تاریخ انتشار
جمعه ۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۶۳۸۸۶
کبنا گزارش می دهد؛

زباله پراکنی و بی توجهی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در یک مسابقه ورزشی

۰
کبنا ؛
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با انتشار تصاویری از محل برگزاری و خط پایان مسابقه دو استقامت (کوهستان) که صبح امروز در ابتدای پارک جنگلی یاسوج برگزار شد نوشت: آنچه دل هر طبیعت دوستی را به درد می آورد بی توجهی متولیان مسابقه به زباله های پراکنده شده در محیط زیست است.
به گزارش کبنا نیوز، روز پنج شنبه 1 تیرماه 1402، جنب اداره کل حفاظت محیط زیست استان ( ابتدای جاده پارک جنگلی «کوهستان») ، محل برگزاری مسابقه دو استقامت به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان بود.
اقدامی که با برپایی سیاه چادر، نمادی از فرهنگ عشایر استان قابل تحسین بود و خیلی زیبا، شکیل و زیرکانه بنظر می رسید، از طرفی برگزای چنین مسابقه ای که اغلب، طبیعت دوستان و کوهنوردان مخاطب آن هستند مورد پسند محیط زیست قرار گرفت و جای بسی خرسندی داشت.
 اما آنچه که در پایان این مسابقه، همه آن زیبایی ها را محو کرد و دل هر طبیعت دوست و شهروندی را به درد آورد و از نگاه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان پنهان نماند، در کمال تاسف پس از اتمام مسابقه و جمع آوری سیاه چادر، زباله های پراکنده شده در خط پایان این مسابقه ورزشی بود که با وزش باد به این سو و آن سو می رفتند. خط پایانی که وعدگاه اغلب کوهنوردان برای صعود به تپه های مشرف بر آبشار و گلگشت های هفتگی طبیعت دوستان است نیازمند توجه بیش از پیش متولیان برگزار کننده این مسابقه به محیط زیست بود.
چنین رفتاری از اداره ای که نیازمند است علاوه بر توجه به بعد جسمی و روانی ورزشکار به بعد زیست محیطی و فرهنگ سازی نیز توجه ویژه ای داشته باشند بعید به‌نظر می رسید .
حال سوالی که از متولیان این مسابقه باید پرسید این است که برگزاری مسابقه در محیط عاری از زباله و پسماند زیبنده تر و بهتر است یا چنین محیطی که ناشی از غفلت و ساخته دست خود ماست؟ امیدواریم در برنامه ها و مسابقات بعدی حفاظت از محیط زیست مد نظر دوستان قرار گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ام
ایییییش
Iran, Islamic Republic of
ام
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1