تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۴۴۷۱۸۰
در مراسم تکریم و معارفه روسای اداره برق شهرستان لنده مطرح شد

شهرستان لنده نیازمند رفع کاهش ولتاژ برق/انقلاب برقی در لنده با راه اندازی ایستگاه برق دژکوه+تصاویر

۰
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه روسای اداره برق شهرستان لنده با حضورامام جمعه، معاون شرکت توزیع برق استان، فرماندار، روسای برق شهرستان های کهگیلویه، سوق ، چرام، لنده و جمعی از مسولان شهرستانی برگزارشد. 
به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این مراسم امام جمعه شهرستان لنده گفت: انسجام بخشی به ادارات و توجه به مطالبات مردم از نیازمندی های مهم این شهرستان است که فرماندار شهرستان با داشتن نعمت جوانی در حال سامان دادن به این مهم است. 
 حجت الاسلام سیدهدایت محمودی اصل تاکید کرد: اگر امروز صحبت از ضعف زیرساخت ها است ولی نباید فراموش کنیم تلاش ها و مجاهدت های صورت گرفته در دوران انقلابی اسلامی صورت گرفته است که در حوزه برق این اهتمام به اوج خویش رسیده است. 
 وی گفت: ضعف ولتاژ برق در سطح شهرستان لنده باعث آسیب های جدی به شهروندان در این سال ها شده است ولی در عین حال تلاش های خوب کارکنان اداره برق را نباید نادیده گرفت که انتظار داریم در یکسال آینده بحث راه اندازی ایستگاه برق دژکوه باشیم. 
 امام جمعه شهرستان لنده تاکید کرد: قطعا تلاش ها و زحمات رئیس اداره برق در مدتی که مسول بودند قابل تحسین است و امروز شاهد شروع خدمت یکی دیگر از جوانانی هستیم که خود سابقه خدمتی چنیدن ساله در این شهرستان دارند و امیدواریم با کمک همدیگر در مسیر خدمت به مردم همگام و همراه باشیم. 

در ادامه نیز معاون شرکت توزیع نیروی برق استان  گفت: تلاش های خوبی به همت شرکت توزیع نیروی برق استان در چندسال گذشته در لنده صورت گرفته است. 
 سید حسین عادلی نسب تاکید کرد:خوب یاد داریم که زمانی که ایتالیایی ها برای راه اندازی جایگاه سی ان جی لنده آمده بودند وضعیت برق این اجازه را برای راه اندازی نمی داد که به همت شرکت توزیع نیروی برق استان این اقدام در کمترین زمان ممکن صورت گرفته است و حتی در روزگاری که برق برای مردم روستای عروه آرزوی برای مردم این منطقه بود ولی این مهم با تلاش فراوان صورت گرفته است. 
 وی گفت:تلاش شبانه روزی اقای راز نهان در سطح شهرستان لنده پس از ١٣سال تلاش قابل تحسین است و امروز نیز شاهد معارفه کسی هستیم که از سیمبانی شروع و مدارج عالی علمی را کسب کرد تا امروز به یک نیروی لایق برای شهرستان لنده که خود نیز سابقه حضور در این شهرستان را در چندین سال نیط داشته است به عنوان رئیس جدید معرفی خواهدشد. 
 عادلی نسب تاکید کرد: مصرف برق کشور در چند روز گذشته به بیش از ۵۰ هزار کیلوات رسیده است که توجه به رعایت الگوهای مصرف یکی ازنیازمندی های مهم در کاهش میزان مصرف و مدیریت آن است. 
 وی گفت:در ساعت اوج بار انتظار داریم که نهایت همکاری را شهروندان برای اجرای کاهش میزان مصرف در اوج بار برق را از شهروندان انتظار داریم و امیدواریم این مهم به عنوان فرهنگ قابل اتکا تبدیل شود. 
 معاون شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: اگر جایی در اوج بار نیازمند خاموشی باشد این مهم را در بخش صنایع و کشاورزی در ساعت اوج بار خاموشی خواهیم داد. 
 وی گفت:تبدیل شدن لنده به شهرستان گرمسیری یک،باتوجه به گرمسیری بودن از ابتدای خرداد تا ابتدای مهرماه این مهم در راستای سیاست های مدیریت وزرات نیرو بوده است که با احداث خط دو مداره لنده و راه اندازی ایستگاه دژکوه انقلابی در صنعت برق کهگیلویه و لنده ایجاد خواهدشد. 
 وی گفت:میزان برق مصرف استان در شب گذشته یک درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده است که در کشور۴۴هزار مگاوات است و در استان ماه ۶شهرستان گرمسیری داریم که ٢١هزار مگاوات برق بوده است. 
 عادلی نسب تاکید کرد: امسال شاهد گرمای زود رسی هستیم که قطعا شرایط تامین و توزیع برق در این تابستان حقیقتا سخت و دشورا خواهد بود ولی امیدواریم مردم نهایت همکاری را امسال با رعایت الگوی مصرف خود داشته باشند. 

