تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۵۳۵۲۶
با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد مطرح شد

نشست هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی شهرستان بویراحمد / اکبری‌تبار: انجام معاملات با افراد نزدیک خانواده و بکارگیری نیرو توسط دهیاران خلاف قانون است / هر گونه فعل و انفعالات مالی دهیاران باید مصوبه شورا داشته باشد

۰
کبنا ؛
نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات دهیاری‌های شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد و بخشدار مرکزی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز چهارشنبه (۲۷ مهرماه ۱۴۰۱) بخشدار مرکزی بویراحمد در این نشست گفت: طی مدت گذشته سرکشی‌های حضوری و نامحسوس زیادی در خصوص مشکلات روستا‌ها داشته‌ایم، و موارد لازم را به دهیاران تذکر داده‌ایم.
علی اکبری تبار اظهار داشت: یکی از ایرادات در بحث تخصیص اعتبارات، عدم هماهنگی و موازی کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است.
اکبری تبار بیان کرد: وقتی زیرساخت‌های شبکه آب، گاز، برق یا آسفالت قرار است جایی انجام شود باید با هماهنگی ادارات انجام گیرد و از دوباره کاری جلوگیری شود.
بخشدار مرکزی بویراحمد گفت: مناطقی از جمله باغات مهریان، باغ‌های تنگ گنجه‌ای، قصابی‌های حواشی شهر و روستا‌ها هیچ کدام مجوز و پروانه ندارند، که ساماندهی این موارد باید در دستور قرار گیرد.
اکبری تبار گفت: هر گونه فعل و انفعالات مالی دهیاران باید مصوبه شورا داشته باشد و مراحل قانونی طی شود و پس از آن کار اجرایی شود. حساب‌ دهیاری‌هایی که بسته شده است، گا‌هاً به دلیل عدم توجه به قانون است.
وی  با تأکید بر انجام معاملات در بستر قانون، اضافه کرد: انجام معاملات با افراد نزدیک خانواده و همچنین بکارگیری نیرو با هر عنوانی توسط دهیاران خلاف قانون است، باید سلسله مراتب قانونی طی شود.
اکبری تبار خاطرنشان کرد: تابلو نام خیابان‌های روستا‌ها و تابلو‌های خوشامدگویی روستا‌ها نصب شود و همینطور اموال دهیاری‌ها باید دارای کد باشند.
وی گفت: نبود سطل‌های زباله یکی از مواردی است که دهیاران باید به آن ورود کنند و این مسأله را حل کنند، آقای صیدی- دهیار- ابتکار عملی در خصوص سطل‌های زباله به خرج داده و هزینه یک میلیاردی خرید سطل‌های زباله را به ۱۰ میلیون تومان رسانیده، بقیه دهیاران هم می‌توانند از این خلاقیت و ابتکار استفاده کنند.
وی افزود: کاشت درخت در معابر و پیاده رو باید با هماهنگی دهیاری انجام شود، هرگونه قطع درختی باید مجوز دهیاری را داشته باشد، از طرفی اگر درختی روی فردی افتاد دهیاری مسئول است.
فرماندار بویراحمد نیز در این نشست گفت: آقای اکبری تبار- بخشدار بویراحمد- از زمان حضور خود، تغییر و تحولات خوبی را در بخشداری مرکزی شروع کرده‌اند و ما به دلیل پای کار بودن‌ایشان نسبت به وضعیت بخشداری خیال راحت‌تری داریم.
شهرام مهدوی مطلق اظهار کرد: نگاه ما در منظومه جمهوری اسلامی ایران، یک زنجیره ارزش مدیریتی است، دهیاران یک لایه حکمرانی از نظام هستند، مهمترین و مطمئن‌ترین و نزدیک‌ترین رابطه بین مردم و مسئولین نظام، از طریق دهیاری‌ها انجام می‌گیرد.
وی به نقش مهم دهیاران اشاره کرده و گفت: دهیار یک حکمران در یک منطقه است، حکمران نگاه بخشی و جزیره‌ای ندارد بلکه نگاه زنجیره‌ای دارد، و با همه مسائل منطقه درگیر است.
