تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۴۶۸۶۶
به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج؛

برق به پیرزن دیشموکی رسید / مطالبه ای از وزیر نیرو تا مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج در اقدامی مطالبه گرانه و پیگیرانه از شرکت برق استان، با نصب چند تیر برق در یکی از روستاهای بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه، برق رسانی به منزل یک پیرزن را به سرانجام رسانید.
به گزارش کبنا نیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در این خصوص در مطلبی نوشت:
مطالبه گری موفق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور «از وزیر نیرو تا مدیرعامل شرکت برق استان»
بسیج دانشجویی سند افتخاری نسبت به سایر اقشار تشکل ها داشته و مدال افتخاری بر سینه اش نقش بسته است، زیرا مؤسس اصلی این نهاد، امام خمینی (ره) بوده است، ایشان در آخرین ماه‌های حیات خود در آذرماه سال ۶۷ دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند. می‌توان گفت مأموریت‌های اصلی بسیج دانشجویی از همان زمان صادر شده و انتظارات امام (ره) از بسیج از جمله تربیت نیروی مطالبه گر برای انقلاب اسلامی بوده است‌.
همچنین در گفتمان مقام معظم رهبری از زمانی که به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند، هر ساله نگاه ویژه‌ای به مجموعه بسیج دانشجویی و قشر مطالبه گر دانشجو وجود داشته است، بنابراین می‌توان گفت مأموریت‌ها و رسالت‌های بسیج دانشجویی توسط امامین انقلاب به خوبی تعریف و مشخص شده است که منجر شده بسیج دانشجویی مأموریت محورتر و نقش‌آفرین‌تر در عرصه‌های مختلف جامعه از جمله مطالبه گری ورود کند.
بسیج دانشجویی پل ارتباطی میان مسئولان و مردم بوده و مطالبه‌گری می‌کند
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ بود که فیلمی از پیج خبرنگاری که همراه استاندار و مدیران استانی به دیشموک رفته بود، بیرون آمد. در فیلم پیرزن دیشموکی با لحن و لهجه زیبای خود به اقای استاندار می‌گوید که سه تا چهار بار کابل برق خریده‌ام و دزد شبانه آن را می‌برد، از آقای استاندار تقاضای چند پایه برق را می‌کند. آقای استاندار مدیرعامل شرکت برق استان را فرا می‌خواند. مدیرعامل می‌آید و عذر بنیاد مسکن و منابع طبیعی را می‌آورد و استاندار می‌گوید با مسئولیت خودم انجام بدهید. بعد که استاندار می‌رود. آقای خبرنگار سوال می‌پرسد از اقای مدیرعامل که چند مدت دیگر این کار را انجام می‌دهید و اقای مدیرعامل با لحن شوخی می‌گوید شش ماه دیگر. فیلم تعلق دارد به قبل از عید و بازدید استاندار از دیشموک.
در ساعات اولیه بازنشر فیلم در فضای مجازی توسط خبرنگار، فعالان و مطالبه‌گران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام دست به‌کار می‌شوند و با وزارت نیرو و آقای وزیر ارتباط می‌گیرند. اقای وزیر از مطالبه‌گری دانشجویان بسیجی استقبال می‌کند و میگوید موضوع را رسانه‌ای بکنید. فیلم مورد نظر همراه با متنی در فضای مجازی و سایت‌ها بصورت گسترده توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور پخش و باز نشر شد. در این باز نشر سایر اقشار مردم استقبال و همراهی کردند و در همان ساعات اولیه بصورت یک مطالبۀ استانی و کشوری درآمد. در اسرع وقت مسئول روابط عمومی اداره برق با یکی از دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور تماس گرفت و از استقبال خودش و مدیرعامل از مطالبه‌گری دانشجویان گفت و همان شب قول همکاری را دادند. با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی از طرف بسیج دانشجویی این مطالبه به حق در روز ۲۱ فروردین تحقق یافت و برق رسانی به پیرزن دیشموکی انجام شد و هر تعداد تیربرق مورد نیاز بود نصب شد.

یک لحظه از درخواست و مطالبه عدالت کوتاهی نکنید
(سید علی خامنه ای)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کار تحسین برانگیز بود
احسن
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار تشکر
خدا قوت .
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1