تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۶۳۳۳۶
در ستاد بحران شهرستان بویراحمد مطرح شد

​​​​​​​از ورود دستگاه قضایی به آتش سوزی‌های عمدی تشکر می‌کنیم / معاون دادستان مرکز استان: هم با عوامل آتش‌سوزی برخورد قانونی می‌شود و  هم با دستگاه‌هایی که کوتاهی داشته‌اند / لزوم برخورد با کباب فروشی‌های زغالی 

۰
کبنا ؛سومین جلسه ستاد بحران شهرستان بویراحمد با محوریت آتش سوزی‌ها با حضور، فرماندار و اعضاء ستاد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این جلسه مدیران منابع طبیعی، محیط زیست، بخشداران و دیگر اعضاء گزارش‌هایی از آخرین اقدامات و مشکلات در خصوص آتش سوزی‌ها ارائه کردند.
در این جلسه، آتش سوزی چم بلبلی منطقه مزدک نیز به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حکایت از عمدی بودن این آتش سوزی و آتش سوزی‌های مشابه دارد که به اتفاق اعضاء برای بررسی دقیق و برخورد قانونی مورد موافقت قرار گرفت.
بخشداران از کمبود امکانات و تجهیزات مقابله با آتش سوزی‌ها و برخی ناهماهنگی‌های ادارات منابع طبیعی و محیط زیست انتقاد داشتند که قرار شد من بعد این هماهنگی انجام بشود.
رهبر معاون دادستان مرکز استان در این‌نشست با اشاره به برخی سوابق و تجارب در موضوع آتش سوزی‌ها، اعلام کرد که طبق قانون همه دستگاه‌های دولتی در حفاظت از مراتع و جنگل‌ها وظیفه دارند و هر کدام باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌ها آمادگی داشته باشند.  
وی از ورود و حضور در آتش سوزی چم بلبلی مزدک خبر داد و گفت این‌آتش سوزی مورد بررسی قرار گرفته و با عوامل آتش سوزی و با کسانی که که احیانا می‌توانستند پیشگیری نمایند و اهمال کاری کردند، حتماً برخورد قانونی خواهد شد.
مهدوی مطلق در جمع‌بندی این‌نشست، گفت، اولاً طبق قانون همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی باید به کمک منابع طبیعی و محیط زیست بشتابند و ثانیاً بین منابع طبیعی، محیط زیست و بخشداران باید هماهنگی بیشتری به عمل آید.  
فرماندار بویراحمد از منابع طبیعی و محیط زیست خواستند تا تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی مردمی و بسیج را برای کمک به  پیشگیری و مهار آتش سوزی‌ها فراخوان نماید و هلال احمر و سازمان آتش نشانی شهرداری هم به آموزش حرفه‌ای این تشکل‌ها کمک نمایند.
فرماندار بویراحمد، ضمن تشکر از نیرو‌های مردمی و آتش نشانی، ورود دستگاه قضایی به آتش سوزی‌های عمدی و شبه عمد را موجب دلگرمی و سپاس دانست.  
فرماندار بویراحمد گفت: آتش سوزی‌های عمدی به قصد تصرف و تغییر کاربری است که این نیت شوم هرگز محقق نخواهد شد.
در این‌جلسه مصوب شد که هیچکدام از ادارات مربوطه و ذیربط حق همکاری برای تغییر کاربری زمین‌های سوخته را ندارند بلکه باید در احیاء آن‌ها اقدام نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1