تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۶۲۵۸۷
کبنا گزارش می‌دهد:

روایتی متفاوت از هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین ( فیلم و تصاویر )

۰
کبنا ؛هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین از تاریخ 27 اردیبهشت لغایت 02 خرداد ماه 1402 در پارک ولایت یاسوج برگزار شد. این نمایشگاه که بر پایه فرهنگ عشایر برپا شده بود، صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌ها به نمایش گذاشته شد و با استقبال گرم مردم روبه‌رو بود؛ اما بی‌نظمی‌هایی نیز در این نمایشگاه بود که در ادامه از زبان بازدید کنندگان و غرفه‌داران می‌خوانید.
خبرنگار کبنا در گفت‌وگو با چندتن از غرفه‌داران وضعیت جشنواره را مورد بررسی قرار داد. یکی از غرفه‌داران بومی در این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: استقبال مردم گرم و خوب بودو فروش نسبتاٌ خوب بود جز یک روز بارانی؛ اما من چانه خودم را نمی‌زنم خیلی از غرفه‌داران ناراضی بودند و می‌گفتند؛ وضعیت ایاب و ذهاب، هتل، غذا و... اصلاٌ مناسب نیست و یاسوج با برخورداری از این ظرفیت بسیار بالا از موهبت‌های طبیعی و الهی حیف است که رسیدگی نمی‌شود و این ظرفیت‌ها بی استفاده بماند. یکی دیگر از غرفه‌داران صنابع دستی گفت: خداراشکر استقبال خوب بود؛ اما صنایع دستی مصرف‌کننده خاص خودش را دارد چون هم قیمت صنایع دستی بالاست و هم باب سلیقه همه افراد نیست. بیشتر فروش ما از وسایل ریز و کوچک مثل کیف دستی، جا دستمال کاغذی و... بود.
یکی دیگر از غرفه‌داران گفت: خوبه است. اگر سالی چندبار تشکیل شود خیلی بهتر است.
       
یکی دیگر از غرفه‌داران غیربومی که انگار از شنیدن لفظ خبرنگار خوشش نیامده بود یا می‌ترسید، گفت: خوب بود، همه چیز خوب بود! بد نبود، استقبال مثل بقیه شهرها نبود، البته همه جا خوب و بد دارد.
 یکی دیگر از غرفه‌داران غیربومی گفت: یاسوج مردم خوب و خون‌گرمی دارد؛ ساده و مهربان؛ اما برخی مسوولان به اندازه مردم مهربان و خون‌گرم نیستند. 
یکی دیگر از غرفه‌داران گفت: تقریباٌ همه نمایشگاه‌های سراسر کشور را شرکت کردم اینجا هوا خوب، طبیعت خوب، محیط زیبا، اما نمایشگاه استاندارد نیست مثلاٌ بهتر بود کمی سلیقه به خرج می‌رفت و به جای گونی از بنر استفاده می‌شد یا به یک سری جزئیات توجه می‌شد.
خبرنگار کبنا همچنین با چندتن از بازدیدکنندگان نیز گفت‌وگو کرد. یکی از بازدیدکنندگان گفت: سرگرمی بسیار خوبی است مخصوصاٌ برای ما خانم‌ها که همیشه توی خانه‌ایم. این چند روز خودم را حسابی مشغول نمایشگاه کردم و واقعا شاد شدم. به نظرم اگر همیشه از این برنامه‌ها باشد خیلی خوب است.
    
یکی دیگر گفت: آمدیم ببینیم چه خبر است؛ اما آن طور که باید چنگی به دل نمی‌زند. واقعیتش را بخواهید کمی بی‌نظم است. خیلی از مردم سرپا هستند باید صندلی‌های بیشتری را در نظر می‌گرفتند و برنامه‌هایی بیشتری تدارک می‌دیدند. چون الان سرگرمی خاصی برای کودکان ندارد. بچه‌های ما آمدند خسته شدند رفتند.
جمعی از پسران که یک جا ایستاده بودند گفتند: چندتای ما غیر بومی و بومی است این چند روز می‌آمدیم اینجا سرگرم می‌شدیم. البته همیشه می‌آِییم ولی این  چند روز بیشتر. خوب بود. کم و کاستی‌هایی دارد. قیمت‌ها بد نبود. محصولات نمایشگاه به درد ما نمی‌خورد و فقط خوراکی خریدیم که هم خوشمزه بودند هم قیمتشان مناسب بود.
 جمعی از دختران که احتمالا همه غیربومی بودند گفتند: عالی بود. وسایل قشنگی بود؛ اما نه پولمان می‌رسید نه لازممان می‌شود. کمی خنزرپنزری خریدم. همین دستبند و گردنبند. لواشک و ترشک را هم که نگیم. لباس‌ها خیلی زیبا هستند. از برنامه‌هایی که برگزار می‌کنند رقص‌ها جالب بود. اما برنامه‌ها خیلی سرگرم کننده نبود شاید برای لرها جذاب باشد؛ اما ما زود خسته شدیم صدای موسیقی خیلی بلند بود.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1