تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۲۶
کد مطلب : ۴۵۱۵۸۰
آنچه در نشست شورای اداری لنده گذشت.

لزوم هماهنگی مدیران کل با فرمانداری جهت ورود به شهرستان/آمادگی نهادها و ادارات برای مراسم اربعین حسینی/تشریح اقدامات و خدمات ادارات در مواجهه با بحران اخیر و همچنین تشریح برنامه های هفته دولت

۰
کبنا ؛نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای تامین و‌مدیران شهرستانی با محوریت برنامه های هفته دولت، پیاده روی اربعین حسینی، حوادث و بحران‌ اخیر و همچنین تشریح برنامه های هفته دولت در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این نشست حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل امام جمعه لنده ضمن تبریک ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن و همچنین هفته دولت گفت: امیدواریم که عزاداری های شما مورد قبول درگاه حق واقع شده باشه و انشالله لطف و مدد ائمه شامل حال همه ما باشد.

محمودی اصل افزود: انسان در راه رسیدن به قله کمال آفریده شده و برای این راه وجود نقشه راهی به نام دین بود که توسط پیامبر گرامی اسلام به دست ما رسید.
امام جمعه لنده عنوان کرد: امام حسین(ع) اگر موقعیت جوری بود که بر لشکر یزید غلبه می کرد (هر چند که شهادت یعنی پیروزی)هدفشان تشکیل دین بود و نتیجه میگیریم که دین از سیاست جدا نیست و آن چیزی که در مرام ما مهم است اینکه نام اینها و ائمه اطهار در اذهان بماند.
حجت الاسلام محمودی اصل افزود: شوخی نیست که در مراسم اربعین حدود سی میلیون زائر شرکت میکنند که دنیا از شدت تعجب دهانشان باز میشه،شما نگاه کنید در اعمال حج که تقریبا یکسال برنامه ریزی میکنند حدود ۲ یا ۳ میلیون نفر شرکت میکنند،اما حضور حداکثری در اربعین واقعا یک معجزه است و امسال پس از دوسال که بیماری منحوس کرونا اجازه نمی‌داد قطعا مراسم روز اربعین با شور و حرارت بیشتری برگزار خواهد شد.
امام جمعه لنده در پایان گفت: امسال از جناب آقای میری مسئول ستاد عتبات عالیات تشکر میکنیم که زحمت می کشد و مدیریت موکب باب الحوائج در مرز را عهده دار می‌باشد و اگر قرار است در حجم خدمات گذشته پیش بریم به نذورات مردمی و کمک به موکب نیازمندیم و همچنین از مدیران ادارات انتظار میره به خاطر امام حسین و کمک به این موضوع هر کس میخواهد نامش در این همایش درج شود حتما همکاری و کمک کند.

در ادامه مسئول ستاد عتبات عالیات لنده هم گفت: موکب باب الحوائح سال ۹۶ راه اندازی شد و از آن سال تا الان خوشبختانه یکی از موکب هایی است که روزانه تا پنج هزار نفر را خدمات دهی میکرد و در مرز شلمچه یکی از موکب های بسیار خوب در منطقه بود.
سید محمدطلا میری افزود: سالیان قبل تقریبا نود درصد خدمات موکب از کمک های مردمی بود،اما حالا به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تقریبا هزینه ها سه برابر شده که نیازمند حمایت مسئولان و مدیران هستیم.
وی افزود: سالهای قبل موکب های کناری ما از دیگر استانها از اعتبارات دولتی و حتی از لوازم و ماشین آلات دولتی استفاده میکردند و ما امسال در بحث ظروف یکبارمصرف،پول،ماشین آلات و دیگر لوازم نیازمند کمک ادارات و نهادهای دولتی هستیم و امیدواریم امسال با مدیریت و همکاری فرماندار محترم ادارات پای کار بیایند و خدمات دهی خوبی به زائرین اباعبدالله ارائه شود.

