تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : ۴۴۳۶۶۹
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد

معارفه رئیس جدید دانشکده صنعت و معدن چرام / وعده‌های ظریفی برای رونق دانشکده چرام ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛آیین تکریم و معارفه روسای دانشکده صنعت و معدن چرام با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا از چرام، امروز (۲۸ دیماه ۱۴۰۰) با حضور معاون آموزشی دانشگاه یاسوج؛ و فرماندار ومسئولان شهرستان چرام مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشکده صنعت و معدن چرام برگزار شد.
 سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام در ابتدای این مراسم با اشاره به نقش علم و اهمیت آن در تاریخ بشر بیان کرد: یکی از کانون‌هایی که فکر را تقویت می‌کند و انسان‌ها در آن موضوعات مختلف را بررسی می‌کنند دانشگاه است.
 وی بیان کرد: دانشگاه محل تضاد افکار و اندیشه‌ها است و قرار نیست همه یک جور فکر کنند بلکه باید آزادی قلم و بیان باشد که بتوانیم به راحتی نقد کنیم و امروزه به درستی عملکرد مسئولان نقد می‌شود و از دل همین نقدها ماهرترین افراد انتخاب و سکاندار می‌شوند. 
فرماندار چرام گفت: دانشگاهی که افق دور دست را می‌بیند پیامش این است که ایستایی هرگز وجود ندارد و هر روز طلوع جدیدی است و بارقه‌های امید را باید زنده‌تر نگه دارد.
 نماینده عالی دولت در شهرستان چرام با اشاره به نقش دانشکده چرتم در توسعه آن گفت: این نقش بستگی به رشته‌های تحصیلی و کاربرد آن در محیط بیرون است که باید بررسی که رشته‌های تحصیلی دانشکده صنعت و معدن چرام با مقتضیات جامعه باشد.
 وی با اشاره به حضور دکتر ظریفی در دانشگاه یاسوج و اهمیت آن به کیفیت و کمیت دانشکده چرام بیان کرد: امیدواریم به شکل ملموس برای مردم و در زندگی آنها نقش داشته باشد.
 دکتر ظریفی معاون آموزشی دانشگاه یاسوج در این مراسم با اشاره به سابقه تأسیس دانشکده صنعت و معدن چرام از سال ۱۳۹۱ بیان کرد: انتظار می‌رفت دانشکده رشد کند با توجه به اینکه فضای ایده آلی برای جذب دانشجو دارد اما بعداز دکترارژنک نگاه به سمت چرام تغییر کرد و برگشت و خیلی تلاش برای رشد دانشکده صورت نگرفت.
 ظریفی بیان کرد: رشد دانشکده چرام نیاز به همکاری مدیران دلسوز چرام دارد که طبیعتاً نیاز به همکاری است و برای خودم در مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه یاسوج یکی از چشم اندازهای ما رشد دانشکده صنعت و معدن چرام است.
وی افزود: یکی از برنامه‌ها جذب دانشجو است که جذب دانشجو نیاز به رشته تحصیلی جدید است و اولین قدم در حوزه دانشگاه که در حوزه اختیارات ما است ایجاد رشته‌های در خور شأن دانشکده و مردم باشد.
 وی با اشاره به اینکه به علت وجود معاون و صنایع در اطراف چرام این دانشکده تأسیس شد و اعتقاد داریم علم باید نافع باشد و به جامعه نفع برساند تا این دانشکده با تربیت دانشجویان هم بتوانند آینده خود را تأمین کنند و هم در خدمت توسعه شهرستان باشند.
 امیدواریم با وجود اعضای هیات علمی در دانشکده چرام و دانشگاه یاسوج و همکاری‌های علمی فی مابین دانشکده چرام در شأن و جایگاه مردم چرام توسعه پیدا کند.
 معاون دانشگاه یاسوج گفت: مدیران شهرستانی و آن برای توسعه دانشکده چرام همکاری کنند ما هم در بحث امکانات و هیأت علمی؛ دانشکده را تغذیه می‌کنیم.
 وی افزود: همه دست به دست هم دهیم تا آرامش و امنیت در شهرستان برقرار شود و آزادی هم در دانشکده چرام و گفت وگوها انجام شود تا یک دانشکده خوب در شهرستان و استان داشته باشیم.
 در ادامه این آیین دکتر صاحب سروش فر رئیس سابق دانشکده صنعت و معدن چرام با گزارشی از عملکرد خود در حوزه‌های مختلف آموزشی و عمرانی بیان کرد: در ابتدا این دانشکده قرار بود. در زمینی به وسعت 15, هکتار باشد اما در 8 هکتار احداث شد و عملاً بقیه از دست ما خارج شد و سنگ اندازی هابی کردند.
 وی افزود: همه وضعیت قبل دانشکده چرام را دیدن و الان تغییرات وسیعی در بحث محوطه سازی و دیوار کشی انجام شد که نیاز به همکاری سایر دستکاه ها هست.
 سروش فر با اشاره به پذیرش دانشجوی دختر در رشته‌هایی بدون آزمون و بدون هزینه که موجب شد خیلی از خانواده‌ها که ناتوان در پرداخت هزینه‌ها بودند موجب شد که دختران این منطقه در دانشکده چرام تحصیل کنند که موجب خوشحالی پدران و خانواده‌های آنها شد.
وی از راه اندازی اینترنت و دوربین مداربسته و خوابگاه و راه اندازی آزمایشگاه نجوم و تغییر در وضعیت فیزیکی و اداری دانشکده چرام در مدت مسئولیت خود خبرداد.
 سید نصرالله افتخاری عضو هیات علمی دانشکده صنعت و معدن چرام که با حکم رئیس دانشگاه یاسوج به سمت رئیس جدید این دانشکده منصوب شده بود در این آیین با اشاره به تجربه حضور چندین ساله در دانشکده چرام بیان کرد: علاوه بر ایجاد رشته‌های جدید باید سایر جذابیت‌ها در دانشکده صنعت و معدن چرام اضافه شود چرا که دانشکده چرام متفاوت از سایر دانشکده‌ها است.
 وی با تشکر از زحمات دکتر سروش فر که بخشی از زحمات وی در راستای همین جذابیت‌های دانشکده بوده است بیان کرد: خوشبختانه الان فضای دانشکده دلپذیر و خوابگاه خوب شده اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری شود
 افتخاری از پیشنهاد سردار حیدری برای اهدا رایگان نهال زیتون جهت کاشت در دانشکده و ایجاد فضای سبز مناسب تشکر کرد و از مسئولان شهرستان چرام خواستار تأمین آب جهت کمک به فضای سبز دانشکده شد که می‌تواند در جذابیت دانشکده نقش داشته باشد.
 وی از زحمات چندین ساله دکتر سروش فر در دانشکده چرام و حسن اعتماد رئیس دانشگاه یاسوج به وی تقدیر و تشکر کرد.
 به گزارش کبنا، در پایان این نشست از زحمات دکتر سروش فر تجلیل بعمل آمد و طی حکمی از سوی بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج، دکتر نصرالله افتخاری به سمت رئیس جدید دانشکده صنعت و معدن چرام منصوب شد. همچنین طی حکمی دکتر سروش فر به عنوان رئیس کارگروه نظارت و ارزشیابی دانشگاه‌های استان منصوب شدند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

