تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۶
کد مطلب : ۴۴۱۰۷۰
با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

کاروان سلامت در مورزرد زیلایی / کمبود زیرساخت‌های آموزشی در مورزرد زیلایی بیداد می‌کند ( + فیلم و تصاویر )

۲
کبنا ؛کاروان سلامت دام و انسان ستاد اجرائی فرمان امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد به منطقه محروم مورزرد زیلایی شهرستان مارگون سفر کرد.
به گزارش کبنا، صبح روز چهارشنبه 12 آبان ماه ۱۴۰۰-یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را به مقصد مورزردزیلایی ترک کردیم، کاروان سلامت و جهادی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت یکی از مناطق دور افتاده و محروم این استان رفت و بعد از رسیدن به شهرستان مارگون و عبور از منظره‌های طبیعی و رنگارنگ پاییزی به جاده خاکی که منتهی می‌شد به منطقه محروم مورزرد زیلایی رسیدیم، جاده‌ای که تمام بدبختی‌ها مردم این منطقه زیرسرش است. دختران ترک تحصیل کرده و پسران بیکار و مادران و پدرانی که از نبود زیرساخت‌های بهداشتی و خدماتی رنج می‌بردند، همه وهمه از دست این جاده کلافه بودند.
نبود جاده مناسب دردهای این مردم را دو چندان کرده و فشارهای زیادی را بر اهالی این منطقه روا دانسته، پراکندگی روستاها نیز کار را سخت‌تر کرده، نه دولت توانسته است زیرساخت‌های لازم را به منطقه بیاورد و نه مردم می‌توانند از امکانات موجود در کشور به خوبی استفاده کنند.
 مادری گفت؛ مردم این روستا برای درمان و مراجعه به پزشک باید حداقل یک میلیون تومان هزینه کنند. وضعیت نامناسب جاده فرصت‌های زیادی را از جوانان این روستا گرفته است، بطوریکه دختران به دلیل بعد مسافت و نبود زیرساخت‌های آموزشی در روستا مجبور به ترک تحصیل می‌شوند و نهایت هم در سن 15 سالگی ازدواج می‌کنند و تمام رویاهای نوجوانی و جوانی‌شان به باد می‌رود. خانه‌های روستایی مورزرد زیلایی وضعیتی بسیار بغرنج داشتند و از کمترین امکانات و تجهیزات لازم برخوردار بودند. مصالح این خانه‌ها گل، چوب و گاهی هم حلبی و گونی بود. روستاهایی که نه از آب آشامیدنی خبری بود و نه از سایر امکانات رفاهی دیگر. کبنا نیوز در گزارش قبلی [کلیک کنید] مشکلات این روستا را مطرح کرد و انتظار می‌رود که مسئولان مورزرد زیلایی را مورد توجه ویژه قرار دهند.
منطقه مورزرد زیلایی ظرفیت بالایی از لحاظ اشتغالزایی و درآمدزایی دارد و با ارائه تسهیلات کشاورزی و دامداری می‌توان این منطقه را شکوفا کرد.
ستاد اجرایی فرمان استان کهگیلویه و بویراحمد که نامش به دلیل خدمات رسانی، محرومیت زدایی و سلامت در تارک آسمان خدمت همچون ستاره‌ای می‌درخشد، کاروان سلامت و جهادی خود را به منطقه مورزرد زیلایی اعزام کرد تا در بخش سلامت دام، سلامت انسان، بهداشتی و آموزشی خدماتش را به اهالی منطقه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

خزان آسایش و وعده‌ها در مورزرد زیلایی / سنگینی درد زندگی و بیماری برگرده زنان / ترک تحصیل دانش‌آموزان و نفوذ ماهواره بر پشت‌بام منازل روستایی

معادله نبود زیرساخت‌ها و آسیب پذیری دختران مورزرد زیلایی؛ از ترک تحصیل تا ازدواج زودهنگام

