تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۴۳۰۷۸
در ستاد عتبات و عالیات شهرستان کهگیلویه مطرح شد

امام جمعه دهدشت: شبهه ایجاد می‌کنند، چون اهداف دیگری دارند

۱
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: تا حرف از کمک به بازسازی یا ساخت حرم امامی می‌شود برخی شبهه ایجاد می‌کند که چرا این پول را برای فقرا صرف نمی‌کنید، چرا برای دین خرج می‌کنید.
به گزارش کبنا، صبح روز یکشنبه ( 12 دی‌ماه 1400) جلسه ستاد عتبات عالیات شهرستان کهگیلویه با حضور امام جمعه شهر دهدشت برگزار شد. سرهنگ پیل آرام رئیس ستاد عتبات و عالیات این شهرستان با بیان اینکه این جلسه با هدف هم اندیشی ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان تشکیل شده و طرح‌ها و روش‌هایی برای کمک کردن در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: عقیده بنده این است که اگر ما به ائمه اطهار متوسل شویم شاید برکت به زندگی‌هایمان هم برگردد.  در رابطه با کمک کردن به بازسازی ستاد عتبات و عالیات و بارگاه مطهر ائمه اطهار منظورم این نیست که هرکس یک مبلغ کلانی را هدیه کند نه این طور نیست هر کس هر ذره‌ای را در راه خدا بدهد این برایش ارزش دارد.
آرام افزود: در ستاد بازسازی عتبات و عالیات ۵ طرح در نظر داریم. طرح بنای نور؛ چهار و نیم میلیون هزینه‌ای است که به صورت وام از طریق بانک رسالت و متعلق به شبستان حضرت زینب (سلام الله علیها) در کربلاست.  عزیزان می‌توانند با مراجعه به شعبه جدید بانک رسالت در شهرستانمان از این تسهیلات استفاده کنند.
وی گفت: طرح بعدی بنای نور، ساخت درب باب المهدی، «حرم» امام حسن عسکری (علیه السلام) می‌باشد که این در حدود چهار و نیم میلیارد تومان هزینه ساخت آن است. و مبلغی که برای شهرستانمان نظر گرفته شده چیزی حدود ۷۰۰ میلیون است. یکی هم بحث خشت طلا را داریم که در حرم ابا عبدالله الحسین است و هزینه آن ۳ میلیون است. عزیزان می‌توانند به صورت وام این کار را انجام بدهند.
 و طرح برکت را داریم که طرح برکت برای دامداران و باغداران و امسال این است که عزیزان می‌توانند با برداشت زراعتشان یا دامشان به توانند کمک‌های لازم را در هرسال به حرمین مطهر ان شاء الله انجام بدهند.
وی افزود: یک طرح دیگر وجود دارد. شبستان حضرت زهرا است که دو میلیون و سیصد است که به نام طرح خشت یا طرح بنای نور است که ان شاءالله عزیزان بخواهند کمک کنند می‌شود مراجعه کرد و وام گرفت.
  حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه شهر دهدشت نیز در این جلسه به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: این جلسه برای ساخت درب باب المهدی حرم امام حسن عسکری علیه السلام تشکیل شده است. مسئله کمک به اهل بیت علیهم السلام و ساخت درب زرین حرم مطهر می‌باشد. من می‌خواهم از یک منظر دیگری به مسئله امروز نگاه کنم. از بعد اقتصادی به این مسئله نگاه کنیم. اینکه به لحاظ اقتصادی، آیا ساخت و ساز این درب برای جامعه دستاوردی خواهد داشت.
امام جمعه دهدشت در ادامه گفت: یکی هم به مسئله زیارت یک نگاه عمیق کنیم، می‌بینیم که یکی از ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین اموری است که برای بحث معنویت و تحکیم عواطف انسانی برای رشد عقلانی فرد و جامعه می‌تواند مفید باشد. 
حجت‌الاسلام وحدانی گفت: حرم امامان سبب گردش و رونق اقتصادی هستند اما آنها که جهانبینی‌شان به شکم و سایر نیازهای مادی محدود است به خیال خود با این بهانه‌ها می‌توانند دوستداران اهل بیت را از کمک برای بازسازی عتبات عالیات منع کنند.  همین افرادی که هجمه علیه ساخت و ساز حرم‌ها ایجاد می‌کنند که چرا حرم‌ها ساخته و آباد می‌شوند اگر امکانی به دست بیاورند در تورهای سیاحتی شرکت و پول خرج می‌کنند و به فکر این همه فقیر و گرسنه هم نمی‌افتند. از نگاه اقتصادی ساختن این ادوات و عالیات چه آثاری برای ما دارد؟ خوب هر کشوری به جاذبه‌های معنوی، توریستی، و اقتصادی نیاز دارد. هر کشوری به جاذبه‌هایش نگاه می‌کند حالا مراکز جذب ممکن است زیارتی باشد یا ممکن است سیاحتی باشد. این مراکز جذبی که سیاحتی هستند و یا زیارتی هستند، آبادانی می‌آورد، رونق اقتصادی برای منطقه ایجاد می‌کند. مثلاً واتیکان به خاطر وجود مزار سن پیترو آباد شد، به اقتصاد ایتالیا رونق داد و در طول قرن‌ها میلیاردها دلار هزینه ساخت و سازان می‌شود.
 وی ادامه داد: با توجه به اینکه رهبر فرزانه انقلاب، علما و فقهای ما برای بازسازی عتبات عالیات تشخیص دادند این یک اولویت و لزوم است،  افرادی که ساده‌زیستی امامان را بهانه کرده‌اند و می‌گویند که چرا «حرم» آنها باید ساخته شود، این افراد نگاه غرب گرایانه یا بهتره بگم که نگاه غرب گدایی به این مسائل دارند. شما قم را ببینید یا دهکده قم، امروز در این کویر اگر آبادانی است فقط به حرمت خانم حضرت معصومه سلام الله علیها است
 اقتصاد مشهد به علی بن موسی الرضا (ع) است. اقتصاد قم به وجود خانم فاطمه معصومه سلام الله علیها است.
امام جمعه شهر دهدشت با بیان اینکه اعتراض کنندگان در این مسئله نگاه اقتصادی ندارند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند، گفت: اگر ساخت گنبد امام حسین (ع) با همه طلا کاری‌هایش ۱۰۰ میلیون دلار هزینه‌اش بشود شاید از هزینه ساخت یک پاساژ در تهران کمتر باشد. ما هزینه‌های زیادی را در کشور داریم. سالانه ۶۲ میلیارد نخ سیگار دود می‌کنیم حدود ۴۰ درصدش قاچاق داره به کشور وارد می‌شود.این همه هزینه برای چیزی که به بدن آسیب می‌رساند، اما وقتی به دین می‌رسیم، شبهه ایجاد می‌کنند، آقا چرا این همه خرج دین می‌کنید؟ چرا این پول را برای فقرا صرف نمی‌کنید. اینکه ما چقدر بتوانیم از این نسیم رحمت استفاده بکنیم مهم است.  ان شاء الله که خداوند به توفیقات همه شما بیفزاید و این نسیم رحمت که آمده به سمت ما بتوانیم در این مسیر قرار بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1