تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۵۲۲۱۴
تلاش‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه اربعین؛

نصیر الاسلامی: خدمت‌رسانی مشترک اداره اوقاف کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در مرز شلمچه + تصاویر

۰
کبنا ؛حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سی هزار بطری آب معدنی جهت توزیع بین زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه تهیه شده است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز سه شنبه (15 شهریورماه 1401) گفت: سی هزار بطری آب معدنی جهت توزیع بین زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه تهیه شده است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در قالب موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه به خدمات دهی به زائران در ایام اربعین حسینی می پردازد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسکان ، توزیع شربت و آب معدنی ، پذیرایی و خدمات بهداشتی و فرهنگی از جمله اقدامات این اداره کل در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  با اقدامات انجام شده موکب‌ شهدای مدافع حرم از ۱۵ تا ۳۰ شهریور به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائرین اربعین حسینی خواهد بود.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: اربعین حسینی کهکشانی بوده که خداوند متعال در آسمان تشیع قرار داده است و ما می توانیم با این کهکشان راه سعادتمندی را بهتر پیدا کنیم.
اربعین ، نگاهی مجدد به عاشوراست و مروری دوباره بر مضامین بلند خطبه های آتشین عقیله بنی هاشم زینب کبری علیها السلام و اسیر آزادی بخش حضرت امام سجاد علیه السلام است. چهل روز از اشک های کربلا می گذرد ؛ قطراتی که حاوی پیام فتح اند و دلاور مردی.

آماده سازی موکب شهدای مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفده هزار بطری آب معدنی جهت توزیع بین زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه تهیه شده است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در قالب موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه به خدمات دهی به زائران در ایام اربعین حسینی می پردازد.
وی گفت: هفده هزار بطری آب معدنی، 300کیلو شکر ، پنج هزار لیوان ، هشتصد لیتر آب لیموی طبیعی،پنجاه بسته بزرگ نان محلی از جمله موارد اهدا شده به موکب شهدای مدافع حرم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه می باشد که بصورت مشترک با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برپا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسکان ، توزیع شربت و آب معدنی ، پذیرایی و خدمات بهداشتی و فرهنگی از جمله اقدامات این اداره کل در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه می باشد.
وی گفت:  با اقدامات انجام شده موکب‌ شهدای مدافع حرم از ۱۵ تا ۳۰ شهریور به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائرین اربعین حسینی خواهد بود.
ایجاد والاترین ابعاد معرفتی و  تربیتی در اربعین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد چندین موکب را در مرز شلمچه و همچنین داخل استان کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی نموده است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: زیارت پرفیض اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در طول سال‌های متمادی برگزار شده و بحق والاترین ابعاد معرفتی و تربیتی را در عاشقان حضرت ایجاد نموده است.
عباس نصیرالاسلامی گفت: در چند در طول سالیان متمادی فرد و افرادی از قبیل رژیم بعث صدام قصد توقف و نابودی آنرا داشته اند ولکن نتوانسته اند مانع تعالی و اثربخشی این راهپیمایی عظیم و باشکوه شوند
زیارت اربعین ابعاد مختلفی دارد. یک بعد آن، اصل زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام در این روز است. بُعد دیگر، مفاد زیارت اربعین است؛ چه آن زیارتی که از امام صادق علیه السلام نقل شده و چه زیارت منقول از جابر و مخصوصاً زیارتی که از زبان امام علیه السلام است، ابعاد بسیار عمیقی را در قالب زیارت فرموده است.
نصیرالاسلامی گفت: در هر صورت بحمدلله چند ساله اخیر با تلاش‌های جهادی همه علاقمندان این مسیر مقدس از جمله شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی به بزرگترین اجتماع پیاده روی معنوی جهان با حضور شیعیان و علاقمندان حسینی و حتی دیگر مکاتب و دیگر ادیان شده است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: در همین راستا سازمان اوقاف و امور خیریه بعنوان خدمتگذار قرآن و نوادگان اهل‌بیت علیهم السلام در موضوع سفر زیارتی اربعین نیز بعنوان خدمتگذار پیشتاز بوده است
با همت همکاران اداری و اصحاب وقف و بقاع متبرکه حضور پررنگی در خدمات به زوار عزیز در طول مسیر در عراق و داخل کشور داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز چندین موکب را ساماندهی نموده است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: با اینکه این استان از جهت موقوفات روضه خوانی حضرت سیدالشهداء علیه السلام کم بهره و از از جهت موقوفات اطعام بی بهره است ولکن با تلاشهای همکاران و تاکیدات نماینده محترم ولی فقیه در سازمان موکبهایی را ساماندهی نموده است
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: چندین موقوفه در استان در مسیر زوار حسینی با تلاشهای خیرین عزیز و همت هیات امناء بزرگوار در استان و بویژه شهرستان گچساران بنام امامزاده بی بی حکیمه، امامزاده جعفر و امامزاده قطب الدین در مسیر زوار به خدمت رسانی می پردازد
و دیگر موکب اوقاف استان کهگیلویه وبویراحمد با همکاری اوقاف اوقاف استان بوشهر در مرز شلمچه به خدمت رسانی و پذیرایی از زوار عزیر می پردازد.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: در همین‌جا فرصت را مغتنم می شمارم و از همه خیرین و علاقمندان حسینی درخواست می کنم که در این راه مقدس ، بذل مال نموده و مالک یا املاکی را در راستای خدمت بی منت به زوار اربعین وقف نمایند.

نام شما

آدرس ايميل شما

نسرین
Iran, Islamic Republic of
چطوری میتونم مواد غذایی بدهم برای کربلا؟
رضا
United States
یه گزارش از امکانات مرزی کار میکند بدونیم چی باید بیاریم یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
یاسوج چند تا موکب هست شلمچه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1