تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۴۴۲۳۳۲
معاون سیاسی استاندار:

تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در استان ثبت و ضبط شود

۱
کبنا ؛معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در استان در همه ابعاد باید ثبت و ضبط شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (22 آذرماه 1400) سید جواد هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و کتاب اسنادی دفاع مقدس در یاسوج و در جمع راویان و پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس، جمع آوری و انتشار تاریخ شفاهی دفاع مقدس را کاری ارزشمند و خلاقانه دانست و تاکید کرد: اگر این کار هر چه زودتر و در قالبی زیبا و جذاب انجام نشود دشمنان نظام اسلامی این کار را با تفسیر خود صورت می دهند که آثار زیانباری بدنبال خواهد داشت.
وی، افزود: اگر نظام اسلامی بعد از ۴۲ سال توطئه های رنگارنگ و تمام نشدنی دشمنان با اقتدار به پیش می رود نتیجه حضور مردم در تمام صحنه هاست و این حضور را در دفاع مقدس به زیباترین شکل نشان دادند.
معاون سیاسی استاندار از نویسندگان ،خبرنگاران و اهالی قلم و اندیشه خواست خاطرات و خطرات رزمندگان ،ایثارگران و خانواده های شهدا را به رشته تحریر درآوردند و ثبت کنند زیرا این آثار روزی اسنادی مهم و گواهی خواهد بود که در طی هشت سال جنگ نابرابر چه بر سر این کشور و ملت آمد.
هاشمی خاطرنشان کرد : هم اکنون بیش از سه هزار سند معتبر در استان مورد اسکن و بررسی دقیق و آرشیو قرار گرفته و باید تلاش شود که همه این آثار ارزشمند جمع آوری و برای استفاده نسل آینده ثبت و ضبط شود.
وی اظهار داشت: تاریخ شفاهی استان در دفاع مقدس باید به زیباترین شکل نوشته شود تا همگان بدانند در هشت سال جنگ چه بر ملت ایران گذشت و چگونه مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتند.       
وی در بخش دیگری از سخنانش به هجمه ها و فشارهای سنگین دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: به همت جوانان و مردم غیور ،سلحشور ،انقلابی و همیشه در صحنه پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب هیچ کاری از پیش نبردند و نقشه های شوم آنان یکی پس از دیگری نقش بر آب شد.                                        
در پایان این مراسم از نویسندگان،راویان و پیشکسوتان ایثار و شهادت و برخی خانواده های شهدا با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1