویست متر زمین جهت ساخت سرپناه خود فروختند ولی تاکنون به دلیل نبودن اب وبرق موفق به ساخت وساز نشدند وروزانه بسیجیان دهدشت که درطرح بسیجیان وطرح ولایت زمین دارند پیگیر حل مشکلات هستند ولی فقط وعده ووعید می شنوند
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعه مایه تاسف میباشد بنده به عنوان یه نیروی ایثار گر از وقتی که ریس جدید بیمارستان سلمان منصوب گردید 90درصد خدمات دهی بهتر شده .اورزانس بیمارستان شبانه روزی شده . بهتر خدمات ارائه میدهند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
قبلا همین نشریه با نوشتن اراجیف در خصوص اقای قاضی زاده هاشمی ذهن مردم را به گمراه برده-چطور کسی پیدا نمیسود این به قولی خبر مرام را سر جایش بنشاند در ضمن همه این موارد گفته شده کذب محض میباشد. برخورد کنید با این خبر نماها تا ذهن مردم درگیر نکنند
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
کبنانیوز چی از سر بیمارستان سلمان می خواهی ، اون از پوشش خبری سفر قاضی زاده هاشمی اینم از این خبر!؟ شما که اطلاع نداری رئیس بیمارستان از کارکنان باسابقه این مجموعه هست تکلیف این شایع پراکنی هات روشنه برادر محترم چرا فقط دنبال حاشیه پراکنی هستید
همسر ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
ریاست بیمارستان سلمان انسانی شایسته و کار بلد می باشد از حق نگذریم تغییرات اساسی در بیمارستان سلمان مشاهده می شود ما قبلا مراجعه می کردیم پزشک نبود و اورژانس شبانه روزی نبود اما اکنون هر ساعتی بریم پزشک هست اورژانس هم شبانه روزی شده
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1