تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۵۹۸۹۶

درخواست کهگیلویه و بویراحمد از استانداران زاگرس نشین/ پیام احمدزاده به جوانان برای نجات جنگل های بلوط

۰
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در استان مبارزه با آفت پروانه برگخوار سفید بلوط را آغاز کردیم و از همه استان های زاگرس نشین خواهش می کنم از تمام متولیان و دستگاه‌ها پای کار آمده و جنگل های بلوط زاگرس را نجات دهند.
سید علی احمدزاده در حاشیه آغاز پروژه مبارزه و کنترل آفت پروانه برگخوار سفید بلوط جنگلهای بلوط باشت اظهار کرد: در یک موقعیت مناسب، مبارزه با آفت جنگل های بلوط در باشت آغاز شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اقدام با تدبیر علمی دانشگاه یاسوج مرکز پایش های جهاد کشاورزی منابع طبیعی و گیاه شناسی آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این اقدام مهم یک کار علمی و با استفاده از تجربیات سال گذشته بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر کار مبارزه با این آفت از خود آفت جلوتر است و قبل از اینکه آفت گستردگی پیدا کند و بیشتر جنگل ها را آلوده سازد ما کار مبارزه را آغاز کرده‌ایم.
احمدزاده عنوان کرد: این کار علمی بوده و در بهترین زمان ممکن در باشت با انعقاد قرارداد صورت گرفته است.
استاندار گفت: ما با حساسیتی که برای این اقدام داشتیم از محل متمم سفر رئیس جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان و از محل دیگر نیز ۶ میلیارد تومان اعتبار به مبارزه علیه آفت اختصاص داده شده است.
وی عنوان کرد: در شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمنی بویراحمد و دنا جمعاً در ۷ هزار و ۲۲۴ هکتار مبارزه با آفت جنگلهای بلوط شروع می شود.
احمدزاده بیان کرد: از همه استان های زاگرس نشین و استانهای همجوار کهگیلویه و بویر احمد به خصوص از استانداران آنها درخواست می کنم که در حال حاضر وقت مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط و کرم جوان خوار بلوط است.
احمدزاده بیان کرد:  این آفت به صورت گسترده جنگل های زاگرس را تهدید می کند و الان زمان عملیات مبارزه با آن است.
وی افزود: ما در کهگیلویه و بویراحمد این مبارزه را آغاز کردیم و از همه این استان ها خواهش می کنم از تمام متولیان و دستگاه‌ها پای کار آمده و جنگل های بلوط زاگرس را نجات دهند.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: جا دارد از دست اندرکاران این اقدام مهم تقدیر و تشکر کرد، با شناخت کامل محلهای هدف این آفت در استان ما شناسایی شده و در حال حاضر که همزمان با شکوفه دادن درختان ابتدای کار کرم های آفت می باشد ما نیز عملیات مبارزه و کنترل را آغاز کرده ایم.
احمدزاده اضافه کرد: از همه مردم و حاشیه نشینان این جنگل ها و روستاییان از همه کسانی که دل در گرو حفظ طبیعت دارند خواهش می کنم به صورت خود جوش پای کار آمده و به دولتمردان که میخواهند جنگل های زاگرس را نجات دهند کمک کنند.
احمدزاده گفت: این جنگل ها متعلق به همه مردم است از همه جوانان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهم که در پویش با یک حرکت جهادی پای کار آمده و کمک کنند و دستگاههای جهاد کشاورزی منابع طبیعی و دیگر متولیان امر باید امکانات لازم را برای این پویش مهیا کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه باید پای کار آمده و جهادی به مبارزه با این آفت پرداخته و در نجات جنگل های زاگرس سهیم شوند تا بتوانیم امسال آفت را مهار کرده و دیگر شاهد خسارت های سنگین باشیم.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بودجه اعتبار انتصاب نظام اسلامی پروانه برگ خوار بلوط
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هذا ک چ ؟
خردادماه ۱۴۰۲ علمی بودنش معلوم‌میشود؟؟؟؟؟!!!!!!!
حجت
Iran, Islamic Republic of
بازم حرکت نمایشی و گرفتن عکس یادگاری
United Kingdom
درود خدا بر استاندار مردمی و بزرگ دکتر احمدزاده
شهروند
Iran, Islamic Republic of
برای بلوط عکس قشنگتر بشه
Iran, Islamic Republic of
رعایت نکات ایمنی در موقع سم پاشی ضروری ایست ...که اصلا رعایت نشده ...این موضع خود باید پیگیری شود
Iran, Islamic Republic of
رعایت نکات ایمنی در موقع سم پاشی ضروری ایست ...که اصلا رعایت نشده ...این موضع خود باید پیگیری شود
سجاد
Romania
خیلی فعال شده تو این دوماه .خبر داشته ریس جمهور میادولی نمیدونه پاسخگو باید باشه و احتمالن برکنار میشه .کارهای نمایشی رو کنار بزار جناب حکمتیان کی هست؟؟؟؟
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1