تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : ۴۴۲۶۲۵
با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی؛

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هسته‌های فناور استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛همایش سراسری و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هسته‌های فناور با حضور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس پارک علم و فناوری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان  ومسئولان استانی و دانشگاهی در سالن ولایت دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد یاسوج، همایش سراسری و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هسته‌های فناور با حضور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پارک علم و فناوری استان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و مسئولان استانی و دانشگاهی در سالن ولایت دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
رسالت‌ مهم دانشگاه در راستای سند تحول و تعالی بحث نوآوری، فناوری و کارآفرینی است.
در  مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هسته های فناور دانشگاه ازاد اسلامی واحد یاسوج رحیم اکرامی دبیر هیات امنا و  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و واحد یاسوج در ابتدا نحوه شرکت در این نمایشگاه و معرفی برندگان توسط هیات داوران را اعلام کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری نمایشگاه دستاورد های پژوهشی هسته‌های فناور دانشگاه آزاداسلامی واحد یاسوج با ۸ غرفه و با حضور مسئولان استانی افتتاح می شود.
رحیم اکرامی با بیان اینکه این نمایشگاه برای بازدید عموم باز است افزود: دو هسته از هسته های فناوری که در نمایشگاه حضور دارند محصولات فناوری خود را به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسانده اند.
اکرامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان تاکنون ۱۵ قرارداد با هسته‌های فناور، اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان منعقد کرده است اضافه کرد: ۸مورد از این هسته‌های فناور فعال بوده و در آستانه شروع فعالیت‌های خود برای تولید هستند که دو تا از آن‌ها به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسیده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه در راستای سند تحول و تعالی بحث نوآوری ،فناوری و کارآفرینی است گفت: در ۶ ماه گذشته هسته‌های فناور در دانشگاه آزاداسلامی یاسوج مستقر شدند که امروز محصولات برخی از آن‌ها به مرحله تولید رسیده که باعث اشتغال‌زایی و کارآفرینی در سطح استان شده است.
اکرامی اضافه کرد: این هسته‌های فناور هم اکنون در ساختمان‌های پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مستقر هستند و از ظرفیت این ساختمان‌ها که بلاتکلیف مانده بودند استفاده می‌کنند.
پژوهش از ارکان اساسی توسعه و رشد اقتصادی و علمی یک جامعه است.
در ادامه سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار نیز در خصوص نقش پژوهش در توسعه اقتصادی مطالبی بیان کرد و افزود: پژوهش از ارکان اساسی توسعه و رشد اقتصادی و علمی یک جامعه است. جامعه‌ رو به توسعه نیازمند نهادهایی است که فرهنگ پژوهش را در مسیرهای خود به جریان بیندازند. ارتباط توسعه پایدار با ساختارهای علمی و پژوهشی جامعه، رابطه‌ای تنگاتنگ دارد که از خلال آن می‌توان از یافته‌ها و نظریات ارزشمند اساتید پژوهشگردر جهت اهداف تئسعه ای  بهره‌برداری کرد.
دیگر سخنرانان همایش سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان بود که اهمیت پارک علم و فناوری در توسعه مراکز علمی و کمک به پژوهش را یادآور شد و بیان کرد: همکاری ها میان پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به جایگاه مطلوب نزدیک شده است و با انعقاد تفاهم نامه همکاری های چهار جانبه میان پارک علم و فناوری ،دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج،معاونت پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه ازاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این همکاری ها به جایگاه مناسب و شایسته ای خواهد رسید.
محمدجواد کیانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در آغاز این همایش با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س)گفت: ایده‌های فناورانه و نوآورانه در نمایشگاهی که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری راه اندازی می‌شود، در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرند.
کیانی افزود: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری همایش سراسری هم برگزار می‌شود و ۵۰ مقاله از مجموع مقاله‌هایی که قبلا طبق فراخوان به این واحد ارسال شده اند، ارائه خواهند شد.وی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، بحث فناوری طی سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده است که در این راستا محصولات برتر که توسط فناور‌های نمونه استان تولید شده اند را در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آذر ماه در نمایشگاهی به مناسب هفته پژوهش و فناوری در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
کیانی  ادامه داد: خوشبختانه در یکسال گذشته فناور‌های زیادی با همکاری پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد یاسوج مستقر شده اند که محصولات ۸ نفر از آن‌ها به مرحله تولید رسیده است.
به گفته کیانی؛ این دانشگاه از کسانیکه ایده‌های فناورانه دارند به لحاظ مادی و معنوی حمایت می‌کند و امکانات سخت افزازی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند ایده‌های خود را به مرحله تولید محصول برسانند.
وی بیان کرد: از همه دانش آموزان، دانشجویان و همه صاحبان ایده‌های نوآورانه و فناورانه در استان کهگیلویه و بویر احمد که می‌توانند بخشی از مشکلات جامعه را رفع کند، دعوت به همکاری می‌کنیم و پذیرای آن‌ها هستیم.
همزمان با برپایی این نمایشگاه از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی نیز تجلیل شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخ سي اي همايش ٢٠ نفره. رو از زمان مرحوم پناهي تا حالا به نمايش ميزارن و ميگن هسته فنآور. اون بدليجات كجاش فنآوريه خداييش؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1