تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۴۸۸۲۴
کبنا گزارش می دهد؛

بازدید فرماندار و دهیاران شهرستان مارگون از طرح‌های مرتع‌داری تنگ سرخ + تصاویر

۰
کبنا ؛فرماندار مارگون گفت: بزودی منطقه مارگون و زیلایی زیر کشت گیاهان دارویی خواهد رفت، چشم انداز این پروژه رونق اقتصادی،کشاورزی و توریستی برای شهرستان خواهد بود.
به گزارش کبنا از مارگون، روز پنجشنبه ( 12 خردادماه 1401) جهت توسعه کشت گیاهان دارویی که یکی از گزینه های مهم کسب و کارهای دانش بنیان محسوب می شود دهیاران شهرستان مارگون (شامل بخش زیلایی و مارگون)، تعدادی از مردم روستاهای جامعه هدف، راهبران و تسهیل گران شغلی، تعدادی از مدیران مرتبط شهرستانی و استانی، جهت ترغیب و توسعه کشت گیاهان دارویی از مراتع و مزارع گیاهان دارویی منطقه تنگ سرخ بویراحمد بازدید میدانی داشتند.
قائمی فرماندار شهرستان مارگون در این بازدید گفت: یکی از برنامه های ما برای محرومیت زدایی در شهرستان مارگون، توجه و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه منابع طبیعی شهرستان می باشد. بدون شک تحقق این هدف و هر فعالیتی در حوزه اشتغال و درآمدزایی باید به اقتضای شرایط محیطی، پتانسیل ها، شرایط اجتماعی، آینده نگری، امکان پذیری، امکانات و محدودیت ها باشد. همچنین عدم آشنایی یا بی اعتنایی به واقعیت های منطق اقتصاد و بازار، برای هر فعالیت حوزه اشتغال و تولیدی می تواند چالش برانگیز باشد.
وی گفت: مهمتر از همه آشنایی با آسیب ها و علل شکست خیلی از برنامه ها و سیاست ها در مرحله اجرا ضرورت نگرش علمی _ تجربی و مستقیم را اجتناب ناپذیر می کند.
قائمی فرماندار مارگون هدف از برگزاری این بازدید را تسهیل فعالیت های اشتغال خرد روستایی از طریق ارتباط مستقیم متولیان بخش خصوصی (بازار) و جامعه هدف عنوان کرد و افزود: در این بازدید  آموزش توجیهی و  ترویجی صورت پذیرفت.

قائمی افزود: با توجه به سند آمایش سرزمین و طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز ( اقدام مشارکتی و جنگل که با مشارکت دولت ژاپن در منطقه اجرا می شود) و از طرفی تجربه موفق اجرای پروژه های مشارکتی در تنگ سرخ بویراحمد که با هدف توانمندسازی و محرومیت زدایی در مناطق دارای ظرفیت منابع طبیعی اجرا شده انجام این بازدید ضروری بود.
قائمی تاکید کرد: لازمه اجرای موفق اهداف و سیاست‌های مشارکتی در روستاها توجیه جامعه هدف و دست اندرکاران بود به همین علت این بازدید با هدف توجیه و مشاهده عینی دهیاران و جامعه هدف از الگوی موفق تنگ سرخ به منظور ایجاد انگیزه بود.
فرماندار مارگون افزود: برای اجرای موفق این الگو در شهرستان مارگون بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل ها شهرستان به شش پهنه مارگون، جوکار، سیلاب کلوار، مورزرد، موشمی ها و سادات زیلایی تقسیم شدند و طرح توسعه تدوین شده است.
وی افزود: در هر پهنه در مرحله اول دهیاران متقاضیان را شناسایی می کنند، در گام بعدی کلاس های آموزشی توجیهی برگزار می گردد و در مرحله سوم تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، در گام چهارم انشاالله در مهر ماه آینده عملیات اجرایی پروژه های مرتع داری در روستاهای شهرستان مارگون شروع شود.
قائمی اعلام کرد: با اجرای این طرح بزودی مراتع روستاهای هدف مارگون و زیلایی زیر کشت گیاهان دارویی خواهد رفت که چشم اندازه این پروژه رونق اقتصادی، کشاورزی و توریستی برای منطقه خواهد.
در این بازدید یک شرکت فناور فعال در حوزه کشاورزی مستقر در پارک علم و فناوری استان که مدیر تنها شتاب دهنده طرح های دانش بنیان کشاورزی در استان است ضمن تشریح قابلیت های بسبار خوب اقلیم شهرستان مارگون برای کشت گیاهان دارویی از جمله انغوزه (گنبو)، باریجه (انگیون)، گل محمدی، آویشن دنایی، کرفس کوهی (ملوس)، موسیر، سیر، بادام، الوک، زرشک، شیرین بیان، گل راعی، کلپوره، بومادران، درمینه و ... در مراتع، اراضی شیب دار و همچنین مزارع شهرستان اعلام آمادگی نمودند که علاوه بر تامین منابع تسهیلاتی ارزان قیمت آموزش های کاشت، داشت و برداشت و همچنین خرید تضمیمنی محصولات را در دستور کار خود دارند و چنانچه افرادی متقاضی می باشند می توانند توسط دهیاران شناسایی و  به شرکت معرفی گردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Romania
مارگون چنه کله پاچش چی بو😅🤣😂😁یک محیط بسته وبن بست...چه جایلی شهرستان وابین والا...
پرستار
Iran, Islamic Republic of
شما درکی از طبیعت و سرمایه بالقوه ندارید ، قرار نیست کارخونه بزنن قرار گیاه دارویی بکارن و بهترین مکان برای این نوع سرمایه گزاری شهرستانهایی مانند مارگون هستش ، البته فکر نکنم اصلا عنوان متن خبر را خونده باشی شما از اون گروههایی هستی که داری میسوزی
Iran, Islamic Republic of
ککا شیشه دودی بزن کسی نبینت
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
مدیران روحانی هنوز مشغولند!!!رییس جمهور احتمالا منظورشان از بانیان وضع موجود مردم عادی هستند؟!
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
همین یکیش بلده کاری انجام بیه هم پینشت وش بنیت
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1