تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۵۳۹۴۹
تشییع و خاکسپاری دو شهید حمله تروریستی شاهچراغ در شهرستان‌های بهمئی و بهبهان برگزار شد

«خوبان» چه خوب تشییع شدند ( + فیلم و تصاویر )

۴
کبنا ؛پیکر دو شهید حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ با استقبال مردم بهبهان و بهمئی تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش کبنا، پیکر دو شهید حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ صبح امروز در بهبهان و عصر امروز در شهرستان بهمئی با استقبال مردم تشییع و در آرامگاه ابدی خود خاک شدند.
بنا بر این گزارش، پیکر مطهر ‌‌هوشنگ(پدر) و امید خوب از شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) امروز در شهرستان بهبهان استان خوزستان انجام شد و آحاد مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان بهبهان پیکر این شهدا را از حرم فضل‌ابن موسی (ع)، تا حرم شاه زید این شهر تشییع شدند.
از دقایق اولیه صبح در حرم فضل ابن موسی (ع) همه آمده بودند پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال، همه با چشمانی اشک‌آلود، هر کجا چشم می‌انداختی همه یک صدا و متحد موج ابراز همدردی خود را با مردم شیراز به ویژه خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی که داغدار عزیزانشان شده بودند و پدر، مادر و برادر و خواهر خود را از دست داده بودند نشان دادند.
حزن و اندوه در چهره‌های مردمان موج می‌زند، ذکر یا حسین(ع)  به‌یاد شهدای ترور حرم فضای مراسم تشییع را عطرآگین کرده بود،  لحظه به لحظه به سیل جمعیت اضافه می شود و جمع عظیمی از مردم شهید پرور بهبهان استان خوزستان با در دست داشتن عکس شهدا و سر دادن شعار‌هایی علیه جنایت تروریست‌ها، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود، این جنایت را محکوم کردند.
در حاشیه این مراسم که جمعی از مسئولان محلی و مسئولانی از استان کهگیلویه و بویر احمد حضور داشتند، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این شهرستان مسیر عبور شهدای تروریستی حرم شاهچراغ(ع) به شهرستان بهمئی بود که بنا به قرابتی که میان مردم بهبهان و بهمئی وجود داشت امام جمعه، فرماندار و مردم متدین بهبهان درخواست داشتند که شهدا در این شهر نیز تشییع شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز مردم دین‌دار، متدین، غیور، نجیب و شریف شهرستان بهبهان استقبال کم نظیری از پدر و پسر شهیدی داشتند که مظلومانه در حرم شاهچراغ به خاک و خون کشیده شدند.
وی با تبریک و تسلیت به همه ملت ایران و مردم استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شهدای حرم اهل بیت هستند که مظلومانه توسط مزدوران تکفیری به شهادت رسیدند و امروز در میان استقبال مردمی از شهرستان بهبهان تشییع شدند که از همه مردم و مسئولان این شهرستان همچنین استاندار خوزستان که معاون سیاسی وی در این مراسم حضور دارد سپاسگزارم.
احمدزاده بیان کرد: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدا نشان داد مردم پای انقلاب، نظام و خون مطهر شهدا هستند و شهدا مایه افتخار و سربلندی ملت ایران و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و به یاری خداوند خون مطهر شهدا بساط ظلم و کفر تکفیری‌ها را از بین ببرد و جمع کند.
              
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مردم در تشییع شهدای حرم شاهچراغ ثابت کردند همچنان وفادار به انقلاب هستند 
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) گفت: این شهرستان مسیر عبور شهدای تروریستی حرم شاهچراغ به شهرستان بهمئی بود که بنا به قرابتی که میان مردم بهبهان و بهمئی وجود داشت امام جمعه، فرماندار و مردم متدین بهبهان درخواست داشتند که شهدا در این شهر نیز تشییع شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک و تسلیت به همه ملت ایران و مردم استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شهدای حرم اهل بیت هستند که مظلومانه توسط مزدوران تکفیری به شهادت رسیدند و امروز در میان استقبال مردمی از شهرستان بهبهان تشییع شدند که از همه مردم و مسئولان این شهرستان همچنین استاندار خوزستان که معاون سیاسی وی در این مراسم حضور دارد سپاسگزارم.
          
