تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۴۷۲۱۳
در سومین روز برگزاری نمایشگاه بهار ضیافت؛

از برگزاری نمایش‌هایی با موضوع آسیب‌های اجتماعی تا توزیع نان صلواتی و اجرای مراسم تعزیه‌خوانی

۰
کبنا ؛
در حاشیه سومین روز از برگزاری نمایشگاه بهار ضیافت، علاوه بر بازدیدی که از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه توسط شهروندان صورت گرفت، چند نمایش، تعزیه‌خوانی و محفل انس با قرآن برگزار شد.
به گزارش کبنا، در حاشیه نمایشگاه بهار ضیافت، نمایش «به صرف شیرینی و شربت» به کارگردانی رضا رفیعی اجرا شد.
داستان این نمایش که با بازی میثم و طاهره رضایی اجرا شد، زندگی دو پدر و مادر معلول بودند که تک‌فرزندشان به سوریه می‌رود و در جنگ با داعش به شهادت می‌رسد.
موضوع محوری نمایش «به صرف شربت و شرینی» مشکلات اجتماعی یک خانواده معلول است؛ در این محور موضوعی، به این پدیده اشاره می‌شود که خانواده شهدا درگیر چه مشکلاتی هستند. خانواده‌هایی که فرزندشان شهید شده با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند که متأسفانه برخی از گروه‌های اجتماعی آن‌ها را نمی‌بینند.
پس از نمایش «به‌صرف شیرینی و شربت»، نمایش خیابانی راز خوشبختی اجرا شد. امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز از اجرای نمایش راز خوشبختی با موضوع و محوریت آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
 درخشان عنوان کرد: در راستای سیاست‌ها و اهداف شورای فرهنگ عمومی و رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی با زبان رثای هنر نقش‌آفرینی کردند.
 درخشان افزود: نمایش راز خوشبختی به نویسندگی فردین یزدانی و کارگردانی مسعود نیک پی توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نیما وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت «محبت والدین، فرزندان طلاق  و نفی خشونت» با هنرنمایی فردین یزدانی، حجت‌الاسلام خوش‌قدم، زینب هاشمی و محمد فتحی اجرا شد.
درخشان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری  و شادی‌بخش در ایجاد شورونشاط اجتماعی در میان مردم  به‌وبژه جوانان و نوجوانان تأثیر بسزایی دارد، فعالیت هنرمندان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مثبت ارزیابی نمود. گفتنی است این نمایش مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
پس ‌از این نمایش‌ها، طرح مائده آسمانی  در نمایشگاه بهار ضیافت به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به‌مناسبت ماه نزول قرآن و ماه رحمت و برکت، همزمان با برگزاری نمایشگاه بهار ضیافت در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، سفره کریمانه افطار  و طرح مائده آسمانی توسط هنرمند هم‌استانی فردین یزدانی  با حمایت این اداره‌کل اجرا گردید.
درخشان افزود: این طرح در فضای بومی و در بخش جنبی نمایشگاه بهار ضیافت، همراه با تهیه و توزیع نان محلی، آش دوغ، آش کارده، دمنوش آویشن و چای و خرما به‌صورت صلواتی برگزار شد.
درخشان یادآور شد: تعداد 700 قرص نان به بهای هر قرص نان یک شاخه گل صلوات در میان بازدیدکنندگان و مؤمنین روزه‌دار حاضر در نمایشگاه توزیع گردید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ نذر و اکرام ایتام و توجه به نیازمندان را یک حرکت خیرخواهانه عنوان کرد و بر گسترش این امر تأکید نمود.
وی خاطرنشان کرد: همه‌روزه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و به وقت افطار غذاهای محلی ویژه سفره افطار توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، در بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد.
به گزارش کبنا، در ادامه این نمایشگاه، پس از افطار به مناسبت اولین شب قدر، مراسم تعزیه‌خوانی نیز اجرا شد. پس از اجرای مراسم تعزیه‌خوانی، محفل انس با قرآن نیز برگزار شد. در این برنامه، تلاوت مجلسی صوت و لحن قرآن کریم با حضور قاریان برتر قرآن، محسن مرتضوی، وهاب مرتضوی و محسن رضایی صورت گرفت. برنامه جانبی آن نیز «قرآن بخوان و جایزه بگیر» بود که در قالب آ« چند جلد کتاب «قرآن» به افراد حاضر اهداء شد.
گفتنی است نمایشگاه بهار ضیافت که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است، به مدت ده روز ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند در این مدت از ساعت 17 عصر تا پاسی از شب از غرفه‌ها و برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بازدید کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1