مدیر سابق اداره برق شهرستان لنده در ادامه گفت: در مدت 13سالی که در شهرستان لنده خادم مردم بودم تمام تلاشم در جهت رفع محرومیت ها و توسعه زیرساختی حوزه برق در شهر و روستاهای بوده است.
 سید مالک رازنهان گفت: اقدامات خیلی خوبی در طی این سال ها با حمایت مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق در سطح شهرستان لنده صورت گرفت که خط دو مداره سوق به لنده، راه اندازی و نصب دستگاه اتوبوستر ورودی شهر لنده و توسعه زیرساختی برق در روستاها و بهسازی و بازسازی شبکه های برق روستایی و توسعه خطوط انتقال و افزایش ترانس در سطح شهرلنده از جمله مهمترین این اقدامات بود.
 رئیس سابق اداره برق شهرستان لنده گفت: ساختمان جدید اداره برق شهرستان لنده با بیش از 98درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری افزون بر 35میلیادریال تا نیمه دوم اردیبهشت سال جاری آماده بهره برداری است  که در زمینی به مساحت 550مترزیربنا و بیش از 1هزار متر محوطه دارد که در شان مردم این شهرستان و کارکنان این شرکت در شهرستان است.
 وی گفت: اصلاح و توسعه شبکه 11روستای شهرستان لنده در سال جدیدبا اعتباری افزون بر 38میلیارد ریال و پروژه کاهش تلفات برق شهرستان با اعتباری افزون بر 50میلیارد ریال در حال اجرا است.

در ادامه نیز فرماندار شهرستان لنده گفت: تلاش و کوشش صورت گرفته مدیر سابق اداره برق شهرستان لنده در طول سال های گذشته شایسته تقدیر است و امیدواریم مدیر جدید نیز با همین روحیه جهادی و خدمت بی منت در خدمت رسانی کوتاهی نداشته باشد.
وی افزود: اگر امروز از یک مدیر مردم به درستی قدردانی می کنند به پاس خدمتی است که در طول این سال ها به مردم داشته است و اگر این خدمات در راستای حکمرانی اسلامی صورت گیرد شهید شیرین خدمت به عبادت تبدل می شود.
جلال دانش گفت: مدل مدیریت و تلاش برای خدمت به مردم توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باعث شد تا ایشان به یک چهره ماندگار در ایران و جهان اسلام و بین المللی شد.
وی گفت: یکی از مسولیت های و سازمانهای که نقش مهمی در خدمات رسانی به جامعه دارد وزارت نیرو به خصوص حوزه برق است.
فرماندار شهرستان لنده تاکید کرد: بحث برق در استان قبل و بعد از انقلاب بایدبرای مردم تشریح شود که مدیران انقلاب اسلامی با روحیه جهادی برای توسعه شبکه برق پایه های برق را بر روی دوش در صعب العبور بودن راه های روستایی کشیدند تا برق را به مردم برسانند.
 وی گفت: وضعیت شهرک سرآسیاب به لحاظ برق رسانی دارای مشکلات اساسی هستند که حقیقتاً نیازمند اقدام عاجل وفوری هستند که باید این مهم در اسرع وقت بر طرف شوند.
دانش تاکید کرد: دلیلی ندارد ٧سال طول بکشد تا مشکل مردم در این نقطه از شهرک سرآسیاب بر طرف نشود و باید این مهم به درستی با یک طراحی ساده قابل حل خواهد بود.
دانش گفت: کد روستایی نداشتن دلیلی برای عدم برق رسانی به برخی روستاها نمی شود و باید این مهم حتما صورت گیرد.
وی گفت:دو منطقه مهم شهرستان لنده با ظرفیت بیش از ۶٠٠خانوار عشایری در دلی مهرجان و دلی خیارکار داریم که حتما باید سهم این دو منطقه حفظ شود که تولید و توسعه کشاورزی و دامداری می تواند نقش مهمی در افزایش سهم تولید و اشتغالزایی دارند.
فرماندار شهرستان لنده گفت:نارسایی و کاهش ولتاژ برق از مطالبات مردم در فصل تابستان است که حقیقتاً کار را برای شهروندان سخت می کندو انتظار داریم این مهم مورد توجه قرارگیرد و نیازمند پیگیری ویژه است.
وی تاکید کرد:بحث رفع موانع و معارضات به خصوص جانمایی پایه های برق در وسط خیابان ها و کوچه ها است که نیازمند زیرسازی و آسفالت است ولی پایه برق مزاحم است.
دانش گفت: جوانی از این شهرستان به دنبال ایجاد یک طرح صنعتی است که متأسّفانه دو پایه برق مزاحم است که باید سریع جابجا شوند
فرماندار شهرستان گفت: انتظار داریم مدیر جدید در پاسخگویی به مردم، تسریع در رفع مشکلات، توجه به توسعه برق روستایی و مشکلات حوزه برق روستاهای جدید اجرایی شود.
وی گفت: بحث تعرفه های برق باید باتوجه به گرمای طاقت فرسای که دارد به طور ویژه دیده شود چرا که در ماه های گرم واقعا تحمل گرما برای مردم سخت خواهد بود.
دانش گفت: بحث نقش مردم و فرهنگ مدیریت مصرف برق است می تواند در کاهش میزان برق در فصل تابستان اثر گذار باشد.
فرماندار شهرستان لنده گفت: ادارات و دستگاه ها باید در راستای کاهش میزان برق باید الگو باشند و روشنایی برق ادارات در ساعات تعطیل باید خاموش شوند تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود.
وی گفت: ادارات نسبت به پرداخت بدهی خود به ادارات خدمات رسان فورا اقدام کنند چرا که وقتی به مردم فشار می آورید باید خودتان نیز عامل باشید.
 
در ادامه نیز حکم انتصاب مدیر جدید اداره برق شهرستان لنده قرائت و از تلاش های سازنده مدیر سابق اداره برق نیز با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1