تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۵۴۴۳۵
کبنا گزارش می دهد؛

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش برای ایجاد توازن در خدمات سنتی و جدید کتابخانه‌های عمومی

۰
کبنا ؛مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در آیین تجلیل از خادمان و فعالان عرصه کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد، از رویکرد جدید این مجموعه فرهنگی و تلاش برای ایجاد توازن در ارائه خدمات سنتی و جدید به اقشار مختلف جامعه خبر داد.
به گزارش کبنا، آیین تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سجاد محمدیان، مدیرکل آموزش و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ منصور کوهی رستمی، رئیس انجمن علمی ارتقاء کتابخانه های عمومی ایران؛ محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد؛ کبری اخلاقی نیا، مدیرکل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی این استان برگزار شد.
محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و همچنین تسلیت رحلت روحانی انقلابی حضرت آیت‌الله سیدعلی‌اصغر حسینی امام جمعه سابق شهر یاسوج اظهار داشت: ایشان ارتباط نزدیکی با کتابخانه های عمومی استان داشتند و هر سال در هفته کتاب در محضر ایشان بودیم و از توصیه های گهربارشان نهایت استفاده را می‌کردیم.
جبارنژاد در ادامه ضمن تبریک هفته کتاب تصریح کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست؛ کتاب برای خانواده ها بسیار مهم و ارزشمند است و فرزندانِ خانواده هایی که به کتاب و کتابخوانی اهمیت می دهند نیز به همان اندازه به کتاب و کتابخوانی علاقه پیدا کرده و در این مسیر حرکت می کنند. ما باید این بحث را برای خانواده ها تبیین کنیم و خانواده ها را به کتاب و کتابخوانی ترغیب و تشویق کنیم تا در این مسیر حرکت کنند.
آیین تجلیل از خادمان و فعالان عرصه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد
وی همچنین افزود: با حفظ کارکرد سنتی کتابخانه ها، رویکرد جدیدی را در خدمات کتابخانه ها تعریف کرده ایم و سعی بر ایجاد توازن در خدمات سنتی و جدید این مجموعه فرهنگی داریم.
مدیرکل آموزش و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این مراسم با اشاره به سه کارکرد کتابخانه های عمومی یعنی آموزش، ارتباط و اطلاع رسانی و همچنین پر کردن اوقات فراغت افراد گفت: کارکرد کتابخانه ها  در کشورهای دنیا بر آموزش های اولیه زندگی به افراد اولویت داده شده است. کتابداران به عنوان رابط و واسط آموزش و تربیت افراد، در اطلاع رسانی و پرکردن مفید اوقات فراغت جامعه هدف تلاش می کنند.
محمدیان در ادامه خاطرنشان کرد: لزوماً در کتابخانه ها خواندن به معنای مطالعه نیست و باید به اوقات فراغت کاربران و مراجعین به کتابخانه ها را غنا ببخشیم.
منصور کوهی رستمی، رئیس انجمن ارتقاء کتابخانه های عمومی کشور نیز  در بخش دیگری از این مراسم عنوان کرد: کتابخانه های عمومی به لحاظ گستردگی، بدنه جوان و نوگرا می توانند تحولی عظیم در آینده کتاب و کتابخوانی ایجاد کنند. خوشبختانه برنامه محوری کتابخانه های عمومی کشور که با شاخص های مطلوب و اثر گذاری همراه شده از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه فرهنگی و آموزشی است.
در پایان مراسم از فرماندار شهرستان مارگون به عنوان رئیس انجمن برتر انجمن ها در استان تقدیر شد. مهتاب حقانی به عنوان مسئول برتر کتابخانه، اسماء رمضانی، کتابدار کتابخانه عمومی شهید رجایی چرام به عنوان کتابدار برتر استان و احمد حاجی پور به عنوان خدمتگزار نمونه استان معرفی و از آنها تجلیل شد. همچنین از هانا شهرکی در رده سنی خردسال؛ یاسمین تابش در رده سنی کودک؛ اسماء بهنیاء فرد در رده سنی نوجوان؛ احمد فرحبخش در رده سنی جوان و حمید محمدی در رده سنی بزرگسال تقدیر به عمل آمد.
آیین تجلیل از خادمان و فعالان عرصه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1