تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۴۵۲۱۶۰
کبنا گزارش می‌دهد

(فیلم و تصاویر) آیت‌الله ملک‌حسینی در مراسم تشییع سید قادر لاهوتی: چقدر آبرو‌ها بردیم و حق‌ها ضایع کردیم، هر چه خواستیم نوشتیم، هر چه خواستیم گفتیم، دنیا حساب دارد، آخرت حسابی بیشتر! بیایید همه استغفار کنیم

۳
کبنا ؛مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم دکتر قادر لاهوتی، از چهره‌های نامدار فرهنگی جنوب کشور، عصر امروز در دهدشت برگزار شد.
در مراسم تشییع این معلم فرهیخته که در میدان مرکزی شهر دهدشت برگزار شد، دوستداران، شاگردان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.
            
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، نماز میت را بر پیکر زنده یاد لاهوتی اقامه کرد.
آیت الله ملک حسینی در سخنانی با برشمردن برخی از سجایای اخلاقی مرحوم لاهوتی از او به عنوان معلمی متعهد و با اخلاق یاد کرد.
پیکر این معلم فقید پس از تشییع و اقامه نماز در سرای ابدیش، قبرستان جدید دهدشت آرام گرفت.
        
دکتر لاهوتی از اساتید حوزه ادبیات فارسی در یک ماه اخیر به دلیل عارضه کلیوی در بیمارستان بستری بود و روز گذشته درگذشت.
این چهره فرهنگی و سیاسی در طول حیات خود شاگردان و چهره‌های ادبی ماندگاری را در جامعه ادبی کشور پرورانده است.
معاونت اداره آموزش و پرورش کهگیلویه، فرمانداری شهرستان گچساران، ریاست دانشگاه پیام نور دهدشت و عضویت در شورای آموزش و پرورش استان از جمله مسئولیت‌های اجرایی دکتر لاهوتی بود.
سید قادر لاهوتی در سال ۱۳۳۴ در بخش مرکزی کهگیلویه متولد شد.
دلیل پذیرفتن خواندن نماز بر پیکر مرحوم لاهوتی
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم تشییع پیکر مرحوم سید قادر لاهوتی گفت: امروز در مراسم تشییع پیکر عزیز، سید، استاد و معلمی جمع شده‌ایم و اشاالله جسمش را تشییع می‌کنیم به سوی بهشت.
آیت ملک حسینی افزود: در هر تشییعی باید یک احساس در ما باشد به این معنی که شاید در تشییع بعدی ما نباشیم و این یک تفکر غلط است چرا که مرگ به سراغ همه می‌آید و شاید جنازه بعدی که بر آن نماز خوانده می‌شود جنازه من یا شما باشد چرا که مرگ ناگهانی به سراغ همه می‌آید.
وی ادامه داد: مرگ را باید شناخت چرا که آینده امروز ما است. یکی از مهمترین چشم انداز‌های انسان کوچ به آینده‌ای به نام مرگ است. مرگ تولد و رهسپار شدن به روز رستاخیز و از مهمترین بخش‌های حیات انسان است.
ملک حسینی با اشاره با واقعه عاشورا، گفت: مصاف عاشورا، مصاف انسان‌های برجسته با انسان‌های پست است.
وی افزود: وقتی انسانی می‌میرد برای مؤمن به منزله عبور از زندان و رسیدن به آزادی و بهشت لذت‌های اوست اما مرگ برای کافر پایان لذت‌ها و رسیدن به عذاب است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز استاد و معلمی را تشییع کردیم که بچه‌های این منطقه را تربیت کرده است و در میان مردم با اخلاق زندگی می‌کرد.
وی گفت: این عزیز در این دنیا زندگی کرد و بسیاری از شما وی را به اخلاق توصیف کردید خدایش رحمت کند. کسانی هم وی را به تلاش گر در عرصه علم و ادب توصیف کردند.
         
ملک حسینی به دو ویژگی مرحوم لاهوتی اشاره کرد و اظهار داشت: او به شهادت نزدیکانش به‌ امیرالمومنین عشق می‌ورزید یعنی دریافته بود که انسان خوب یا بد به‌امیرالمونین نیاز پیدا می‌کند پس باید در این دنیا رابطه عقلانی و احساسی یعنی عقل و عشق را با‌امیرالمؤمنین حل کرد. هم عقل و هم احساس را به‌امیرالمؤمنین سپرد. او میدانست که قیامت دنیای شفاعت است و هیچکس بدون شفاعت به بهشت نمی‌رود و ان شاء الله جدش‌ امیرالمومنین از او شفاعت کند.
نماینده مردم استان در خبرگان رهبری به ویژگی دوم مرحوم لاهوتی اشاره کرد و گفت: شاید بسیاری از شما ندانید و یقین دارم هیچ پیش‌بینی از این مطلب ندارید. شنیدم و به حقیر برخی گفتند اگر در دوران فعالیت‌های زندگی‌اش اگر حق کسی به دست، نگاه و زبان او ضایع شده بود، رفت و از آن‌ها عذرخواهی و استغفار به درگاه خدا کرد.
ملک حسینی ادامه داد: چقدر آبرو‌ها بردیم و حق‌ها ضایع کردیم تا قلم به دستمان افتاد هر چه خواستیم نوشتیم تا منبر و خطابه به دستمان افتاد هر چه خواستیم گفتیم. تا قدرت به دستمان افتاد هر چه خواستیم کردیم. تا پولی در دست ما قرار گرفت هر چه خواستیم، خوردیم. دنیا حساب دارد، آخرت حسابی بیشتر! بیایید همه از امروز استغفار کنیم.

شیون زنان در سوگ مرحوم لاهوتی

خیل جمعیت در تشییع پیکر لاهوتی

بیشتر بخوانید:


مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی برگزار شد + تصاویر
نام شما

آدرس ايميل شما

تودم
Iran, Islamic Republic of
اولین مراسم فاتخونیایی نمایندگان
Iran, Islamic Republic of
صف اولی ها و نمایندگان سابق و لاحق و رد شده و نشده فقط برای خود نشون دادن و تطهیر گذشته خود و شوی تبلیغاتی آمده بودند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت - سید شرف الدین ملک حسینی
حرفت حق و مردم همه شما را دوست دارند.
نریمان
Iran, Islamic Republic of
مومن
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه اقای لاهوتبان رو
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1