در ادامه هر کدام از مدیران ادارات به تشریح اقدامات و خدمات خود در بحث اربعین،هفته دولت و همچنین بحران گذشته ارائه کردند.

در پایان این نشست فرماندار شهرستان لنده ضمن گرامیداشت روز ورود اسرا به میهن، گفت: برای استقرار این نظام و این انقلاب خون‌های پاک زیادی ریخته شد، افراد زیادی متحمل رنجهای فراوان شدند و این وظیفه ما را در قبال این نظام سنگین‌تر می کند و ما باید در مقابل این‌همه زحمات، رشادتها و‌خدمات ادای دین کنیم.
جلال دانش با اشاره به اینکه در رابطه مردم با حاکمیت صدماتی زده شد، افزود: مدیران باید پای کار باشند تا این صدمات جبران شود.
دانش از همه ادارات خواست تا در کنار همدیگر به رفع مشکلات خود بپردازند و گفت: همه ما در یک سنگریم، پس بهتر است به صورت دوستانه در کنار همدیگر مشکلات را حل کنیم.
وی رفع موانع میان ادارات را جهت تسریع در انجام پروژه ها ضروری خواند و افزود: ستادی تحت عنوان ستاد هماهنگی ادارات خدمات رسان راه اندازی خواهیم کرد که در آن ادارات مرتبط به یک موضوع در کنار همدیگر مپانع و‌مشکلات را بصورت ماهیانه بررسی و حل خواهند کرد.
فرماندار از بنیغد شهید خواست تا در بحث ساماندهی گلزار شهدا اهتمام بیشتری به خرج دهد و افزود: با وجود سرداران و شهدای شاخص در شهرستان انتظار می رود بنیاد شهید یادواره این سرداران و شهدا را برگزار کند.
 
جلال دانش با اشاره با تاکید استاندار برای کمک همه ادارات به موکبهای فعال در پیاده روی اربعین، گفت: همه ما نسبت به پرچم ۰ضرت سیدالشهدا مدیونیم، همه ادارات کمک کنند تا کمکهای خوبی به موکب باب الحوائج شود.
فرماندار با انتقاد به فعالیت بعضی مدیران در جهت تخریب فعالیتهای دولت، از همه مدیران خواست که در جهت فعالیت‌ها و سیاست‌های دولت قدم بردارند و‌گفت: مدیر باید به  انتقاد، دنبال حل مشکل مردم باشد و به مردم‌پاسخگو باشد
دانش ضمن تقدیر از سازمان تبلیغات اسلامی و‌مردم در عزاداری ایام محرم، گفت: البته انتظار تجمع بهتر و باشکوه‌تری در روز عاشورا بود و انتظار این بود در یک مکان بهتر این تجمع انجام می پذیرفت.
جلال دانش همچنین اعلام کرد: هیچ کدام از مدیرکل‌های استان نباید بدون اطلاع فرمانداری در شهرستان حضور یابند، چون ممکن است مشکلات امنیتی به وجود آید و اگر این اتفاق بیفتد حتما اقدامات قانونی انجام خواهد گرفت.
دانش با تذکر به کم کاری میراث فرهنگی در موضوع حسینیه شهر لنده، از سازمام میراث فرهنگی خواست: حتما مدیر کل به شهرستان بیاید و برای احیا و‌تعمیر آن تصمیم بگیرد.
همچنین با انتقاد از روند کند پروژه گردشگری موگرمون، از میراث فرهنگی خواست تا هر چه زودتر روند اجرایی این پروژه را تسریع ببخشد.
وی همچنین از ادارات خدمات رسان خواست که حتما قطعی و‌مشکلات برنامه ریزی شده را از طریق رسانه ها و فضای مجازی به اطلاع مردم برسانند تا مردم در ان زمینه به مشکلی برخورد نکنند.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام و تشکر از آقای دانش فرماندار انقلابی شهرستان
یکی از ضعیف ترین ادارات لنده در این چند سال سازمان تبلیغات اسلامی بوده و متأسفانه هنوز که هنوز هست این مشکل برطرف نشده.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1