تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۶۴۸۹۶
کبنا گزارش می‌دهد

سفر رئیس جمهور به شهرستان بهمئی (+ تصاویر و فیلم )

۱
کبنا ؛سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور در ادامه سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان بهمئی سفر می‌کند و قرار است تا دقایق دیگر برای مردم این شهرستان سخنرانی کند.
به گزارش کبنا، صبح امروز سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در شهرستان بهمئی با مردم این شهرستان دیدار و سخنرانی می‌کند.
     
رئیسی وجود ذخایر و میادین نفتی در استان کهگیلویه و بویراحمد را از جمله ظرفیت‌های عظیم این استان برای توسعه دانست و گفت: در این راستا وزارت نفت موظف شده است که بخشی از درآمد حاصل از استخراج میادین نفتی این استان در قالب مسئولیت اجتماعی، به رفع مشکلات و نیازهای مردم آن از جمله تولید و اشتغال تخصیص یابد.
سید ابراهیم رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان بهمئی که در مصلای امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد، رشادت، ایستادگی در برابر دشمن و دفاع از کشور و ارزش‌های انقلاب را از جمله شاخصه‌های مردم بهمئی برشمرد و افزود: امروز نوبت خدمتگزاری مسئولان به این مردم عزیز است و جبران این ایستادگی و رشادت‌ها باید جزو اولویت‌های کاری همه مدیران باشد.
رئیس جمهور در ادامه با طرح این پرسش که آیا محرومیت استان به‌دلیل عدم وجود ظرفیت برای توسعه است؟ تصریح کرد: پاسخ این است که ظرفیت‌های بسیاری در این استان و به‌ویژه در شهرستان بهمئی وجود دارد که باید برای رفع نیازهای مردم فعال و به‌کارگیری شود.
دکتر رئیسی وجود ذخایر و میادین نفتی در استان کهگیلویه و بویراحمد را از جمله ظرفیت‌های عظیم این استان برای توسعه دانست و گفت: در این راستا وزارت نفت موظف شده است که بخشی از درآمد حاصل از استخراج میادین نفتی این استان در قالب مسئولیت اجتماعی، به رفع مشکلات و نیازهای مردم آن از جمله تولید و اشتغال تخصیص یابد.
رئیس جمهور جاذبه‌های گردشگری، اماکن زیارتی و امام‌زادگان، سنگ نوشته‌ها و نقش‌های برجسته تاریخی را از دیگر ظرفیت‌های استان به‌ویژه شهرستان بهمئی و نشانه قدمت تاریخی و تمدنی آن برشمرد و افزود: فعال‌سازی این ظرفیت‌های بزرگ نیازمند ایجاد زیرساخت نظیر بیمارستان و جاده‌های مواصلاتی است که بحمدالله با افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی در این شهرستان و همچنین محور مواصلاتی پاتاوه-دهدشت بخشی از مشکلات زیرساختی در این منطقه حل خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه خدای متعال از همه مسئولان نسبت به نعمت‌های بزرگی که به این منطقه عنایت کرده سوال خواهد کرد، اظهار داشت: بنای این دولت عبور از کنار مسائل و چالش‌ها نیست، بلکه ما در بطن چالش‌ها خواهیم رفت و برای حل آنها چاره‌جویی خواهیم کرد.
رئیس جمهور در ادامه به مشکل آب شهرستان بهمئی و استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: مشکل این مناطق بی‌آبی نیست بلکه مدیریت منابع آبی برای مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی است. به‌رغم کمبود نزولات آسمانی در برخی نقاط کشور، اما این دولت برای مدیریت منابع آبی اهتمام جدی دارد.
رئیسی افزود: برای انتقال آب و آبرسانی به نقاط مختلف این استان اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که اگر با یک کار جهادی توام شود حتما مردم این شهرستان نیز شاهد رفع مشکل آب خواهند بود.
رئیس جمهور بار دیگر بر لزوم بومی گزینی دستگاه‌های اجرایی در استان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت تاکید کرد و گفت: وقتی نیروی انسانی کارآمد در استان وجود دارد، آوردن نیروی کار از شهرهای دیگر غیرعقلایی است و نباید بار دیگر از تریبونی بشنوم که اعلام شود برای تامین نیروی انسانی استان به شهرها و استان‌های دیگر مراجعه شده است.
رئیسی ضمن تشکر و قدردانی از حضور پر شور مردم در استقبال از کاروان دولت مردمی و عذرخواهی از مردمی که بیرون مصلی در گرمای طاقت فرسا اجتماع کرده بودند، ابراز امیدواری کرد که این حضور باشکوه برای مدیران در خدمت‌رسانی به این مردم انگیزه مضاعفی ایجاد کند.
رئیس جمهور در ادامه عدم بهره‌مندی مردم از وجود سدهای متعدد در استان کهگیلویه و بویراحمد را از جمله مشکلات و مطالبات مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: از دیگر اولویت‌های مهم دولت در این استان چاره‌جویی برای بهره‌مندی بیشتر و بهتر مردم استان از منابع آبی این سدهاست.
رئیس جمهور با بیان اینکه بر اساس آمار، بیکاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته، اما در سطح شهرستان بهمئی به دلیل نبود کارخانجات و زمینه کشاورزی این اتفاق نیفتاده است، گفت: مسئولان موضوع ایجاد اشتغال در شهرستان بهمئی را با فوریت دنبال کنند تا نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان در این زمینه برطرف شود.

رئیسی خطاب به وزارت میراث فرهنگی و سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد که برای اجرای ماموریت‌های خود در راستای صیانت از میراث فرهنگ و عرصه‌های زیست محیطی، باعث اختلال و توقف در روال عادی زندگی مردم نشوند و اگر در جایی کار و زندگی مردم با عرصه‌های فرهنگی و طبیعی تداخل پیدا کرد، به جای متوقف کردن زندگی و کار مردم، برای رفع این اختلال راهکار کارشناسی پیدا کنند.
توجه به حفظ فرهنگ اصیل منطقه و دین‌محوری زندگی مردم و رفع فوری مشکل کمبود فضاها و امکانات آموزشی در منطقه با کمک خود مردم از دیگر تاکیدات رئیس جمهور خطاب به مسئولان استان بود.
رئیسی از مسئولان خواست آن دسته از مشکلات و مسائل منطقه را که سریع‌تر قابل حل و فصل است، در اولویت قرار دهند و مسائلی مثل احداث پالایشگاه و پتروپالایشگاه را که زمان‌بر خواهد بود، در اولویت‌های بعدی خود ببینند و تصریح کرد: مردم بهمئی بدانند که رفع مسائل و مشکلات شما همواره دغدغه ما و مسئولان استان است و هرگز از آنها غفلت نخواهیم کرد.



نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
مردم کهگیلویه وچرام باید::::::::::((((( به یکی رای دهند که حد اقل ابدارچی دولت::::::::: را)))))) در این سفر می اورد دهدشت وچرام:::::::::
Iran, Islamic Republic of
بایدهای رئیسی تمامی ندارد
کاش میدونستم مخاطب بایدهاش کیه؟
بیچاره مردم خوش خیال
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
فایل های مرتبط
1