وی گفت: اگر همه ما به شهر و روستا نگاه توسعه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم با هم افزایی و هماهنگی یکدیگر، مسائل را حل کنیم. توقع این است که سیاست‌های ابلاغی دولت را در منطقه خود اجرایی کنید.  
مهدوی مطلق بیان کرد: سیاست‌های این دولت مبنی بر مردمی بودن است، گا‌هاً از مردم می‌شنویم که دهیاری بسته است، در‌های دهیاری‌ها باید بر روی مردم باید باز باشد، باید با مردم گفت و گو کنید، باید با مردم صحبت کنید و درد دل‌های آن‌ها را بشنوید.
وی گفت: در گلایه‌های مردم خیر‌های زیادی است. خواسته ما این است که مردمی باشید و بیشتر از قبل همراه مردم باشید.
مهدوی مطلق بیان کرد: مسائلی که دهیاری‌ها با آن مواجه هستند زمین خواری، مشکل سرانه‌های عمومی است، دهیاران با این موارد غیرقانونی مقابله کنند،   مورد حمایت قرار می‌گیرند.
مهدوی مطلق گفت: شما با عمده مشکلات درگیر هستید، از بیت المال و حق دولت دفاع کنید، اگر دفاع نکردید دود این مسأله به چشم مردم می‌رود.
وی گفت: ۴ هزار مسکن قول نامه‌ای بدون پروانه در اطراف شهرستان بویراحمد وجود دارد، باید این موضوع را تعیین تکلیف کنیم.  
مهدوی مطلق گفت: از منابع طبیعی، بستر‌های رودخانه و دره‌ها حفاظت کنید، این بستر‌ها حق مردم است، ما حافظ منافع عمومی هستیم، دولت باید در اجرای قانون قوی عمل کند.
وی در خصوص مشکلات آنتن دهی مناطقی از شهرستان بویراحمد، بیان کرد: آنتنهای مخابرات در مناطقی از شهر در حال اضافه شدن است، در مورد اسفالت شهر مادوان بنیاد مسکن منتظر احیا و اماده‌سازی قیر است
فرماندار بویراحمد اظهار کرد: مسأله اتفاقات اخیر  بر روی حجاب و بدحجابی نبود، مسأله پیشرفت‌ها و افق آینده این کشور است، مسأله این است که ایران قوی‌تر شده است. اما نقطه قوت ما نقطه ضعف دشمن است، ما مردم و خدا را داریم که آن‌ها ندارند.  
در این نشست که ۵ ساعت به طول انجامید، دهیاران بخش مرکزی بویراحمد از مشکلات روستا‌های خود بخصوص در خصوص مشکلات جاده‌ای، نبود روکش آسفالت، از بین رفتن بیس‌ریزی و بی‌توجهی بنیاد مسکن به این موضوع، همچنین بی‌توجهی ادارات خدمات‌رسان به مکاتبات دهیاران، نبود روشنایی، مشکلات انشعاب آب، مشکلات جمع اوری زباله و ... سخن گفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باز هزاران مرتبه شکر ایزد منان که بخشداران از بخشهای مختلف شهرستان مشکلات خود را بیان میکنند ولی افسوس و صد افسوس که تعاریف الکی از بخشدار بویراحمد مینمایید هر چند تازه در این پست مشغول شده ولی باز فعالیتش در این زمان محدود از شهردار هشت ساله بیشتر است یه نکاهی به خیابانهای یاسوج بیندازید ببینید چقدر افتضاح هستند بالاخص سی متری شهدای تل زالی که هر راننده ای که در ان مسیر تردد کرده باشد به عمق فاجعه پی خواهد برد انهم مرکز شهر ادم به یاد درس زمین شناسی و چین خوردگیهای دوران مختلف زمین شناسی میفته واقعا تاسف برانگیزه
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین فرماندار ضعیف ترین معاون ها و ضعیف ترین بخشدارها همه هم از بک منطقه خاص هستن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1