مدیریت کاروان ستاد اجرائی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد به منطقه زیلایی را شایان نادری برعهده داشت. نادری مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام خمینی (ره) در سفر دو روزه‌اش به مورزرد زیلایی کاملاً همه چیز را زیر نظر داشت و به خوبی مسائل را رصد می‌کرد. او به ابوذر صناعی معاون امور اجتماعی ستاد اجرائی فرمان امام (ره) اعتماد کامل دارد، صناعی به خوبی از پس مدیریت کاروان بر می‌آمد و سعی می‌کرد که به همه جامعه هدف، خدمات‌رسانی مطلوب انجام بگیرد و با حساسیت تمام، مسائل مربوطه را پیگیری می‌کرد.
در این کاروان یکی از مهمترین کارهایی که انجام می‌گرفت، سلامت دام منطقه مورزرد زیلایی بود و به همین منظور بین دامداران داروهای مورد نیاز دام‌ها، توزیع می‌شد و به دام‌های موجود واکسن «تب برفکی» تزریق می‌شد.
توزیع دارو و بسته‌های بهداشتی بین اهالی روستا از دیگر اقداماتی بود که در این سفر انجام گرفت، سعادتی، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با حوصله کامل بین مردم دارو توزیع می‌کرد و توضیحات لازم را می‌داد. وی حکم یک آچار فرانسه را در این سفرها دارد.
    
در ادامه سفر «داور» یکی از نیروهای جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز بین دانش آموزان لوازم التحریر توزیع می‌کرد. «داور» در تمام سفرها حضور پُررنگی دارد. «سالاری» یکی دیگر از این نیروهای جهادی بود که با حساسیت توزیع بسته‌ها را بین مردم دنبال می‌کرد. برای او مهم بود که همه از این خدمات و امکانات بهره ببرند. «سالاری» تا آخرین لحظات سفر کاروان با انرژی کارها را دنبال می‌کرد.
اعضای کاروان سلامت با وجود سختی راه و مشغله زیاد، اما در برخورد با اهالی منطقه مورزرد زیلایی صبور و با متانت برخورد می‌کردند.
شایان نادری مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح خدمات این کاروان، اظهار داشت: بعد از سفر کاروان سلامت دام ستاد اجرایی به منطقه پهنک شهرستان بهمئی، الان، دومین کاروان سلامت دام به لحاظ محرومیت و تعداد دام را در منطقه مورزرد زیلایی داریم.
وی افزود: تیم کامل پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و بسیج جامعه پزشکی در حوزه دندانپزشکی، مامایی و پزشک عمومی همراه کاروان ستاد اجرایی بودند که خدمات خوبی را ارائه می‌دادند.
نادری در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی که انجام گرفته در هر یک از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد یک منطقه را مشخص می‌کنیم که به فراخور نیاز خدمات‌رسانی انجام بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

درود بر نادری بزرگ
Iran, Islamic Republic of
این یک‌کار خوب است
اگر تداوم داشته باشد .
خدا به شما خیر کثیر عطا فرماید
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای کبنا
دامپزشکی تو ان اردو 6000 دام واکسینه کرد ولی متاسفانه با غرض ورزی حذف کردی، جالب اینه یادت رفته تصاویر واکسیناسیون دام رو حذف کنی، متاسفم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه شما خاصه دکتر نادری و مهندس صناعی
دو شخصیت انقلابی و متواضع
امیدواریم استاندار محترم چهره هایی چون ایشان را در سطح استان شناسایی و از ظرفیت ایشان استفاده کند چهره هایی که قطعا خودشان را در ویترین قرار نخواهند گذاشت و یا برای گرفتن پست و مقام در هیچ خانه ای را نخواهند زد و در دفتر هیچ نماینده ای دیده نخواهند شد سخت هست ولی شدنی است اما می شود این ها را پیدا کرد و عنان مدیریت ها را به ایشان سپرد.
خوب به عکس ها دقت کنید همین مدیران (نادری و صناعی) هم می توانند در محل کار خود بنشینند و به اصطلاح گذر زمان را ببینند اما جنس مدیریت و نیت الهی ایشان اجازه نمی دهد. خدا بر توفیقات و عزت شما بیفزاید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه شما ها
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1