فیلم| تشییع پیکر دو شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در بهبهان
مردم شهرستان بهمئی که از نخستین ساعات صبح امروز منتظر ورود فرزندان خود به این شهرستان بودند در ورودی شهر بهمئی از شهیدان «امید و هوشنگ خوب» استقبال کردند.
پیکر شهیدان حوالی ساعت ۱۴ به شهرستان بهمئی و شهر لیکک می‌رسد، با آنکه جمعیت شهرستان بهمئی بالغ بر ۵۰ هزار نفر است، امروز مسیر تشییع دو شهید این شهرستان به گونه‌ای مملو از جمعیت می‌شود که گویی احدی در خانه نمانده و همه مردم خود را به خیابان رساندند تا در مراسم تشییع شهیدان «امید و هوشنگ خوب» شرکت کنند.
 برخی از مردم با در دست داشتن شاخه گل، تمثال امام راحل و تصاویری از رهبر معظم انقلاب و شهدا به خیل عظیم جمعیت پیوسته‌اند تا پیکر پاک شهدای شاهچراغ به جایگاه ابدی شان بدرقه کنند.
مردم شهرستان بهمئی از دو کبوتر خونین بال این شهرستان که در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند به صورت گسترده و بی نظیر استقبال کردند.
برخی از مردم نیز با در دست داشتن شاخه گل، تمثال امام راحل و تصاویری از رهبر معظم انقلاب و شهدا به خیل عظیم جمعیت پیوسته‌اند تا پیکر پاک شهدای شاهچراغ به جایگاه ابدی شان بدرقه کنند.
           
صبح امروز پیکر پاک و مطهر شهیدان هوشنگ و امید خوب از شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شیراز مورد استقبال مردم شهید پرور بهبهان قرار گرفت.مردم این شهرستان با شعارهایی همچون "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر فتنه‌گر" و "مرگ بر آشوبگر" حمله تروریستی و هتک حرمت ارزش‌های اسلامی توسط اغتشاشگران را محکوم کردند.همچنین در این اجتماع برخی با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان نیروی انتظامی تشکر تشکر از حضور نیروهای نظامی در صحنه مقابله با آشوبگران قدردانی کردند.
شهدا ریشه انقلاب‌اند
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در جمع تشییع‌کنندگان در لیکک از توابع بهمئی، گفت: شهدا ریشه‌های انقلاب‌اند، شهید زنده است و ریشه شجره طیبه این انقلاب در خون شهداست.
آیت الله سید نصیر حسینی ابراز داشت: استعمار و استکبار با حرکت‌های مذبوحانه خود نمی‌توانند به انقلاب ریشه دار ما خدشه وارد کنند.
وی تأکید کرد: تا آخرین نفس مردم ایران دست از دامان اهل بیت برنمی دارند و دشمن بداند ما هرگز دست از انقلاب و آرمان‌های شهدا و ولایت فقیه بر نخواهند داشت.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر امنیت مورد خدشه قرار گیرد آمریکا و اسرائیل به احدی رحم نمی‌کند و داعش پیاده نظام آمریکا است.
آیت الله حسینی تصریح کرد: دشمنان تاکنون شاهد شکست‌های خفت باری از طرف ملت ایران بوده‌اند و شکست‌های تلخی نصیب‌شان شده است و دست به چنین حرکات بزدلانه‌ای همچون حادثه ترور شیراز در حرم مطهر شاه چراغ (ع) می‌زنند.
وی ادامه داد: وقتی آمریکای خبیث سردار پرأفتخار ما را به شهادت رساند ایران پایگاه عین الاسد عراق را متلاشی کرد و جهان در بهت فرو رفت.
            
به گزارش کبنا، آیین تشییع پیکر این 2 شهید دیروز یکشنبه در یاسوج تشییع شد و پس از انتقال و تشییع در شهرهای گچساران، باشت، بهبهان(خوزستان)، به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویر احمد منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد. حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان در مراسم تشییع این دو شهید حاضر شدند و نماز میت به امامت آیت‌الله حسینی امام جمعه یاسوج اقامه شد.
«هوشنگ و امید خوب» دو شهید بهمئی هستند که شامگاه چهارشنبه هفته گذشته در حمله تروریستی به نمازگزاران و زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز، که از سوی عوامل استکبار جهانی و گروهک‌های تکفیری روی داد، به همراه ۱۳ نفر دیگر از هموطنانمان از جمله چند کودک و زن، مظلومانه به شهادت رسیدند. پیکر این دو شهید امروز در شهرستان بهبهان و بهمئی بر روی دستان مردم تشییع شدند.
     
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1