تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۵۲۵۳۲
صبح امروز همزمان با اربعین حسینی انجام گرفت

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در یاسوج

۰
کبنا ؛ به رسم سال‌های اخیر، همزمان با روز اربعین حسینی مراسم پیاده‌روی با عنوان «جاماندگان اربعین» در بسیاری از شهرهای کشور برگزار شد تا کسانی که در این روز در اماکن مذهبی عراق، بویژه در حرم امام حسین (ع) حضور ندارند، به نیت این مراسم در کربلا، در شهر خود پیاده‌روی و عزاداری کنند. در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز این مراسم صبح شنبه، ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ از میدان جهاد این شهر تا امامزاده مختار برگزار شد.
رسانه های غربی دنبال بایکوت خبری پیاده روی اربعین حسینی هستند
 امام جمعه موقت یاسوج گفت: رسانه های غربی دنبال بایکوت خبری پیاده روی اربعین حسینی و این حرکت جهانی هستند.
حجت‌الاسلام سیروس حکمتی نیک با بیان اینکه عاشورا عرصه تقابل دو جبهه نا متقارن و نامتوازن بود، افزود: آن‌هایی که مقابل امام حسین(ع) ایستادند خود را مسلمان می‌دانستند، اما لشکر امام حسین(ع) کمتر از ۱۰۰ نفر بودند، بنابراین هرگاه میدانی شکل بگیرد، در این عرصه دینداران حقیقی اندک هستند.
وی با اشاره به اینکه همیشه دو عامل دشمن بیرونی و داخلی متوجه اسلام بوده است، یادآور شد: خطر دشمن داخلی خطرناک‌تر از خارجی است، بنابراین در این مواقع نیروهای خودی مغلوب احساست شده و مسیر را اشتباه می‌روند.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه کسی که اعتقادی به اسلام نداشت حاکم اسلامی شده بود، خاطرنشان کرد: این موضوع موجب شد امام قیام کند و در مقابل یزید بایستد و جریان عاشورا رخ دهد، تا اسلام زنده بماند، بنابراین امروزه آثار این قیام را در قرن ۲۱ به زیبایی می‌بینیم.
حکمتی نیک با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیون مسلمان از سراسر جهان در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، تصریح کرد: این کنگره بزرگ جهانی و ده‌ها میلیونی در بایکوت خبری انجام می‌شود، بنابراین رسانه غربی به دنبال بایکوت رسانه‌ای این حرکت جهانی هستند.
وی با بیان اینکه اربعین یک رسانه جهانی است، بیان کرد: اربعین مهمترین بعد تشکیل تمدن نوین اسلامی است.
 حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، بیان کرد: تبیین زوایای مختلف دفاع مقدس از ابعاد جهاد تبیین است، زوایای زیادی از دفاع مقدس وجود دارد که ضرورت دارد برای مردم بیان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد ...
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
1