تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۴۴۷۱۲۰
کبنا گزارش می دهد؛

جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج برگزار شد + تصاویر

۱
کبنا ؛جشن دانشجویان ورودی 1400 دانشگاه دولتی یاسوج با حضور رئیس دانشگاه و دیگر مسئولان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (29 فروردین ماه 1401) جشن دانشجویان ورودی 1400 دانشگاه دولتی یاسوج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: از شرایط ترسناک کرونایی عبور کردیم و همچون قبل از دوره کرونا، آیین معارفه دانشجویان جدیدالورود را برگزار می‌کنیم.
کرمی گفت: شما آینده سازان مملکت هستید و در طول 30 سال آینده مملکت در اختیار هم‌سن‌وسالان شما خواهد بود. وزرا، دولت و مسئولیت تمام ارکان کشور به دست شما است.
وی افزود: اینکه بخواهید کشور ایران را به کدام سمت ببرید، رشد و آبادانی و پیشرفت علمی کشور به کجا می رسد؟ دست شما است.
کرمی به دانشگاه یاسوج اشاره کرده و عنوان کرد: دانشگاه یاسوج، منفک شده از دانشگاه شیراز است، قدمت آنچنانی ندارد، ولی از نظر اعضای هیئت علمی و کادر علمی غنی و جزو دانشگاه‌های برتر کشور است.
کرمی گفت: دانشگاه یاسوج در چند سال اخیر در رنکینگ های جهانی جزو دانشگاه‌های برتر بوده است. از نظر وسعت جزو دانشگاه های کوچک کشور است، از نظر سابقه تأسیس نوپا است، اما هیئت علمی جوان و توانمندی دارد.
وی گفت: بسیاری از دانشجوهای دوره کارشناسی ما، در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های برتر قبولی داشته‌اند.
کرمی افزود: این دانشگاه علارغم قدمت پایین، دانشمندان جهانی دارد، مخترعانی دارد که در علوم کاربردی و فناوری‌های نوین جزو سرآمدان کشور هستند.
کرمی اظهار کرد: اساتیدی که در سال‌های 76 تا 78 به عنوان دانشجو وارد دانشگاه یاسوج شدند، در حال حاضر هیئت علمی همین دانشگاه هستند.
وی به علم داروسازی که در دست کشورهای خارجی است اشاره کرد و گفت: کار در کشور زیاد است. به عنوان مثال تمام مواد اولیه داروها در داخل همین کشور است، اما مواد موثره اولیه داروها در دست دانشمندان کشورهای خارحی است، علم این کار در دست آنها است. چرا ما نباید بتوانیم این داروها را در کشور خودمان بسازیم ؟
کرمی گفت: وظیفه شما به عنوان دانشجو این است که پس از فارغ‌التحصیلی به مسائل مختلف علمی، فرهنگی، دینی کاملا آشنا و یک کارشناس ماهر باشید. یک کارشناس خوب باید این ویژگی ها را داشته باشد.
وی افزود: وظیفه دارید از زحمتی که برای شما کشیده می شود نهایت استفاده را کنید.
کرمی گفت: اردوهای زیارتی، سیاحتی، برنامه های تفریحی، شب‌نشینی ها با اساتید از امسال مجددا برگزار خواهد شد، امیدواریم دوران بسیار سیاه کرونا را فراموش کنیم و با خاطره‌ای خوب این نیم سال را به پایان برسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1