تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۴۴۷۱۱۱
کبنا گزارش می دهد؛

آیین تجلیل از هنرمندان برگزیده استان / معرفی چهره برتر سال کهگیلویه و بویراحمد با رای هیات داوران + تصاویر

۰
کبنا ؛آیین تجلیل از هنرمندان برگزیده سال ۱۴۰۰ استان با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیـس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری و جمعی از هنرمندان رشته های مختلف هنری در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز دوشنبه (29 فروردین ماه 1401) در این آیین ضمن تقدیر از خدمات حوزه هنری استان و تبریک به هنرمندان برگزیده، گفت: پس از انقلاب اسلامی حوزه هنری تغییر کرد و باعث شد جامعه ما به سمت و سوی دیگر برود و هنرمندان در عرصه های مختلف هنری موفق عمل کنند.
سید جواد هاشمی مهر افزود: در دفاع مقدس اوج هنرنمایی فرزندان ایران اسلامی در مقابل دشمن بعثی که توسط کشورهای دنیا حمایت می شد به نمایش گذاشته شد و امروز هنرمندان با هنرمندی خود آن هنرنمایی ها را به عرصه اجتماع آوردند که جای تحسین دارد.
وی ابراز داشت: حوزه هنر یک کار الهی است و به نوعی انسان یک معجزه ای از خود نشان می دهد که میتواند تاثیر مثبت و یا منفی بر جای بگذارد.
هاشمی مهر با بیان اینکه هنرمندان ما تابع ولایت و انقلاب هستند، گفت: در قالب هنر می توان بسیاری از مسایل را به جامعه نشان داد.
وی افزود: در مسئولیت های اجتماعی برای تقبیح حرکات ناپسند نیاز مند حمایت و کمک هنرمندان هستیم و نیاز است که با ابزار هنر رفتارهای ناپسند را محکوم کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: استان ما از سنت به مدرنیته در حال گذر است به همین خاطر مشکلاتی بوجود آمده است و نباید گذاشت فرهنگ بومی و دینی دچار خدشه شود.
وی خطاب به هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: انتظار می رود دستگاه های فرهنگی را در استان حمایت کنید.
هاشمی مهر پرداختن به سبک زندگی ایرانی اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را از دیگر انتظارات خود از هنرمندان برشمرد.
وی ابراز داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد طبیعت و منابع خدادادی بسیار خوبی وجود دارد که در قالب هنر می تواند به دیگر مناطق کشور و دنیا معرفی شود و از طرفی شخصیت ها و بزرگان زیادی داریم که می توانند دستمایه هنرمندان قرار گرفته و با شخصیت پردازی و هنرمندانه به همه شناسانده شوند.
وی ابراز داشت: هنرمندان می توانند ضمن معرفی استان از گسترش آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و آداب و رسومی که در حال فراموشی هستند را برای نسل جدید احیا کنند.
در پایان این آیین از هنرمندان برگزیده سال ۱۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمد که در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی افتخار آفرینی کرده بودند با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.
همچنین با رای هیات داوران محمد سلیمی راد کارگردان و مستندساز هم استانی به عنوان چهره برتر هنری سال ۱۴۰۰ معرفی و با اهدای تندیس و جوایزی از وی تجلیل شد.
در این آیین از سردیس شهید سید مرتضی آوینی و کتاب نمایش نامه گردآفرید نیز رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1