کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست کهگیلویه و بویراحمد از استانداران زاگرس نشین

26 اسفند 1401 ساعت 9:04

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در استان مبارزه با آفت پروانه برگخوار سفید بلوط را آغاز کردیم و از همه استان های زاگرس نشین خواهش می کنم از تمام متولیان و دستگاه‌ها پای کار آمده و جنگل های بلوط زاگرس را نجات دهند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در استان مبارزه با آفت پروانه برگخوار سفید بلوط را آغاز کردیم و از همه استان های زاگرس نشین خواهش می کنم از تمام متولیان و دستگاه‌ها پای کار آمده و جنگل های بلوط زاگرس را نجات دهند.
سید علی احمدزاده در حاشیه آغاز پروژه مبارزه و کنترل آفت پروانه برگخوار سفید بلوط جنگلهای بلوط باشت اظهار کرد: در یک موقعیت مناسب، مبارزه با آفت جنگل های بلوط در باشت آغاز شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اقدام با تدبیر علمی دانشگاه یاسوج مرکز پایش های جهاد کشاورزی منابع طبیعی و گیاه شناسی آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این اقدام مهم یک کار علمی و با استفاده از تجربیات سال گذشته بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر کار مبارزه با این آفت از خود آفت جلوتر است و قبل از اینکه آفت گستردگی پیدا کند و بیشتر جنگل ها را آلوده سازد ما کار مبارزه را آغاز کرده‌ایم.
احمدزاده عنوان کرد: این کار علمی بوده و در بهترین زمان ممکن در باشت با انعقاد قرارداد صورت گرفته است.
استاندار گفت: ما با حساسیتی که برای این اقدام داشتیم از محل متمم سفر رئیس جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان و از محل دیگر نیز ۶ میلیارد تومان اعتبار به مبارزه علیه آفت اختصاص داده شده است.
وی عنوان کرد: در شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمنی بویراحمد و دنا جمعاً در ۷ هزار و ۲۲۴ هکتار مبارزه با آفت جنگلهای بلوط شروع می شود.
احمدزاده بیان کرد: از همه استان های زاگرس نشین و استانهای همجوار کهگیلویه و بویر احمد به خصوص از استانداران آنها درخواست می کنم که در حال حاضر وقت مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط و کرم جوان خوار بلوط است.
احمدزاده بیان کرد:  این آفت به صورت گسترده جنگل های زاگرس را تهدید می کند و الان زمان عملیات مبارزه با آن است.
وی افزود: ما در کهگیلویه و بویراحمد این مبارزه را آغاز کردیم و از همه این استان ها خواهش می کنم از تمام متولیان و دستگاه‌ها پای کار آمده و جنگل های بلوط زاگرس را نجات دهند.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: جا دارد از دست اندرکاران این اقدام مهم تقدیر و تشکر کرد، با شناخت کامل محلهای هدف این آفت در استان ما شناسایی شده و در حال حاضر که همزمان با شکوفه دادن درختان ابتدای کار کرم های آفت می باشد ما نیز عملیات مبارزه و کنترل را آغاز کرده ایم.
احمدزاده اضافه کرد: از همه مردم و حاشیه نشینان این جنگل ها و روستاییان از همه کسانی که دل در گرو حفظ طبیعت دارند خواهش می کنم به صورت خود جوش پای کار آمده و به دولتمردان که میخواهند جنگل های زاگرس را نجات دهند کمک کنند.
احمدزاده گفت: این جنگل ها متعلق به همه مردم است از همه جوانان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهم که در پویش با یک حرکت جهادی پای کار آمده و کمک کنند و دستگاههای جهاد کشاورزی منابع طبیعی و دیگر متولیان امر باید امکانات لازم را برای این پویش مهیا کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه باید پای کار آمده و جهادی به مبارزه با این آفت پرداخته و در نجات جنگل های زاگرس سهیم شوند تا بتوانیم امسال آفت را مهار کرده و دیگر شاهد خسارت های سنگین باشیم.


کد مطلب: 459896

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/459896/2/درخواست-کهگیلویه-بویراحمد-استانداران-زاگرس-نشین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1