نگهدار
Iran, Islamic Republic of
تبریک به آقای روشنفکر بابت این‌انتصاب
Iran, Islamic Republic of
حیف پول بیت المال که هدر می رود
Romania
آخی
Romania
تاسیس و توسعه دانشکده های کوچک ان هم در شهرهای کوچک استان کوچک هدر دادن منابع است
باید تمرکز بر دانشگاه یاسوج و تقویت و گسترش ان شود که با بقیه دانشگاههای کشور بتواند رقابت کند

دانشگاه با دبیرستان فرق دارد
دانشکده چرام اینده اای در سپهر دانشگاههای کشور ندارد
همان اسم چرام دافعه زاست و وقتی دانشجوی غیر بومی به دانشگاهها نیایند یعنی دبیرستان است نه دانشگاه
نگهدار
Iran, Islamic Republic of
ماشالله به روشنفکر بابت این‌انتصاب...
بنیامین آریایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر توفیقیان فرماندار دانا و خردمند شهرستان چرام

انصافا در طول این دو دهه انسانی به شایستگی و توانمندی علمی و فرهنگی و اجتماعی ایشان ار بدنه ی اجرایی استانداری سراغ ندارم
سید مجتبی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
واقعا جای تاسف داره این کاغد جلوی تریبون . خو حداقل نمینوشتید بهتر بودش .
بهشتی رسانه
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله به ندای وحدت
وطن
Iran, Islamic Republic of
بهشاد کجایی که بعد از شما دانشگاه دیگه دانشگاه نشد
خرزو خان
Turkey
آفرین در حد تعویض استاندار مطلب نوشتید.
یاسوج
Romania
آقایان دکتر رمضانی دکتر رحیمی ودکترعریان جواب دهید!!
آقای دکتر رمضانی ورحیمی که خود شما و موسی خادمی در دولت روحانی برای دانشگاه علمی کاربردی ۵سال ظریفی را حمایت کردید جواب بدهید
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام بر دکتر دوست داشتنی جناب سروش فز عزیز خسته نباشید.
Iran, Islamic Republic of
اخه انجا تعطیله دانشجو نداره
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود و خدا قوت بر دکتر سروش فر عزیز بابت این همه زحمت و تلاش برای توسعه دانشکده. خدا پشت و پناهت
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1